Plaats logo op motorkap
Moderator: webmasters
Plaats logo op motorkap
Het valt mij al een tijdje op dat er AXen zijn met het Citro?n-logo in het midden van de voorkant, maar ook AXen met het logo aan de bestuurderskant.
Mijn theorie is dat type 2 auto's (mijne bijv.) het logo in het midden hebben en type 1 aan de zijkant. Maar het nare met zo'n theorie is dat ie automatisch ongeldig is als je ??n afwijkende auto vindt... Weet iemand hoe het zit? (ow en verwisselde motorkappen tellen natuurlijk niet mee )
ja ik denk na over onzinnige dingen
Mijn theorie is dat type 2 auto's (mijne bijv.) het logo in het midden hebben en type 1 aan de zijkant. Maar het nare met zo'n theorie is dat ie automatisch ongeldig is als je ??n afwijkende auto vindt... Weet iemand hoe het zit? (ow en verwisselde motorkappen tellen natuurlijk niet mee )
ja ik denk na over onzinnige dingen
Kijk uit, een Cactussssss
Voor zover ik erachter ben gekomen heeft Citroen vanaf juli 1991 het logo naar het midden gehaald voor zowel de AX als de BX.
En dus heb ik natuurlijk een technische vraagbaak gekocht van type 2 terwijl ik een van de laatste type 1 heb
Ongeveer tegelijkertijd zijn ze ook overgegaan van een open dashboard naar een dashboardkastje, maar of dit een verband heeft met het verschuiven van het logo weet ik niet zeker.
Zag van de week in Frankrijk dat de Renault 5 een vergelijkbare ontwikkeling heeft ondergaan; die met meer stof en roest hebben het logo ook aan de bestuurderskant
groet,
Rogier
En dus heb ik natuurlijk een technische vraagbaak gekocht van type 2 terwijl ik een van de laatste type 1 heb
Ongeveer tegelijkertijd zijn ze ook overgegaan van een open dashboard naar een dashboardkastje, maar of dit een verband heeft met het verschuiven van het logo weet ik niet zeker.
Zag van de week in Frankrijk dat de Renault 5 een vergelijkbare ontwikkeling heeft ondergaan; die met meer stof en roest hebben het logo ook aan de bestuurderskant
groet,
Rogier
Sander wrote:Ja klopt als een bus. Ouwe motorkappen aan de zijkant nieuwe in het midden. Voor de rest zijn ze overigens wel hetzelfde.
Ik dacht dat ik het nieuwe type had. Die van mij is van nov '91, heeft het logo aan de bestuurderskant en een dashbord zonder kastje! Maar wel weer doorzichtige knipperlichten
Hmmm,
Mijn AX komt uit januari '90 en heeft het logo in het midden van de kap zitten... Als 91 het overgangsjaar is, hebben ze mijn auto alvast gebruikt om de nieuwe plaats van het logo te testen?? :scratch:
Dat er een nieuwe motorkap op is gekomen lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, of ze moeten de hele auto opnieuw hebben gespoten..
Mijn AX komt uit januari '90 en heeft het logo in het midden van de kap zitten... Als 91 het overgangsjaar is, hebben ze mijn auto alvast gebruikt om de nieuwe plaats van het logo te testen?? :scratch:
Dat er een nieuwe motorkap op is gekomen lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, of ze moeten de hele auto opnieuw hebben gespoten..
Hoi
Bij mijn AX van eind "91 ( type1 ) zit het logo in het midden ( origineel ). En elke andere AX in dezelfde uitvoering ( Chic ) heeft het ook.
1991 is inderdaad een overgangsjaar geweest, Als je in een werkplaatsboek kijkt om de lokatie van een onderdeel te vinden, zit die vaak op een heel andere plaats.
Ze hebben gelukkig de motor wel voorin geplaatst!!
Bij mijn AX van eind "91 ( type1 ) zit het logo in het midden ( origineel ). En elke andere AX in dezelfde uitvoering ( Chic ) heeft het ook.
1991 is inderdaad een overgangsjaar geweest, Als je in een werkplaatsboek kijkt om de lokatie van een onderdeel te vinden, zit die vaak op een heel andere plaats.
Ze hebben gelukkig de motor wel voorin geplaatst!!
Wie heeft in godsnaam al die mensen verteld dat je minder hard door een bocht kan dan rechtuit!!
W600SV wrote:Ze hebben gelukkig de motor wel voorin geplaatst!!
zit de motor bij jou voorin?
ik heb een Haynes voor de AX-en van '87/'91 en ik kom steeds meer dingen tegen die niet kloppen! daarin staan dus alleen maar de type2 dashboarden/zekeringen. en ze zijn aan de GTI aan het sleutelen.. enz enz. zelfs daar gaat het dus mis!
ik heb m trwns wel op de goede plek.. netjes aan de zijkant waar hij hoort
-
- AX liefhebber