Passen 13" velgen op mijn Volcane

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Passen 13" velgen op mijn Volcane

Post by Popmart »

Ik ben nog altijd op zoek naar een set 14" velgen voor de winterbanden. Nu vroeg ik me af of ik ook 13" kan monteren op mijn zwaar lage Volcane. Iemand die me uitsluitsel kan geven ?

Nitroën
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 305
Joined: ThuJan17, 2008 7:14:00 PM

Post by Nitroën »

Zolang het niet te breed is moet het passen (als je AX echt laag is maar je vering/demping niet al te stug, dan zou ik vooral niet al te 'hoge' banden nemen)
Hij moet wel heel erg laag zijn, wil het voorkomen dat je zijschermen in de weg zitten bij het sturen... :lol:

Maar in jouw geval zelfs beter 13 inch dan 14 zou ik zeggen, maar nogmaals, dat ligt ook aan de hoogte van de band.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hey Peter,

Heb jij een origineel Nederlandse volcane of een geïmporteerde Belgische? (Zo één die in NL als chic is verkocht.)
Bij een NL volcane zou het gewoon moeten passen.
Alleen bij AX'jes met 258 mm remschijven past 13" inch niet. In Nederland geldt dat alleen voor type1 GT's met injectie.

Al 's gekeken wat voor reservewiel eronder hangt?
Voor winterbanden hoef je niet al te breed te gaan, 155 is dan prima.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Jij hebt toch de zwarte Volcane met 1.4i en 15" velgen?
Daar zouden de 13" op moeten passen. Winterbandjes van 165 breed eronder, dan zou je geen problemen moeten kunnen krijgen met aanlopen. Wanghoogte even uitrekenen, dan hoef je je ook over de hoogte van de auto geen zorgen te maken.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Mastenhose wrote:Jij hebt toch de zwarte Volcane met 1.4i en 15" velgen?
Daar zouden de 13" op moeten passen. Winterbandjes van 165 breed eronder, dan zou je geen problemen moeten kunnen krijgen met aanlopen. Wanghoogte even uitrekenen, dan hoef je je ook over de hoogte van de auto geen zorgen te maken.
Ja die zwarte 1.4i met 15" Cituning velgen.
Deze dus.

Image
Image

Maar als ik jullie goed begrijp, kan ik ook een willekeurig setje 13" velgen met winterbanden monteren? En de banden zijn dan 2" dikker dan wat ik nu heb ?

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

Heb even op internet opgezocht dat mijn huidig 195 / 45 / 15 bijna gelijk is aan 165 / 70 / 13. Dus volgens mij moet het met aanlopen enzo wel goed zitten.

Nu maar hopen dat ik wel snel een set 13" in de buurt tegenkom.

Post Reply