Nog meer inbraakschade: slotenadvies

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
mezhaheleena
AX driver
AX driver
Posts: 38
Joined: MonNov12, 2007 9:06:32 PM
Location: Utrecht
Contact:

Nog meer inbraakschade: slotenadvies

Post by mezhaheleena »

'Ze' moeten mijn mooie AX wel hebben... Vorige week ruitje ingetikt, en nu 1 deurslot, contactslot en het plastic daar rondom gemold.

Ik ben van plan morgen even langs de garage te lopen; moest daar toch al een afspraak maken voor APK en grote beurt en wil ze dan meteen vragen of ze de brave AX ook kunnen ophalen en wat reparatie dat zou gaan kosten. Zij zijn erg van de nieuwe onderdelen. Wel hebben ze een ruime garage waar ik misschien voorlopig de auto onder kan brengen.

Is hier iemand met ervaring met gesloopte sloten?
Valt er aan sloten mogelijk nog iets te repareren ofzo? (krijg de sleutel nog wel in het deurslot maar daar draait 'ie niet meer; sleutel wil niet meer in contactslot). Is er een manier om de auto van het stuurslot af te krijgen om hem naar de garage te slepen? Loont het om op zoek te gaan naar tweedehands sloten?

Mochten jullie hier ideeen over hebben hoor ik het graag.

Heleen

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Re: Nog meer inbraakschade: slotenadvies

Post by Rio97 »

mezhaheleena wrote:Is er een manier om de auto van het stuurslot af te krijgen om hem naar de garage te slepen? Loont het om op zoek te gaan naar tweedehands sloten?
Ja en ja.
Slot helemaal demonteren en verwijderen. De activering van het stuurslot zit in het slot zelf. Bedenk wel dat vanaf dat moment iedereen met je AX weg kan rijden, wellicht eerst alvast een ander slot regelen.
Hier op het forum vragen of iemand nog een slotenset heeft liggen is aanmerkelijk goedkoper dan bij de dealer, veeeel goedkoper.
Let wel op dat een type 1 contactslot twee stekkers heeft en niet uit te wisselen is met een type 2 contactslot (drie stekkers).

Balen en sterkte er mee!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply