Breedte Velgen J icm Winterbanden

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Breedte Velgen J icm Winterbanden

Post by Mark »

Ik ga mezelf binnenkort een nieuwe set lichtmetaal en winterbanden cadeau doen. Dan denk je met 4 gaats zat keus te hebben. Valt tegen...

Ik moet voor 14" velgen gaan. 15" past alleen de maat 195/45/15 om. En die bestaan niet in winterbanden. En winterbanden horen iets smaller te zijn. Dus wil voor 185/55/14 gaan.

Maar daar heb je dus eigenlijk een 6Jx14" velg voor nodig.

En laat nu net het gros 5.5Jx14" zijn. Waar eigenlijk 165/65/14 omheen hoort. 165 vind ik een beetje smal. De auto is met de 1.6i flink zwaarder geworden en 185 zal wel lekker rijden. En staat mooier. Maak weinig kilometers dus het "Mooi" weegt voor mij wel zwaar mee.

Had deze velgen in gedachte: Beetje goed merk.

Image

Image

Maar die zijn waarschijnlijk met 5.5J te smal.

Onderstaande zijn de enige 6J varianten:

Dze vind ik nog wel redelijk:

Image

Deze vind ik eigenlijk niet mooi:

Image

Deze heb ik al voor de zomer in 15"

Image

Wil het eigenlijk ook weer in combinatie met banden met velgbescherming... Maar die zijn er weer bijna niet in winterbanden.

Alleen de:

Continental WinterContact TS 800
185/55 R14 80T met velgenbescherming (75 euro per stuk)

Zonder velgbescherming komt de:

Nokian WR
185/55 R14 80T (47 euro per stuk)

Er erg goed uit. En een stuk goedkoper! Beide 4 sterren.

Weet iemand wat de breedte is van de Standaard Saxo Toulouse velgen? Daar zit ook 185/55/14 op. Het zal opzich wel passen 185 op een 5.5j velg. Maar trekken je wangen van de band dan niet te ver naar binnen?

Vind zelf lekkerder rijden met wangen die naar buiten staan. Vooral met bochten. Staat ook niet mooi met wangen naar binnen.

Ideeen? Meningen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Ik heb afgelopen winter met Saxo Toulouse velgen met 165/65-14 winterbanden. Winterbanden wil je graag een maatje smaller hebben. Deze banden stonden overigens wat getrokken op de velg.
Image Image Image

Post Reply