oeps koffer scheef

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

oeps koffer scheef

Post by Netheo »

men blauwe ax GT HAD een klein probleempje, koffer hing scheef, owké, ff beugeltje rechtwringe, en nu HEEFT hij dus een groot probleem.het beugeltje is afgekraakt. Nu hangt de kofferklep nog schever, maar heeft iemand hier al ervaring mee. Patjes oplassen of gewoon oud beugeltje afkappen en nieuw beugeltje oppunten met de halfautomaat...
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: oeps koffer scheef

Post by Joost »

Netheo wrote:men blauwe AX GT HAD een klein probleempje, koffer hing scheef, owké, ff beugeltje rechtwringe, en nu HEEFT hij dus een groot probleem.het beugeltje is afgekraakt. Nu hangt de kofferklep nog schever, maar heeft iemand hier al ervaring mee. Patjes oplassen of gewoon oud beugeltje afkappen en nieuw beugeltje oppunten met de halfautomaat...

van de klep zelf of waar deze op sluit.

van de klep kan je hem doorbouten.
en die andere vind ik een sterk staaltje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Heb bijna hetzelfde probleem gehad met mijn vorige Volcane: 't scharnier gaat dan dusdanig zwaar (door roest?) die bij 't dicht doen van de klep de asbus die op 't chassis zit, een stukje mee draait en daardoor dus lager uitkomt. Nu kun je wel voor nood dat beugeltje (waar duie asbus dus op zit) terugduwen, maar dat breekt ongetwijfeld een keer af.

Ik zou zeggen: als je puntlasgereedschap tot je beschikking hebt, ander beugeltje erop zetten.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

MNM(tm) wrote:Heb bijna hetzelfde probleem gehad met mijn vorige Volcane: 't scharnier gaat dan dusdanig zwaar (door roest?) die bij 't dicht doen van de klep de asbus die op 't chassis zit, een stukje mee draait en daardoor dus lager uitkomt. Nu kun je wel voor nood dat beugeltje (waar duie asbus dus op zit) terugduwen, maar dat breekt ongetwijfeld een keer af.

Ik zou zeggen: als je puntlasgereedschap tot je beschikking hebt, ander beugeltje erop zetten.

wel ja dat is mijn probleem. en ik vrees dat het een nieuw beugeltje lassen zal worden. Ik ga misschien morgen nog proberen met het beugeltje te verstevigen, als het lukt ben ik blij, en anders, iets minder :(
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

En natuurlijk de boel goed smeren met kruipolie.

Liefst -met hulp!- de achterklep eraf halen, zodat je de schariertjes zelf uit elkaar kunt halen en helemaal van roest ontdoen (en dan lekker dik in lagervet zetten ofzo).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply