ramen vraag!!!!
Moderator: webmasters
-
- AX Starter
- Posts: 16
- Joined: MonJun02, 2008 8:45:04 PM
- Location: venlo
ramen vraag!!!!
ik heb sinds kort een 5 deurs 1.1 axje uit 91,
na de eerste twee weken is mij niet veel opgevalle maar toen ik meer mensen meenam in de auto kwam ik erachter dat mijn alle ramen behalve de bestuurderskant heel stroef naar beneden gaan..:S weet hier iemand hoe ik dit kan oplossen???,
alvast bedankt
na de eerste twee weken is mij niet veel opgevalle maar toen ik meer mensen meenam in de auto kwam ik erachter dat mijn alle ramen behalve de bestuurderskant heel stroef naar beneden gaan..:S weet hier iemand hoe ik dit kan oplossen???,
alvast bedankt
nieuwe raam mechanismes of smeren. Als ze niet zo vaak open gaan roest het lekker vast.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Starter
- Posts: 16
- Joined: MonJun02, 2008 8:45:04 PM
- Location: venlo
-
- AX Starter
- Posts: 16
- Joined: MonJun02, 2008 8:45:04 PM
- Location: venlo
ik heb een 1.1 injection image uit 91 wel met een complete GTI interieur schijnbaar heeft de vorige eigenaar zich flink uitgeleeft maare ik ben wel technisch aangelegd maar niet qwa autos dus kan jij/iemand het mij beetje uitleggen hoe je zoiets doet.MBa@NL wrote:deurpanelen uitbouwenliquidsammy wrote:ja maar hoe kom ik bij dat mechanisme:P:P als ik dat eens wist
wat voor uitvoering heb je?
-
- Archivaris
- Posts: 5045
- Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
waar woon je trouwens? misschien iemand in de buurt die even kan komen kijkenliquidsammy wrote:ik heb een 1.1 injection image uit 91 wel met een complete GTI interieur schijnbaar heeft de vorige eigenaar zich flink uitgeleeft maare ik ben wel technisch aangelegd maar niet qwa autos dus kan jij/iemand het mij beetje uitleggen hoe je zoiets doet.MBa@NL wrote:deurpanelen uitbouwenliquidsammy wrote:ja maar hoe kom ik bij dat mechanisme:P:P als ik dat eens wist
wat voor uitvoering heb je?
maar goed je zegt dat het een 5 deurs is is en dat er een GTI interieur in zit, geldt dat ook voor de deuren? want dan heeft de vorige eigenaar zig écht uitgeleefd want een GTI bestaat er alleen en 3D en die panelen van een 3D en 5D zijn niet uitwisselbaar
ziet het er zo uit op de deuren?
Doch maat het niet veel uit denk ik, je moet eerst je raamslingers er recht aftrekken, rand om het openings mechanisme eraf wippen, klepje op je handvat eraf, of als ie dat niet heeft eronder kijken en de torxjes losschroeven
flessenbak los, sommige zitten met 1 schroefje, andere alleen geklikt....
Onderste bak kan bij sommige blijven zitten (als je geen schroeven aan de buiten kant ziet kan je er van uit gaan dat ie kan blijven zitten...)
Dan zit het hele paneel geklikt, voorzichtig met lange schroeven draaier ofzo losklikken
(met andere woorden, kwestie van kijken, proberen en ontdekken en een beetje logisch nadenken..)
raam mechanisme zelf is vooral een kutwerk, vind ik, wat ik zou doen...
blok/plankje hout van 20 cm scoren, recht op onder je raam zetten, raam open draaien (raamslinger er terug op klikken) totdat die op het blok hout steunt. Dan kan je je slinger er weer aftrekken en de 3 moeren van de raammechanisme losdraaien (goed kijken welke er bij horen) en schuif deze dan voorzichtig uit de geleider op je ruit... dan is het nog even ' pielen' om hem door de flessenbak opening naar buiten te krijgen, maar het kan wel!
en dan op je gemakkie kijken wat er mis is met de geleider
terug zetten, je blok hout zit er nog, zet je je mechanisme met je slinger weer in dezelfde stand als dat ie eruit kwam, schuif hem voorzichtig in de geleider van het ruit (ronde plastic bolletje in het riggeltje onder het ruit)
Gaten van het mechanisme weer voor de gaten in je deur, let op de afstandsblokjes tussen je mechanisme en de rails van t ruit (die zit met dezelfde moertjes vast namelijk)
Alles vast draaien en dan proberen je raam dicht te draaien, werkt dit kan je blok hout weer weg
Achterdeuren is gelijkend, kunnen wel kleine dingen verschillen maar zal er zeker op lijken
flessenbak los, sommige zitten met 1 schroefje, andere alleen geklikt....
Onderste bak kan bij sommige blijven zitten (als je geen schroeven aan de buiten kant ziet kan je er van uit gaan dat ie kan blijven zitten...)
Dan zit het hele paneel geklikt, voorzichtig met lange schroeven draaier ofzo losklikken
(met andere woorden, kwestie van kijken, proberen en ontdekken en een beetje logisch nadenken..)
raam mechanisme zelf is vooral een kutwerk, vind ik, wat ik zou doen...
blok/plankje hout van 20 cm scoren, recht op onder je raam zetten, raam open draaien (raamslinger er terug op klikken) totdat die op het blok hout steunt. Dan kan je je slinger er weer aftrekken en de 3 moeren van de raammechanisme losdraaien (goed kijken welke er bij horen) en schuif deze dan voorzichtig uit de geleider op je ruit... dan is het nog even ' pielen' om hem door de flessenbak opening naar buiten te krijgen, maar het kan wel!
en dan op je gemakkie kijken wat er mis is met de geleider
terug zetten, je blok hout zit er nog, zet je je mechanisme met je slinger weer in dezelfde stand als dat ie eruit kwam, schuif hem voorzichtig in de geleider van het ruit (ronde plastic bolletje in het riggeltje onder het ruit)
Gaten van het mechanisme weer voor de gaten in je deur, let op de afstandsblokjes tussen je mechanisme en de rails van t ruit (die zit met dezelfde moertjes vast namelijk)
Alles vast draaien en dan proberen je raam dicht te draaien, werkt dit kan je blok hout weer weg
Achterdeuren is gelijkend, kunnen wel kleine dingen verschillen maar zal er zeker op lijken
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Starter
- Posts: 16
- Joined: MonJun02, 2008 8:45:04 PM
- Location: venlo
is geen gti dan, maar een image interieur 1 v/d mooiste naar mijn mening
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Wij hebben ondertussen al wat ervaring met 5-deurs raammechanisme's.
Inderdaad zitten in de voorportieren een mechanisme met kabels.
Deze tijdelijk gerepareed maar is ondertussen vervangen door een nieuw (gebruikt) exemplaar.
In de achterdeuren zit een ander systeem wat duidelijk afgeleid is van het gebruikte systeem in een 3-deurs, alleen is de arm veel korter.
Onze ervaring is dat deze bijna altijd vastzitten maar in de bankschroef en veel WD40 weer gangbaar zijn te krijgen.
Groetjes, Henk
Inderdaad zitten in de voorportieren een mechanisme met kabels.
Deze tijdelijk gerepareed maar is ondertussen vervangen door een nieuw (gebruikt) exemplaar.
In de achterdeuren zit een ander systeem wat duidelijk afgeleid is van het gebruikte systeem in een 3-deurs, alleen is de arm veel korter.
Onze ervaring is dat deze bijna altijd vastzitten maar in de bankschroef en veel WD40 weer gangbaar zijn te krijgen.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Die achtermechanismes zijn een ramp. Gelukkig heb ik niet zo vaak mensen achterin... Het raam linksachter steunt op het enige overgebleven niet-krokante deel van het gootje waar het armpje van het tandwiel doorheen glijdt. 3cm naar links of rechts en hij klettert zo naar beneden. Heb dus het slingertje er maar af gehaald...
Rechterkant inmiddels ook vast. Ik durf niet te kijken...
Rechterkant inmiddels ook vast. Ik durf niet te kijken...
Kijk uit, een Cactussssss
Ik wou zeggen, de achterkant is gewoon met een tandwiel, die waren bij mijn TRS inderdaad ook helemaal krokant
maar die heb ik vervangen, voor doet het bij mij gewoon goed.
maar die heb ik vervangen, voor doet het bij mij gewoon goed.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik heb inderdaad bij onze rode een keer het stuk metaal (gootje) aan de ruit vervangen door een goed exemplaar die we op de sloop hadden gehaald.pcrodent wrote:Die achtermechanismes zijn een ramp. Gelukkig heb ik niet zo vaak mensen achterin... Het raam linksachter steunt op het enige overgebleven niet-krokante deel van het gootje waar het armpje van het tandwiel doorheen glijdt. 3cm naar links of rechts en hij klettert zo naar beneden. Heb dus het slingertje er maar af gehaald...
Rechterkant inmiddels ook vast. Ik durf niet te kijken...
KLIK HIER voor wat foto's.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- AX Starter
- Posts: 16
- Joined: MonJun02, 2008 8:45:04 PM
- Location: venlo
wat een ramp zeg...ik heb het open gemaakt om te kijke wat er mis mee was geen enkele millimeter roest dus ik dacht oke dan maar wd 40 mja het bleef stroef gaan en op een gegevn moment knapte mij het kabel... dus dikke prut:P:Pweet iemand wat ik nu moet doen of dat ik een nieuwe kabel moet kope of een compleet nieuw systeem??
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Gewoon op de sloop een goed setje scoren, in elke 5 deurs AX zit in de voordeuren het systeem met kabels.liquidsammy wrote:wat een ramp zeg...ik heb het open gemaakt om te kijke wat er mis mee was geen enkele millimeter roest dus ik dacht oke dan maar wd 40 mja het bleef stroef gaan en op een gegevn moment knapte mij het kabel... dus dikke prut:P:Pweet iemand wat ik nu moet doen of dat ik een nieuwe kabel moet kope of een compleet nieuw systeem??
Veel succes met de reparatie.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl