Wielkassen uitzagen

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Wielkassen uitzagen

Post by Johannus »

Heeft er iemand ervaring met het uitzagen van de rechte wielkassen achter? om zo een ronde skirtset te monteren?

Ik wil dit heel graag doen omdat ik het echt veel mooier vindt rond.

Ik neem aan dat dat gewoon met een dremel of haakse slijper kan? maar wat moet ik met de randen doen om te zorgen dat het onder de skirt niet wegroest?

Moet daar hammerite op? of zijn er betere manieren om zoiets te behandelen?
Image Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Op de 1ste pagina van mijn wie=wie zie je een foto.

Je kan ze gewoon uitslijpen met een slijptol. Skirts kun je eroverheen vast kitten. De rand van je wielkas is enkelwandig metaal. Roest niet metaal.

Ik heb die rand zelf idd in de hammerite gezet. Daarna binnen en buitenkant in een dikke laag tectyl. Daarna een electriciteitskabel gepakt. Opengesneden en de kabels eruit gehaald en dat over die rand van de wielkas heengeschoven en dichtgekit. Bij mij geen spat roest te vinden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bij mijn wijle blauwe was het ook gewoon met slijptol weggeslepen.
GT skirt er tegen aan gehouden, afgetekend en weggeslepen. met dremel kom je er niet, kan in je alvast vertellen :P Dan ben je echt dagen bezig.

Daar is helemaal niets aan gedaan qua roest behandeling, de eerste tijd en toen zaten er ook geen skirts op.
Later heb ik er skirts overgeplakt en daarvoor dat randje toch maar getectileerd. Maar er zat nog helemaal geen roest op ofzo :roll:

En dat randje afdekken zoals mark heeft gedaan is echt geen slecht idee, dat randje kan namelijk scherp zijn en dat wil je toch niet, boven je wiel....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik heb de decopeerzaag gepakt .............RRRRrrrrrrRRRRRrrrrrrrRRRRRrrrrr

viel alles mee ! :)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ik zou persoonlijk de decoupeerzaag nemen, al dat rondvliegende vuurwerk bij een slijptol lijkt me niet zo lekker voor de rest van het lakwerk.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Rock's wrote:Ik heb de decopeerzaag :)
aan de hand van die tip recent heb ik even een zonnedak gedemonteerd en dat ging super! snel en weinig zooi.
Mijn 5drs gaat binnenkort op deze manier onder het mes!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply