kapot voorkantje!!!

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Huib
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

kapot voorkantje!!!

Post by Huib »

Hoi AX-rijders,

Ik heb een AX (een kersenrode 1,1 First uit 94) met aardige voorschade :( . Bumper, koplampen, knipperlichten en grill (en misschien ook radiator) zijn kapot (wie heeft nog wat te koop?). Mijn grootste probleem is echter de frontplaat die naar binnen staat. Kokerbalken lopen nog recht volgens mij. Het liefst zou ik de frontplaat willen vervangen. Heeft iemand ervaring met het verwijderen hiervan en kan mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen :idea: ? Ik ben zelf niet technisch, maar vind het wel leuk om te proberen.

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

Verwijderen is heel simpel, zit aan beide kanten gemonteerd aan de rest van het frame. Met de slijptol verwijderen is zo gebeurd.
Een splinternieuw frontje (dat stuk staal waar je het over hebt, waar oa de radiateur en koplampjes in gemonteerd zitten) kost maar 5 tientjes.
http://217.149.222.43/carparts-online/a ... 694945.gif

op carpartsonline.nl

Ik heb nog een grilletje liggen eventueel (voor weinig)
koplampen en radiateur trouwens ook wel.

Ik woon ook niet zo gek ver weg, ong. 20 minuutjes van ter aar.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Het voorfront zit met puntlassen vast. Deze punt lassen doorboren en je kan het front er zo uit halen. Kan je hem terug bouten...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

grietje wrote:Het voorfront zit met puntlassen vast. Deze punt lassen doorboren en je kan het front er zo uit halen. Kan je hem terug bouten...
das idd makkelijker, als je het losslijpt moet je het nieuwe frontje weer teruglassen.

Huib
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Huib »

:) Dank je. Dat geeft de burger moed! Over dat grilletje stuur ik nog even een berichtje naar je e.mailadres.

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Ik heb nog een zwarte voorbumper liggen, mag je voor een tientje hebben. Woon nog vlakbij ook :)
Kijk uit, een Cactussssss

Huib
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by Huib »

pcrodent wrote:Ik heb nog een zwarte voorbumper liggen, mag je voor een tientje hebben. Woon nog vlakbij ook :)
Wat een geweldige clubleden toch!. Ik rij al ruim 10 jaar AX (dankzij de garage), maar had ik deze club maar eerder gevonden.

Huib

Post Reply