1 vraag over lichtnunits en 1 over stickerverwijdering

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

1 vraag over lichtnunits en 1 over stickerverwijdering

Post by Buks »

Ik heb een AX uit '90 met de oranje richtingaanwijs units voor (hoe heten die dingen eigenlijk??) en de nieuwere ax van na de facelift hebben die in het wit, wat ik wilde weten, passen dergelijke units in mijn ax of hebben ze ook de vorm iets veranderd? Bovendien heb ik achter op de auto nog zo'n fijne NL sticker van formaat pannekoek, terwijl het allemaal al op het kenteken staat, dus ik vroeg me af of iemand weet hoe je die gemakkelijk kunt verwijderen, aangezien het dus geen sticker is die erop gemaakt is om makkelijk van de auto af te komen...

tnx alvast!

svenson
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: WedJun09, 2004 11:11:29 AM

sticker

Post by svenson »

ik heb een paar dagen geleden ook al mn stickers van de autoverwijderd.. ik had ook nog van die mooie first class stickers erop zitten!!(ook erg mooi) maar ik heb ze er gewoon met mn nagel afgekrabt en het plak dat nog op de auto bleef zitten met een doek met wasbenzine en stickerverwijderaar weggepoetst, nu niks meer van te zien!
:D

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

krabben heb ik dus geprobeerd en zal ongetwijfeld lukken, maar dan ben ik 5 uur en 20 nagels verder, ik was dus eigenlijk op zoek naar een makkelijk alternatief, ik dacht misschien weet iemand een slimme truc??

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

misschien warmfohnen?

ik weet t niet, het is maar een suggestie :)

--------------------------
Grtz, Rik

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Warmfohnen en zachtjes lostrekken......... welke kleur heeft je auto ?......... er kan namelijk kleurverschil voorkomen...... zo je....waxen die boel.

Witte knipperlichten passen zonder problemen......
Ik heb eventueel nog een setje voor je liggen,...... PB bij interesse.

Cheers,
R.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

ok tnx voor de fohntip, hij is zwart trouwens, maar de kleur ziet er nog mooi uit dus ik verwacht geen enorm verschil. Ik heb zeker interesse en de lampen alleen de moeilijke vraag voor studenten met weinig geld: wat zou je ervoor willen hebben? Tis voor mij wel een aardigheidje namelijk en geen noodzaak opzich..

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik heb die lelijke nl sticker ook verwijderd. Naast de fohn kun je ook gerust stickerverwijdereraar bij de hand houden, want er blijven altijd wel wat lijmresten op de lak achter en als je gaat krabbe ofzo heb je alleen maar kans op krassen.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

met stickerverwijderaar werkt het goed, op mijn zwarte achterklep heb ik ook geen kleurverschil, alhoewel de sticker er zich wel iets heeft ingevreten ofzo. In ieder geval zie je als je heeeel goed kijkt een randje rondom de sticker die ongeveer 0,5 mm hoog is (misschien nog wel kleiner)

AllardAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov09, 2003 4:43:23 PM
Location: Culemborg
Contact:

Post by AllardAX »

ik heb gisteren ook al mijn stickers verwijderd van m'n Mistral 1990. Ze hadden vooral op de voordeuren een feest gemaakt met groene en blauwe strepen op een wit AXje. Warm fohnen, flink pulken en lostrekken. Als laatst met terpentine de llijmresten weghalen. Het randje was bij mij ook lijm of vuil (dus nog harder poetsen). Het resultaat is een helemaal wit autootje. :D

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

Stickers verwijder je bij voorkeur met een fohn of met een verfstripper. Wel voorzichtig te werk gaan!!!!!!!! Maar het werkt super.

groet, Ivo

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

AllardAX wrote:ik heb gisteren ook al mijn stickers verwijderd van m'n Mistral 1990. Ze hadden vooral op de voordeuren een feest gemaakt met groene en blauwe strepen op een wit AXje. Warm fohnen, flink pulken en lostrekken. Als laatst met terpentine de llijmresten weghalen. Het randje was bij mij ook lijm of vuil (dus nog harder poetsen). Het resultaat is een helemaal wit autootje. :D



haha je hebt de orginele striping van de mistral eraf gehaald
was ook het enige positieve puntje wat ik van mijn mistral vond de mooie striping :)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

AllardAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov09, 2003 4:43:23 PM
Location: Culemborg
Contact:

Post by AllardAX »

limovo wrote:Stickers verwijder je bij voorkeur met een fohn of met een verfstripper. Wel voorzichtig te werk gaan!!!!!!!! Maar het werkt super.

groet, Ivo


moah, de verfstripper raad ik af, voor je het weet sta je bij de spuiterij...

limovo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: WedJun16, 2004 3:45:07 PM
Location: Arnhem
Contact:

Post by limovo »

met behulp van een verfstripper stickers verwijderen, heb ik geleerd toen ik bij een autoschadeherstelbedrijf werkte. ik heb op die manier aardig wat stickers en striping ellende verwijderd en het is nooit fout gegaan. zoals ik in mijn vorige reactie al zei: ga voorzichtig te werk!!!!!!!!!!!

groet, ivo

Post Reply