voorruit

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

voorruit

Post by Holländer »

hey op de laatste ax meeting heb ik een kaartje gekregen van het bedrijf wat goedkoop voorruiten plaatst. Het kaartje is verloren gegaan (vakantiegekte) maar ik ben erg benieuwd welk bedrijf dit was. dit is namelijk het laatste puntje voor de APK dan kan die goedgekeurd worden :lol: heb al even op het forum gekeken, No-risk in Berghem? is dat 'm? hoor het graag!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Post by Holländer »

ik ben er al achtergekomen (pb'tje naar marc) het bedrijf heet No-Risk autoruitservice, en zit in Barendrecht (adres: escudostraat 30 2991)

tel nr is 0800-666 8888 (ja 11 cijfers dat klopt, is geen typfout :wink:

Groet mark

mag slotje op
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Okee bedankt voor de tip! Mijn voorruit wil ik toch ook eens laten vervangen van de zomer! Er zit echt een grote scheur in :? Hij is wel door de APK gekomen afgelopen vrijdag maar het kan altijd nog verder scheuren natuurlijk :wink:
Hoe duur is zo'n voorruit laten plaatsen daar dan als ik vragen mag? Had zelf een keer een bedrijf gevonden in Brabant waarbij een ruit + plaatsen met garantie in totaal 170 kostte...
Weer op zoek naar Citroën

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

lindap89 wrote: Had zelf een keer een bedrijf gevonden in Brabant waarbij een ruit + plaatsen met garantie in totaal 170 kostte...

dat was zeker autoglasveghel . norisk is ongeveer gelijk aan die prijs.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

En als je WA verzekering met glasdekking hebt, doet no-risk 't helemaal voor nop! (Dus ook geen eigen bijdrage!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

bij no-risk wel ff melden dat je via de axclub komt, dat helpt :P

170 euro was bij no-risk ook, aan huis, bij hun is t goedkoper. Maar miss is t al veranderd.

zijn wel goede ruiten trouwens :oops: Als je je auto op zn kop parkeert blijft het voorruit mooi bij elkaar, versplinterd niet zegmaar, wat de zijruitjes wel deden.......
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

grietje wrote:Als je je auto op zn kop parkeert blijft het voorruit mooi bij elkaar, versplinterd niet zegmaar, wat de zijruitjes wel deden.......
dat hoort zo!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

...
Last edited by TTF on MonNov02, 2009 12:24:59 PM, edited 1 time in total.
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Joost wrote:
grietje wrote:Als je je auto op zn kop parkeert blijft het voorruit mooi bij elkaar, versplinterd niet zegmaar, wat de zijruitjes wel deden.......
dat hoort zo!
Idd: de zijruitjes zijn enkel-laags veiligheidsglas (gehard glas dat in miljoenen kleine stukjes versplintert), terwijl de voorruit dubbellaags veiligheidsglas is met een harslaag ertussen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:
Joost wrote:
grietje wrote:Als je je auto op zn kop parkeert blijft het voorruit mooi bij elkaar, versplinterd niet zegmaar, wat de zijruitjes wel deden.......
dat hoort zo!
Idd: de zijruitjes zijn enkel-laags veiligheidsglas (gehard glas dat in miljoenen kleine stukjes versplintert), terwijl de voorruit dubbellaags veiligheidsglas is met een harslaag ertussen.
Dan was het oude voorruit geen veiligheidsglas. Deze versplinterde namelijk wel degelijk bij demontage, heeel de auto lag onder duizende stukjes glas.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Donderkar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 190
Joined: MonSep18, 2006 8:52:58 PM
Location: Steenwijk

Post by Donderkar »

.....
Image
AX 1.4 D wit 3d 1995 JX-VD-49
AX 1.1 TE 5d 1989 XS-29-VH
Ami 6 break wit 1969 AM-00-01

Donderkar
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 190
Joined: MonSep18, 2006 8:52:58 PM
Location: Steenwijk

Post by Donderkar »

En een goed adres ook, echt vakwerk.
Zit inmiddels een nieuwe voorruit in m'n AX.
TTF bedankt voor de tip :D
Image
AX 1.4 D wit 3d 1995 JX-VD-49
AX 1.1 TE 5d 1989 XS-29-VH
Ami 6 break wit 1969 AM-00-01

Sue
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: FriFeb13, 2009 9:47:04 PM
Location: Den Haag

adresje den haag??

Post by Sue »

Hallo allemaal,
weet er iemand ook een adres in den haag waar ik goedkoop een raam in kan laten zetten??
Ik heb een grote barst in mijn voorruit en ik heb net met carglass gebeld en die vragen 258 euro :shock: voor een kale voorruit, ongemonteerd met niks erbij!!!! Gemonteerd kost het €391,40. :(
Op marktplaats en hier lees ik dat een voorruit er al vanaf 70 euro te koop is. Wat een abnormaal verschil zeg... Ze konden me niet uitleggen waardoor het verschil veroorzaakt werd. Pfffff.
Nou als iemand weet waar ik in Den Haag of omgeving voor minder een voorruit kan laten vervangen, graag.
Hartelijke groet, Sanne
AX 1.1 First injection u9; 1991; 55.000 km

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Neem even contact op met http://www.no-risk.nl/ Waarschijnlijk ergens tussen de 140 en 175 euro.

Ik weet niet meer hoeveel ik kwijt was. Ze komen hem bij je op locatie er inzetten.
Image Image Image

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Wat ook nog een optie is, als je handig bent, is een ruit halen bij die zaak in Zoeterwoude, kleurloze ruit is ongeveer 70 euro, getint wel iets duurder.
Ikzelf heb daar een ruit vandaan gehaald en het bij een garage erin laten zetten; ik was aan die garage iets minder dan 100 euro kwijt dus in totaal kwam ik ook op 170 ongeveer zoals NoRisk ;)
Weer op zoek naar Citroën

Post Reply