Poetsen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
sgtpeppers
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 69
Joined: SunMay11, 2008 1:27:08 AM

Poetsen

Post by sgtpeppers »

Ik heb een 'Rouge groseille' AX waarvan de kleur naar mijn idee niet helemaal meer optimaal is. Sommige panelen zijn ook meer verkleurd dan anderen. Hoe kan ik op een redelijk simpele manier de lak weer een beetje opkalefateren?
Ik wil hem weer 'lekker rood' hebben zegmaar.
Ik heb wel gehoord en gelezen dat er speciale poetsmiddelen en cleaners zijn voor rood, is dit aan te raden?

Alvast bedankt!

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Goed wassen
poetsen met commandant 4 (groene pot met bruine drap)
poetsen met was (bijvoorbeeld turtle was)

robin
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 597
Joined: SunDec14, 2003 10:21:59 PM
Location: Dirkshorn
Contact:

Post by robin »

Je kan hem ook een keer goed polijsten
BX GTI 16V 1987
XANTIA ACTIVA V6 1997
SAXO VTS 1998

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Meguiars heeft zo'n stappenplan, dat werkt wel bij lichte verwering. Maar voor het grovere werk is Commandant wellicht een betere keuze.

homiethomie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 264
Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
Location: Texel

polijsten

Post by homiethomie »

krijg je met polijsten kleine niet al te diepen krasjes ook weg :?: ik zie namelijk vanmorgen dat er iemand denk ik met een winkelwagentje op de zijkant heeft gezeten van m´n mooie zwarte GT :cry:
Image

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

M'n buurman had zijn rode toyota starlet gewoon gepolijst en daarna in de turtle wax gezet! Die was weer écht rood en niet half roze zoals eerst ;)

Lang leve turtle wax :D Ik heb zelf een rode auto zoals je ziet maar hij is nog steeds mooi rood ;) Ook als je lelijke plekjes hebt van vogelshit ofzo is het zo weer weggewerkt. Bij halfords heb je zelfs turtlewax voor rode auto's kan je het zelf bij stiften ofzoiets misschien wel een idee!

Maar zelf gebruik ik gewoon de ouderwetse groene fles omdat ie nog zo mooi in de lak zit ;)
Weer op zoek naar Citroën

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

met poetsen krijg je sommige krassen wel weg ja. Iig minder.

Wie heeft er voor mijn GT een nieuwe lak ? :P
Dak is totaal verweerd ondertussen en 1 kant zat al onder de krassen, achterklep kale plek en mn motorkap is ook lelijk :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

AXcellent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonMay18, 2009 10:18:53 PM

Post by AXcellent »

wat ik doe is de rode wax van motip gebruiken. Deze inwrijven met een keukensponsje van je vrouw of moeder (niet de schuurkant gebruiken :shock: )

Even in laten trekken tot een witte waas verschijnt, en daarna inwrijven/uitpoetsen met een polijstmachine. Of ja zo'n machine met een ronddraaiende zachte doek. Dan glimt ie joh :shock: :shock:
Image

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

commandant 4 gebruik ik niet meer, heeft mijn lak op bepaalde plekken juist meer verkl@@t.

hoorde achteraf dat commandant4 niet handig is op bepaalde kleuren zoals zwart en bijv antraciet grijs. weet niet of dit waar is maar ik geloof het wel nu.

dennis_max27
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 119
Joined: SatJul25, 2009 10:59:48 PM
Location: Eindhoven

Post by dennis_max27 »

Heb mijn auto met Commedant 6 gedaan, en ik zie verschil? Moet ik hiermee doorgaan? Of is het dan naar een paar beurten helemaal weg? Wil morgen nog een keer doen namelijk!

Mvg,
Dennis

Guido_AXGT
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 199
Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM

Post by Guido_AXGT »

Heb de auto al 4 maanden niet meer gewassen, iedere week krijg ik er deuken en krassen bij. Parkeren in Spanje is boem en ho. Zelfs als je in de auto gaat zitten raken de mensen jouw auto met parkeren. Ik heb me er al inmiddels bij neergelegd. Het is werkelijk waar ongelofelijk...

Muschu
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 115
Joined: ThuJan15, 2009 4:57:25 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by Muschu »

Commandant is spul wat in mijn ogen niet regelmatig presteert.
Het beste kun je gewoon een autopoetsbedrijf de boel laten polijsten, weet je zeker dat het goed zit. kosten? hier in de buurt deden ze dat voor 25 euro :)
Hard harder.... *FLITS*
Zwarte AX GT inj.
Filmpjes:
demper met db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=aBuThU6yh-0

demper zonder db killer--> http://nl.youtube.com/watch?v=fD7F5AsdkGQ

ThomasCitroen
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 58
Joined: ThuJul02, 2009 9:04:25 PM
Location: Arnhem

Post by ThomasCitroen »

Blijft Turtle wax een beetje lang zitten? Krijg je daar ook kleine krasjes bij de sloten mee weg :?:

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 237
Joined: FriMay01, 2009 5:21:32 PM
Location: Rhenen

Post by lindap89 »

Turtle wax blijft niet zo goed zitten... Als je te veel shampoo gebruikt is t er zo weer vanaf en t haalt ook niet zo zeer de kleur op; wel de glans. Als deze fles leeg is (dat duurt nog wel ff denk :P; doe nu al zo'n 2 jaar met 1 fles) stap ik over op Maguires denk ik; schijnt goed spul te zijn (een vriend van me gaat t gebruiken voor z'n Peugeot 205)

En als er erge krasjes in zitten krijg je t ook niet weg... dat schijnt met Maguires wel te kunnen; ik ga t zelf ook nog wel uitproberen want heb ook iets te hard gepoetst op sommige plekken ;)
Weer op zoek naar Citroën

Post Reply