Rotspiegels! :-(
Moderator: webmasters
Rotspiegels! :-(
Ik vind de spiegels op mijn AX echt drie keer niks. Veel te klein, en een dode hoek waar een forse middenklasser in past. Dat heeft me al een paar keer in een lastig parket gebracht.
Dus wil ik graag grotere zijspiegels monteren!
Heeft iemand ide?en of tips hierover? Wat past, wat past niet, enzovoorts..
Groeten,
Antoine
Dus wil ik graag grotere zijspiegels monteren!
Heeft iemand ide?en of tips hierover? Wat past, wat past niet, enzovoorts..
Groeten,
Antoine
-
- AX Master
KMvrtr wrote:Dat dode hoekspiegeltje is wel een idee, maar dat gaat wel weer ten koste van het spiegeloppervlak. Dus daar heb ik geen trek in.
idee:
mn vader heeft voor de caravan speciale spiegeltjes, ook soort dodehoek [panorama ] maar dan voor ONDER je gewone spiegel. staat nog grappig ook bij ons
zal es vragen waar dat vandaan komt?
Popmart wrote:Ik vind ook dat de dode hoek in de AX best groot is. Vond het erg wennen toen ik voor de eerste keer autobaan reed met de AX. Je ziet in de buitenspiegel een auto naderen, maar als ie verdwijnt duurt het een tijdje voordat ie je voorbij is.
niet zo hard rijden scheelt echt
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Je hebt idd heel veel mensen die de helft van de spiegel opofferen om hun eigen auto te bewonderen. Als je ze zover naar buiten draait dat je je eigen auto net niet meer ziet dan valt de dode hoek wel mee. Althans een beetje middenklasser verdwijnt er niet meer in.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
volterra wrote:Misschien spiegel anders afstellen. Meeste mensen hebben hem veel te veel naar binnen staan.
Heb een keer een rijvaardigheids training gevolgd waarbij afstelling van spiegels een onderdeel was. Je wil niet weten hoe ver ik me spiegel naar buiten moest stellen.
Klopt, same here. Je hoort de zijkant van je auto helemaal niet te zien in je zijspiegels. Die spiegels hoor je niet te gebruiken om naar achter te kijken, maar voor opzij.
Nu zou ik niet anders meer willen, maar ik moest echt een paar weken wennen.
Probleem met de AX is dat de spiegels niet zo ver naar buiten willen.
En het blijven sowieso piepkleine spiegeltjes.
Ik vind het eigenlijk ook wel enorm meevallen. Alleen op de binnenspiegel kan ik al prima rijden ...
Je moet alleen een beetje om je heen blijven kijkenen vooruit kijken, zodat je het van te voren al weet dat er een auto in je dode hoek zit. Maar dat geldt voor iedere auto ...
Ga maar eens een Carisma (type 1) rijden, dan weet je pas wat een dode hoek is en hoe slecht het zicht achteruit kan zijn!
Je moet alleen een beetje om je heen blijven kijkenen vooruit kijken, zodat je het van te voren al weet dat er een auto in je dode hoek zit. Maar dat geldt voor iedere auto ...
Ga maar eens een Carisma (type 1) rijden, dan weet je pas wat een dode hoek is en hoe slecht het zicht achteruit kan zijn!
ik rij wel es in de Xsara van me pa en ondanks de dode hoek spiegel zit ik daar toch heel anders in! veel meer om me heen kijken.. AX is zo slecht idd nog niet
de spiegeltjes die me pa ONDER zijn gewone spiegels heeft hangen heeft hij overigens bij Vervat in R'dam gekocht voor 2.95. Ze zijn vast bij meer caravanboeren te krijgen.
Het is dus een normale dodehoekspiegel, maar dan voor ONDER je gewone spiegel [dan kan hij de wielen vd caravan zien]
de spiegeltjes die me pa ONDER zijn gewone spiegels heeft hangen heeft hij overigens bij Vervat in R'dam gekocht voor 2.95. Ze zijn vast bij meer caravanboeren te krijgen.
Het is dus een normale dodehoekspiegel, maar dan voor ONDER je gewone spiegel [dan kan hij de wielen vd caravan zien]