Rotspiegels! :-(

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
KMvrtr
AX Master
AX Master

Rotspiegels! :-(

Post by KMvrtr »

Ik vind de spiegels op mijn AX echt drie keer niks. Veel te klein, en een dode hoek waar een forse middenklasser in past. Dat heeft me al een paar keer in een lastig parket gebracht.

Dus wil ik graag grotere zijspiegels monteren!
Heeft iemand ide?en of tips hierover? Wat past, wat past niet, enzovoorts..

Groeten,

Antoine

tank_driver
AX Master
AX Master

Post by tank_driver »

ik heb er een dode hoek spiegeltje in werkt perfekt kun je kopen bij halfords

maar eigenlijk wil ik ook grotere spiegels. good point
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

Dat dode hoekspiegeltje is wel een idee, maar dat gaat wel weer ten koste van het spiegeloppervlak. Dus daar heb ik geen trek in.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

KMvrtr wrote:Dat dode hoekspiegeltje is wel een idee, maar dat gaat wel weer ten koste van het spiegeloppervlak. Dus daar heb ik geen trek in.

idee:

mn vader heeft voor de caravan speciale spiegeltjes, ook soort dodehoek [panorama :lol:] maar dan voor ONDER je gewone spiegel. staat nog grappig ook bij ons :P

zal es vragen waar dat vandaan komt?
Image

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

ik vind dat het allemaal wel meevalt met de spiegels van de ax.... bij andere auto's is het niet veel beter
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Ik vind ook dat de dode hoek in de AX best groot is. Vond het erg wennen toen ik voor de eerste keer autobaan reed met de AX. Je ziet in de buitenspiegel een auto naderen, maar als ie verdwijnt duurt het een tijdje voordat ie je voorbij is.

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

Popmart wrote:Ik vind ook dat de dode hoek in de AX best groot is. Vond het erg wennen toen ik voor de eerste keer autobaan reed met de AX. Je ziet in de buitenspiegel een auto naderen, maar als ie verdwijnt duurt het een tijdje voordat ie je voorbij is.

niet zo hard rijden scheelt echt :lol:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Popmart »

Joost wrote:
niet zo hard rijden scheelt echt :lol:

Misschien moet ik net wel harder gaan rijden, dan wordt ik niet zo vaak ingehaald :D

volterra
AX Starter
AX Starter

Post by volterra »

Misschien spiegel anders afstellen. Meeste mensen hebben hem veel te veel naar binnen staan.
Heb een keer een rijvaardigheids training gevolgd waarbij afstelling van spiegels een onderdeel was. Je wil niet weten hoe ver ik me spiegel naar buiten moest stellen.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Je hebt idd heel veel mensen die de helft van de spiegel opofferen om hun eigen auto te bewonderen. Als je ze zover naar buiten draait dat je je eigen auto net niet meer ziet dan valt de dode hoek wel mee. Althans een beetje middenklasser verdwijnt er niet meer in.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Ik zie toch altijd graag de randjes van m'n auto. Dan kan je met inparkeren teminste zien waar tie ophoudt. Je moet idd niet helemaal naar binnen stellen, maar een stukje moet je toch nog wel kunnen zien vind ik....
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

volterra wrote:Misschien spiegel anders afstellen. Meeste mensen hebben hem veel te veel naar binnen staan.
Heb een keer een rijvaardigheids training gevolgd waarbij afstelling van spiegels een onderdeel was. Je wil niet weten hoe ver ik me spiegel naar buiten moest stellen.

Klopt, same here. Je hoort de zijkant van je auto helemaal niet te zien in je zijspiegels. Die spiegels hoor je niet te gebruiken om naar achter te kijken, maar voor opzij.
Nu zou ik niet anders meer willen, maar ik moest echt een paar weken wennen.
Probleem met de AX is dat de spiegels niet zo ver naar buiten willen. :?
En het blijven sowieso piepkleine spiegeltjes.

KMvrtr
AX Master
AX Master

Post by KMvrtr »

De regel is als volgt:

Volg de auto achter je in de achteruitkijkspiegel. Zodra de kofferbak uit die spiegel verdwijnt hoort de neus net in je zijspiegel te verschenen.
Et voil?, weg dode hoek.

Nogmaals, het is echt flink wennen. Helemaal anders dan je gewend bent. Maar het werkt echt perfect!

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eric »

ga eens in een peugeot 307 of alfa 147 zitten dan weet je pas wat een dode hoek is, de ax heeft het nauwelijks.(vind ik)

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by WouterL »

Ik vind het eigenlijk ook wel enorm meevallen. Alleen op de binnenspiegel kan ik al prima rijden ...

Je moet alleen een beetje om je heen blijven kijkenen vooruit kijken, zodat je het van te voren al weet dat er een auto in je dode hoek zit. Maar dat geldt voor iedere auto ...

Ga maar eens een Carisma (type 1) rijden, dan weet je pas wat een dode hoek is en hoe slecht het zicht achteruit kan zijn!

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

ik rij wel es in de Xsara van me pa en ondanks de dode hoek spiegel zit ik daar toch heel anders in! veel meer om me heen kijken.. AX is zo slecht idd nog niet :)

de spiegeltjes die me pa ONDER zijn gewone spiegels heeft hangen heeft hij overigens bij Vervat in R'dam gekocht voor 2.95. Ze zijn vast bij meer caravanboeren te krijgen.
Het is dus een normale dodehoekspiegel, maar dan voor ONDER je gewone spiegel [dan kan hij de wielen vd caravan zien]
Image

Post Reply