brembo max remschijven
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
brembo max remschijven
Ik sta op het punt om nieuwe remschijven te kopen en ik ben van plan voor Brembo Max te gaan (gegroefde schijven) maar nou ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze schijven?
Zijn ze goed / piepen ze bij remmen?
Ik zal ze gaan gebruiken in combinatie met Lucas remblokken.. Iemand ervaring mee? Ik hoor het graag! Thanx!
Zijn ze goed / piepen ze bij remmen?
Ik zal ze gaan gebruiken in combinatie met Lucas remblokken.. Iemand ervaring mee? Ik hoor het graag! Thanx!
Re: brembo max remschijven
Goede remmen piepen maar schijven piepen niet dat doen de blokken en aangezien lucas Oem is zal dat wel meevallen. Wel jammer dat je voor de max serie gaat en dan standaard blokken monteerd maar dat is je eigen keus,Woutervanderlaan wrote:Ik sta op het punt om nieuwe remschijven te kopen en ik ben van plan voor Brembo Max te gaan (gegroefde schijven) maar nou ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met deze schijven?
Zijn ze goed / piepen ze bij remmen?
Ik zal ze gaan gebruiken in combinatie met Lucas remblokken.. Iemand ervaring mee? Ik hoor het graag! Thanx!
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Ik heb die op mijn Saxo.
Zowel in combinatie met Greenstuff rem blokken als originelen remblokken.
Nog nooit een piep gehoord. Daar heb je juist minder gauw last van omdat de remstof heel goed word afgevoerd. Voordeel daarvan is ook dat je velgen bijna niet vies worden.
Zitten er nu 60000km op en zien er nog als nieuw uit. (staal kwaliteit is veel beter als van Citroën schijven)
Zowel in combinatie met Greenstuff rem blokken als originelen remblokken.
Nog nooit een piep gehoord. Daar heb je juist minder gauw last van omdat de remstof heel goed word afgevoerd. Voordeel daarvan is ook dat je velgen bijna niet vies worden.
Zitten er nu 60000km op en zien er nog als nieuw uit. (staal kwaliteit is veel beter als van Citroën schijven)
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Ik dacht dat Lucas blokken niet standaard waren... Ik kan ook Ferodo of Greenstuff blokken kiezen, maar die kosten het dubbele als TRC/Lucas en dat vind ik toch wel erg prijzig..Goede remmen piepen maar schijven piepen niet dat doen de blokken en aangezien lucas Oem is zal dat wel meevallen. Wel jammer dat je voor de max serie gaat en dan standaard blokken monteerd maar dat is je eigen keus,
Dat klinkt goed! Ik las alleen ergens dat Greenstuff erg snel slijt omdat ze zo zacht zijn, klopt dat?Zowel in combinatie met Greenstuff rem blokken als originelen remblokken.
Nog nooit een piep gehoord. Daar heb je juist minder gauw last van omdat de remstof heel goed word afgevoerd. Voordeel daarvan is ook dat je velgen bijna niet vies worden.
Nog meer reacties..?
Ik koop ze waarschijnlijk bij GMB-tuning.nl, dan ben ik klaar voor 110.50 incl verzending... Netjes, toch?
Ik heb Brembo Max gehad. 3 gaats gegroeft. Ik had ze eigenlijk zo opgetrapt. Maar dat zal wel aan mijn rijstijl gelegen hebben.
Heb nu de 4gaats Sparco geventileerde, gegroefde en geboorde schijven. En die zijn ook nog is gegoten. In combinatie met EBC Greenstuff blokken.
Ik zou sowieso voor Greenstuff blokken gaan. 1 spons erover en je velgen zijn weer schoon.
Oude situatie:
Vervangen voor:
[/img]
Heb nu de 4gaats Sparco geventileerde, gegroefde en geboorde schijven. En die zijn ook nog is gegoten. In combinatie met EBC Greenstuff blokken.
Ik zou sowieso voor Greenstuff blokken gaan. 1 spons erover en je velgen zijn weer schoon.
Oude situatie:
Vervangen voor:
[/img]
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Ik heb er denk 50000km mee gereden. Ze zijn nog niet op. Maar de groeven beginnen wel heel ondiep te worden. Het remde wel iets beter dan standaard. Maar ik ben 1x door een rood stoplicht heen geschoten omdat mijn remmen het niet meer deden. En 1x aan het einde van een verdrijvingsvak voor een paal.
In beide gevallen was de 3gaats remmerij oververhit. Brembo Max met Greenstuff blokken. Dat gebeurde meestal met sportief achter elkaar aan rijden op de openbare weg. Binnen een paar minuten had ik de remmen oververhit. En dat is opeens best een eng geval dat je wel op pendaal kan stampen maar er bijna niks gebeurd.
Vandaar dat ik op 4gaats over ben gestapt.
Maar met normaal rijgedrag zul je nergens last van hebben.
In beide gevallen was de 3gaats remmerij oververhit. Brembo Max met Greenstuff blokken. Dat gebeurde meestal met sportief achter elkaar aan rijden op de openbare weg. Binnen een paar minuten had ik de remmen oververhit. En dat is opeens best een eng geval dat je wel op pendaal kan stampen maar er bijna niks gebeurd.
Vandaar dat ik op 4gaats over ben gestapt.
Maar met normaal rijgedrag zul je nergens last van hebben.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Oei das dan wel even schrikken hoor. Ik ben dan wel benieuwd wat je precies verstaat onder sportief rijden, want ik rijd zo nu en dan ook best sportief.. Of heb je het dan over hoge snelheden en heel hard afremmen?
Ik denk dat ik uiteindelijk niet voor greenstuff zal kiezen. Ik las op een of ander forum hetzelfde verhaal met dezelfde combinatie, ik heb het idee dat dan toch meer ligt aan de blokken ipv schijven, denk je niet?
Trouwens, in de specificaties van brembo max op de site lees ik dat fading minder snel zal optreden dan bij standaard blokken of normale brembo, maar dat klopt dus niet helemaal..
Ik denk dat ik uiteindelijk niet voor greenstuff zal kiezen. Ik las op een of ander forum hetzelfde verhaal met dezelfde combinatie, ik heb het idee dat dan toch meer ligt aan de blokken ipv schijven, denk je niet?
Trouwens, in de specificaties van brembo max op de site lees ik dat fading minder snel zal optreden dan bij standaard blokken of normale brembo, maar dat klopt dus niet helemaal..
Maar komt dat "snel" faden niet vooral door het feit dat die gegroefde 3-gaats geen geventileerde schijven zijn?Mark wrote:Ik heb er denk 50000km mee gereden. Ze zijn nog niet op. Maar de groeven beginnen wel heel ondiep te worden. Het remde wel iets beter dan standaard. Maar ik ben 1x door een rood stoplicht heen geschoten omdat mijn remmen het niet meer deden. En 1x aan het einde van een verdrijvingsvak voor een paal.
In beide gevallen was de 3gaats remmerij oververhit. Brembo Max met Greenstuff blokken. Dat gebeurde meestal met sportief achter elkaar aan rijden op de openbare weg. Binnen een paar minuten had ik de remmen oververhit. En dat is opeens best een eng geval dat je wel op pendaal kan stampen maar er bijna niks gebeurd.
Vandaar dat ik op 4gaats over ben gestapt.
Maar met normaal rijgedrag zul je nergens last van hebben.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Brembo Max schijven zijn voor een 3 gaats onderstel ook niet geventileerd he Dat past niet tussen de remtang
Heb al wel, wat Mark al zegt, vaker gehoord dat de Max schijven niet heel erg goed bestand zijn tegen hitte. Maar dat is van mensen die circuitrijden, met veel zwaardere auto's.
Heb al wel, wat Mark al zegt, vaker gehoord dat de Max schijven niet heel erg goed bestand zijn tegen hitte. Maar dat is van mensen die circuitrijden, met veel zwaardere auto's.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Zijn echt prima schijven hoor, heb er een tijdje mee rond gereden icm standaard remblokken. Remde goed maar waren wel geventileerde schijven....
Heb de mijne toen gecheckt op giet fouten en kon er geen ontdekken. Waar voor je geld!
Check even carpartsprovider.com
Heb de mijne toen gecheckt op giet fouten en kon er geen ontdekken. Waar voor je geld!
Check even carpartsprovider.com
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Onder sportief rijden versta ik (uitteraad als de veiligheid het toelaat) :
Hard op bochten af. Flink in de ankers voor de bocht zo hard mogelijk erdoorheen... Laat remmen bij stoplichten. En misschien toch wel een beetje klevend achter elkaar aan rijden. Waar je toch ook erg vaak op je rem zit. (Klevend achter een bekende uiteraard) Van een hoge snelheid terug na laag ging wel goed. Tenzij je dit herhalend bleef doen.
Het was gewoon het feit dat het geen geventileerde schijven waren wat de zooi zo bloedheet maakte. Geventileerd kan zo enorm veel meer hitte afvoeren. Heb het probleem nu dan ook nooit meer meegemaakt. Het wordt nu nog steeds wel goed heet. (Dat je op 30cm van je velgen je handen kan warmen) Maar nu kan het er gewoon tegen.
Je voelt die groeven trouwens wel met remmen. Vooral met licht remmen voel je soms een trilling.
Bij mij kwam er ook nog eens bij dat het 238mm schijven waren. Oftewel de standaard 1.1i rem uitvoering. En er lag al wel een snelle 1.4i motor in. En ook nog eens brede banden.
En het lijkt mij hoe breder de banden. Hoe harder je kan vertragen voordat je slipt. Dus weer extra belasting op 1.1i remmen setup.
Dat was gewoon een levensgevaarlijke combinatie. Ik blijf er nog steeds bij dat iedere AX standaard is uitgeleverd met bagger remmen.
Hard op bochten af. Flink in de ankers voor de bocht zo hard mogelijk erdoorheen... Laat remmen bij stoplichten. En misschien toch wel een beetje klevend achter elkaar aan rijden. Waar je toch ook erg vaak op je rem zit. (Klevend achter een bekende uiteraard) Van een hoge snelheid terug na laag ging wel goed. Tenzij je dit herhalend bleef doen.
Het was gewoon het feit dat het geen geventileerde schijven waren wat de zooi zo bloedheet maakte. Geventileerd kan zo enorm veel meer hitte afvoeren. Heb het probleem nu dan ook nooit meer meegemaakt. Het wordt nu nog steeds wel goed heet. (Dat je op 30cm van je velgen je handen kan warmen) Maar nu kan het er gewoon tegen.
Je voelt die groeven trouwens wel met remmen. Vooral met licht remmen voel je soms een trilling.
Bij mij kwam er ook nog eens bij dat het 238mm schijven waren. Oftewel de standaard 1.1i rem uitvoering. En er lag al wel een snelle 1.4i motor in. En ook nog eens brede banden.
En het lijkt mij hoe breder de banden. Hoe harder je kan vertragen voordat je slipt. Dus weer extra belasting op 1.1i remmen setup.
Dat was gewoon een levensgevaarlijke combinatie. Ik blijf er nog steeds bij dat iedere AX standaard is uitgeleverd met bagger remmen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Daar ben ik het helemaal mee eens, vandaar dat ik voor brembo max schijven ga.. Niet eens zoveel duurder trouwens. En over het sportieve rijden van jou; mijn AX heeft een 1.1i en heeft dus minder gewicht, maar ook minder snelheid...Ik blijf er nog steeds bij dat iedere AX standaard is uitgeleverd met bagger remmen.
Dus dat moet wel goedkomen met brembo max...
Ik heb inderdaad ook bij carparts gekeken, maar de schijven zijn ietsjes duurder en de keuze in remblokken is minder, daarnaast zijn de blokken ook stukken duurder... Ik kom uiteindelijk terecht bij tuning-automaterialen.nl of autopartsCheck even carpartsprovider.com
Maar bedankt voor de tip en jouw ervaring met brembo max..
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
- Location: krimpen aan den ijssel
- Contact:
ey mark,
waar heb je dat setje schijven en blokken van je vandaan?
de schijven van mijn gti zijn namelijk naar de knoppen en ik wil gelijk voor gegroefde en/of geboorde schijven gaan.
vraag me trouwens af. zijn die schijven nog wel veilig als de groeven weg zijn of moet je dan gelijk weer nieuwe hebben?
waar heb je dat setje schijven en blokken van je vandaan?
de schijven van mijn gti zijn namelijk naar de knoppen en ik wil gelijk voor gegroefde en/of geboorde schijven gaan.
vraag me trouwens af. zijn die schijven nog wel veilig als de groeven weg zijn of moet je dan gelijk weer nieuwe hebben?
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Als je nieuwe gaat kopen, kijk dan op www.tuning-automaterialen.nl daar is nu 35% korting op heel veel schijven (onder andere op brembo max); ik heb nu 2x brembo max voor 61 euro. De blokken zijn met 15% korting... Succes..ey mark,
waar heb je dat setje schijven en blokken van je vandaan?
de schijven van mijn gti zijn namelijk naar de knoppen en ik wil gelijk voor gegroefde en/of geboorde schijven gaan.
vraag me trouwens af. zijn die schijven nog wel veilig als de groeven weg zijn of moet je dan gelijk weer nieuwe hebben?
Last edited by Woutervanderlaan on MonJan14, 2008 10:27:07 PM, edited 1 time in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
- Location: krimpen aan den ijssel
- Contact:
dank je wel voor de site.
ik snap er alleen helemaal niks van.
ik wil voor de EBC turbo groove gaan, maar ik heb geen idee hoe ik daar de prijs van op moet zoeken.
dat moet via de catalogus maar verder kom ik ook niet.
het type nummer voor een AX GTI schijvenset kan ik niet vinden.
misschien ka je me ermee helpen?
gr. ghost
ik snap er alleen helemaal niks van.
ik wil voor de EBC turbo groove gaan, maar ik heb geen idee hoe ik daar de prijs van op moet zoeken.
dat moet via de catalogus maar verder kom ik ook niet.
het type nummer voor een AX GTI schijvenset kan ik niet vinden.
misschien ka je me ermee helpen?
gr. ghost
-
- AX liefhebber
- Posts: 170
- Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
- Location: Zeist
Het is een beetje verwarrend maar je moet even die PDF-bestanden flink doorpluizen; het staat er wel bij.
Volgens mij is het typenr van de AX GTI schijvenset Turbo Groove van EBC: TGD449 (via http://www.tuning-automaterialen.nl/dow ... us2007.pdf ----> page 410)
En de prijs daarvan is: € 190,29 (via http://www.tuning-automaterialen.nl/dow ... slijst.pdf -----> even goed zoeken)
De typenr's van je bijbehorende blokjes zijn: 1.4 GTi 91-96 DP575(G) DP2626 / 1.4 GTi 91-96 DP545/4(B) DP2545/4 (een van de twee, via http://www.tuning-automaterialen.nl/dow ... us2007.pdf ----> page 51)
Het is allemaal een beetje ingewikkeld; die documenten zijn enorm groot en ik weet het niet zeker. Stuur ze anders een mailtje; ze hebben goeie informatie en helpen redelijk snel..
Ziet er wel enorm strak uit; gegroeft, geperforeerd en geventileerd... ga je circuit rijden of meedoen aan dakar 2009 ofzo? haha
Ik bestel net mijn brembo max schijven.. kan niet wachten ze binnen te krijgen.. Ik was voor 110 euro klaar totaal, incl btw en verzendkosten, maar dan wel met Lucas blokken..
Hopelijk help ik je een beetje op weg; succes. Laat maar horen wat je uiteindelijk hebt!
Volgens mij is het typenr van de AX GTI schijvenset Turbo Groove van EBC: TGD449 (via http://www.tuning-automaterialen.nl/dow ... us2007.pdf ----> page 410)
En de prijs daarvan is: € 190,29 (via http://www.tuning-automaterialen.nl/dow ... slijst.pdf -----> even goed zoeken)
De typenr's van je bijbehorende blokjes zijn: 1.4 GTi 91-96 DP575(G) DP2626 / 1.4 GTi 91-96 DP545/4(B) DP2545/4 (een van de twee, via http://www.tuning-automaterialen.nl/dow ... us2007.pdf ----> page 51)
Het is allemaal een beetje ingewikkeld; die documenten zijn enorm groot en ik weet het niet zeker. Stuur ze anders een mailtje; ze hebben goeie informatie en helpen redelijk snel..
Ziet er wel enorm strak uit; gegroeft, geperforeerd en geventileerd... ga je circuit rijden of meedoen aan dakar 2009 ofzo? haha
Ik bestel net mijn brembo max schijven.. kan niet wachten ze binnen te krijgen.. Ik was voor 110 euro klaar totaal, incl btw en verzendkosten, maar dan wel met Lucas blokken..
Hopelijk help ik je een beetje op weg; succes. Laat maar horen wat je uiteindelijk hebt!
http://www.ebcbrakesdirect.com/?source= ... MAodfkvr_gghost88 wrote:dank je wel voor de site.
ik snap er alleen helemaal niks van.
ik wil voor de EBC turbo groove gaan, maar ik heb geen idee hoe ik daar de prijs van op moet zoeken.
dat moet via de catalogus maar verder kom ik ook niet.
het type nummer voor een AX GTI schijvenset kan ik niet vinden.
misschien ka je me ermee helpen?
gr. ghost