Plakresten verwijderen
Moderator: webmasters
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Plakresten verwijderen
Hallo allemaal,
De vorige eigenaar van het 'blauwe hok' heeft de stootstrips van de AX verwijderd. Helaas heeft hij destijds niet de moeite genomen om de plakresten ook meteen te verwijderen, dus nu zit ik met de oude verdroogde plakresten...
Heeft iemand de gouden tip om deze plakresten mee te verwijderen? Ik heb de indruk dat warm maken niet meer gaat helpen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd...
Misschien iemand wel een leuk goedje weet te benoemen, wat mijn leven een stuk gemakkelijker maakt?
Gr. Marco
De vorige eigenaar van het 'blauwe hok' heeft de stootstrips van de AX verwijderd. Helaas heeft hij destijds niet de moeite genomen om de plakresten ook meteen te verwijderen, dus nu zit ik met de oude verdroogde plakresten...
Heeft iemand de gouden tip om deze plakresten mee te verwijderen? Ik heb de indruk dat warm maken niet meer gaat helpen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd...
Misschien iemand wel een leuk goedje weet te benoemen, wat mijn leven een stuk gemakkelijker maakt?
Gr. Marco
Ik krijg heel veel lijmsoorten weg door ze flink te impregeneren met brandspiritus en ze dan weg te schrapen/poetsen.
Of dat hier ook succesvol is weet ik echter niet.
Je zou misschien ook ontvetter of teer-/tectylverwijderaar kunnen proberen.
Of dat hier ook succesvol is weet ik echter niet.
Je zou misschien ook ontvetter of teer-/tectylverwijderaar kunnen proberen.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
De door mij genoemde middelen tasten voorzover mij bekend en naar mijn ervaring de lak niet aan.Mastenhose wrote:Bedankt voor de tip JK! Zal eens kijken wat ik nog in m'n schuurtje heb, wil alleen de lak zo min mogelijk beschadigen, de AX is dan wel geen beauty, maar 't hoeft ook weer niet erger te worden natuurlijk!
Wel moet je m.i. na gebruik de lak goed afwassen en/of poetsen met autowas.
Altijd eerst voorzichtig proberen op een niet te opvallend plekje natuurlijk.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ik heb nu wel wat mogelijkheden om te proberen:
-Brandspiritus;
-Ontvetter;
-Teer-/tectylverwijderaar;
-Aceton;
-Lampenolie;
-Wasbenzine.
Ik heb sowieso brandspiritus en wasbenzine in huis, dus die eerst maar proberen... De vrouw heeft miss. nog wel aceton, dus dat is ook een poging waard...
Fingers crossed dus maar!
-Brandspiritus;
-Ontvetter;
-Teer-/tectylverwijderaar;
-Aceton;
-Lampenolie;
-Wasbenzine.
Ik heb sowieso brandspiritus en wasbenzine in huis, dus die eerst maar proberen... De vrouw heeft miss. nog wel aceton, dus dat is ook een poging waard...
Fingers crossed dus maar!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Vandaag even geprobeerd om wat plakresten te verwijderen.
Wat ik kon gebruiken:
-Nagellakremover (zónder aceton...);
-Wasbenzine;
-Ammoniak.
Geen van deze middelen was sterk/agressief genoeg om de resten te verwijderen...
De 'tape-resten' lijken te hardnekkig en deze zak ik eerst moeten verwijderen ben ik bang...
Iemand nog tips...?
Wat ik kon gebruiken:
-Nagellakremover (zónder aceton...);
-Wasbenzine;
-Ammoniak.
Geen van deze middelen was sterk/agressief genoeg om de resten te verwijderen...
De 'tape-resten' lijken te hardnekkig en deze zak ik eerst moeten verwijderen ben ik bang...
Iemand nog tips...?
wat je ook kan proberen is een caramelschijf, daar heb ik het bij mijn GT ook mee gedaan.
http://www.nonpaints.com/contents/nl/d155.html
kost wel wat, maar dit werkt gegarandeerd.
http://www.nonpaints.com/contents/nl/d155.html
kost wel wat, maar dit werkt gegarandeerd.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.
mwa je moet ook niet volle bak gaan, maar gewoon op t gemakske.q01z wrote:@bollie: met zo'n schijf hebben mn stagair en ik ooit een VW caddy gesloopt... als je dat iets te snel doet ga je dwars door de lak heen namelijk (en dat wisten we toen nog niet... en aangezien we met oude veiligheidsbrillen bezg waren kon je dat niet zien ook)
ik vind het goeie dingen, je moet alleen wel in de gaten houden of er nog genoeg materiaal op zit want in het midden zit een metalen schijf die er doorheen komt als die caramel-meuk bijna op is.
dat verpest je de lak wel, dan trek je de krassen erin.
Zo is het ook met die kreukelzone op wielen die ze de Citroën AX noemen. Die won het hart van elke boerenlul.
Zelf heb ik met aceton van de bouwmarkt compleet uitgedroogde resten van gaffa / ducktape van een autodak verwijderd.
Werkt prima maar op de randjes ga je wel snel door de lak heen.
Werkt prima maar op de randjes ga je wel snel door de lak heen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 2
- Joined: MonJul12, 2010 5:22:59 PM
- Location: Kaatsheuvel
- Contact: