witte auto?
Moderator: webmasters
witte auto?
hoe krijg ik mijn gele auto weer wit?
poetsen helpt maar in zoverre dat ik na een half uur boenen op 1 klein stukje het een stukje witter krijg (commandant 4), maar dit moet sneller kunnen?
poetsen helpt maar in zoverre dat ik na een half uur boenen op 1 klein stukje het een stukje witter krijg (commandant 4), maar dit moet sneller kunnen?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: witte auto?
Er zijn verschillende gradaties commandant... volgens mij commandant 3 is een grovere dus misschien dat je dat eens kan proberen.
-
- AX liefhebber
- Posts: 148
- Joined: MonFeb09, 2009 8:11:37 PM
- Location: Maarssenbroek
Mwa, toch geen last van gehad toen ik mijn dieseltje ging wassen met Cif en schuursponsjes.axfirst1992 wrote:pas op op de hoeken van de auto anders ben je zo door je lak heen
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Wat is dat nou weer voor bullshit?WYD wrote:Als je je lak wilt verneuken gebruik je commandant. Wil je de lak herstellen dan zou ik voor mequiars gaan.
Spul is speciaal ontwikkeld voor autolakken, dus lijkt me er ook wel voor geschikt. Heb zelf erg goede ervaringen met het gebruik van Commandant op zwaar verweerde lakken.
Inderdaad, als jij de verkeerde gradatie op de verkeerde lak gebruikt, dan loop je 't risico je lak te verneuken, maar dan is er nog altijd het menselijke falen bij komen kijken, wat niet te wijten is aan het product...
Meguiars is goed spul, maar belachelijk geprijsd.
Commandant heeft nog nooit een lak van een van mijn autos geverkloot
maar miss niet duidelijk, deze lak is niet echt verweerd, er zit gewoon een HUGE laag gele shit over (denk dat ie al jaren onder bomen staat en niet echt is gewassen ooit) en dat maakt hem lelijk
Maar miss idd iets sterkere poets gebruiken, of hem laten poetsen door poetsbedrijf ofzo...
maar miss niet duidelijk, deze lak is niet echt verweerd, er zit gewoon een HUGE laag gele shit over (denk dat ie al jaren onder bomen staat en niet echt is gewassen ooit) en dat maakt hem lelijk
Maar miss idd iets sterkere poets gebruiken, of hem laten poetsen door poetsbedrijf ofzo...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 563
- Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
- Location: Haaltert; België
Heb het zelf nog niet gebruikt, maar naar het schijnt zou de klei van Meguiars wel goed zijn.
Maar zoals hierboven al aan gegeven: ook ik vind de producten van Meguiars duur.
Cif en een schuursponsje zou ik niet gebruiken , tenzij je nog wil polijsten (doet me denken aan een vroegere kennis, die kuiste zijn auto maar 1x per jaar: met de schuurborstel).
Maar zoals hierboven al aan gegeven: ook ik vind de producten van Meguiars duur.
Cif en een schuursponsje zou ik niet gebruiken , tenzij je nog wil polijsten (doet me denken aan een vroegere kennis, die kuiste zijn auto maar 1x per jaar: met de schuurborstel).
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02
C5 HDI 110 '02
Mijn ouwe witte plaisir had ik 's flink onder handen genomen met eerst commandant 4 en toen in de wax gezet met MER.
Deze was toen zo wit dat je een zonnebril op moest doen als de AX in de zon stond.
Als het goed is ligt er nog een flesje MER in de garage van Marc.
Dat had ik hem toen gegeven voor de rode GT carb.
Deze was toen zo wit dat je een zonnebril op moest doen als de AX in de zon stond.
Als het goed is ligt er nog een flesje MER in de garage van Marc.
Dat had ik hem toen gegeven voor de rode GT carb.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Dat durf ik niet te zeggen. Voordat hij de behandeling krijgt moet hij eerst gepolijst worden. Een 150-200 euro ben je snel verder. Er zijn wel goedkopere alternatieven voor Waxoyl, mijn AX is geloof ik in de Liquid Gold van Nielsen gezet. Schijnt iets minder lang te blijven zitten, maar is wel een stuk goedkoper.MNM(tm) wrote:Hoeveel kost dat?
Ik werd er wel op gewezen door MNM dat de kans groot is dat mn peug niet eens echt wit is, maar romig wit zoiezo al.
Ik ga volgende week wel eens langs bij t poetsbedrijf hier zo
Ik ga volgende week wel eens langs bij t poetsbedrijf hier zo
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja ik moet ze altijd wegbrengen idd Dus die ga ik ook ff vragen.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact: