Wielbouten en remtrommel AX First
Moderator: webmasters
Wielbouten en remtrommel AX First
Wie weet welke wielbouten benodigd zijn voor een AX First, met die standaard 3-gats lichtmetalen velgjes? Zijn dit andere bouten als die van de standaard stalen velgen?
Van de AX van mijn moeder is 1 wielbout "dol" gedraaid en de andere is geen wielbout maar een "gewone" bout... Dat is het niet helemaal natuurlijk. Verder vrees ik dat de draad in de remtrommel door die dolle bout wel naar de filistijnen zal zijn. Hoe dit het makkelijkst op te lossen? (ik vermoed gewoon een ander trommeltje scoren, of niet?).
Grtz,
Ricardo
Van de AX van mijn moeder is 1 wielbout "dol" gedraaid en de andere is geen wielbout maar een "gewone" bout... Dat is het niet helemaal natuurlijk. Verder vrees ik dat de draad in de remtrommel door die dolle bout wel naar de filistijnen zal zijn. Hoe dit het makkelijkst op te lossen? (ik vermoed gewoon een ander trommeltje scoren, of niet?).
Grtz,
Ricardo
Bij lichtmetalen velgen kan je beter conische wielbouten nemen! Dit is veiliger!
Die bouten vallen namelijk mooi in de velg en verdelen hierdoor de krachten waardoor er minder kans op breken en beschadiging van de velg is.
Wielbouten kan je wel bij de dealer halen.
Rem trommels zag ik laatst ergens voor niet zo duur.... ff zoeke
Die bouten vallen namelijk mooi in de velg en verdelen hierdoor de krachten waardoor er minder kans op breken en beschadiging van de velg is.
Wielbouten kan je wel bij de dealer halen.
Rem trommels zag ik laatst ergens voor niet zo duur.... ff zoeke
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Bedankt voor de tips!
Zal effe kijken welke wielbouten ik zelf nog heb liggen. Als dat konische zijn, is dat probleem in ieder geval opgelost.
V.w.b. die remtrommels, ziet er goed uit, en inderdaad niet te duur, maar aangezien het AX-je alleen maar in de stad rijdt, en het nog maar de vraag is of hij over een paar maanden door de APK komt, wil ik eerst eens kijken of het met een nieuwe wielbout wel lukt, en anders maar ff op de sloop kijken of zo.
Grtz,
Ricardo
Zal effe kijken welke wielbouten ik zelf nog heb liggen. Als dat konische zijn, is dat probleem in ieder geval opgelost.
V.w.b. die remtrommels, ziet er goed uit, en inderdaad niet te duur, maar aangezien het AX-je alleen maar in de stad rijdt, en het nog maar de vraag is of hij over een paar maanden door de APK komt, wil ik eerst eens kijken of het met een nieuwe wielbout wel lukt, en anders maar ff op de sloop kijken of zo.
Grtz,
Ricardo
mja ik heb voor mijn LM ook conische bouten gekocht. De standaard bouten paste namelijk niet eens door mijn velgen heen, en als ik ze pas zou maken, dan was er te weinig tap over, om veilig en goed vast gezet te worden. Omdat conisch voor LM gemaakt is, is het tap stuk groter, en daardoor de bevestiging VEEL veiliger.
Duff bied geloof ik ook nog aan. Of iemand anders in het aangeboden gedeelte.. 12 x LM bout voor €10.. is niet zo heel veel.. Bij de sloop betaal je net zoveel of meer..
Duff bied geloof ik ook nog aan. Of iemand anders in het aangeboden gedeelte.. 12 x LM bout voor €10.. is niet zo heel veel.. Bij de sloop betaal je net zoveel of meer..
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Bij die standaard velgjes passen de originele bouten beter dan conische bouten, heb ze voor montage toen goed bekeken, conisch paste er gewoon niet lekker in.Glenn@nl wrote:Dat het KAN betekent nog niet dat het HOORT.....IceByte wrote:bouten voor het standaard lichtmetaal zijn gewoon de standaard bouten die je ook voor stalen velgen kan gebruiken.
Origineel horen bij die velgen conische wielbouten!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
een trommel mag je bij mijn sloper er af komen wippen...
en ik heb event een set bouten liggen voor 10,-
Let er even op dat je bij het aanschaffen van bouten verschillende maten hebt.... 1,5 en 1,25 of zoiets...
Het beste is om met jouw bout naar een automat.zaakie te gaan en een nieuwe te kopen...kost iets van 3 piek
een tap kon ik ff lenen bij de cit dealer... misch hebben zij ook wel een losse bout voor je...
en ik heb event een set bouten liggen voor 10,-
Let er even op dat je bij het aanschaffen van bouten verschillende maten hebt.... 1,5 en 1,25 of zoiets...
Het beste is om met jouw bout naar een automat.zaakie te gaan en een nieuwe te kopen...kost iets van 3 piek

een tap kon ik ff lenen bij de cit dealer... misch hebben zij ook wel een losse bout voor je...

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
kunnen er mischien net doorheen, maar kun je niet juist de velgen vastdraaien omdat de kop van de bout niet goed tot het vlak in het boutgat geraakt.
zoals meerdere mensen zeggen, conische wielbouten voor lichtmetalen velgen.
ik heb er nog 6....die je zo mag hebben....zijn van mijn frustratie, maar als je die netjes afwerkt dan heb je 6 goeie conische wielbouten
en mischien heb ik nog wat in mijn boutentasje,...
zoals meerdere mensen zeggen, conische wielbouten voor lichtmetalen velgen.
ik heb er nog 6....die je zo mag hebben....zijn van mijn frustratie, maar als je die netjes afwerkt dan heb je 6 goeie conische wielbouten

en mischien heb ik nog wat in mijn boutentasje,...

Spreken is goud, Ductape is zilver.
het is ook niet perse nodig maar voor de veiligheid en je velgen wel aan te raden.
Bij mij zitten ze ook vast met staalbouten omdat k geen LM bouten heb, maar het is beter om conische te gebruiken.
Bij mij zitten ze ook vast met staalbouten omdat k geen LM bouten heb, maar het is beter om conische te gebruiken.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Dat zijn geen standaard LM velgen, ik heb het nu specifiek over deze first velgjes. Daar zitten dus geen conisch gaten in, anders zou Citroën bij elke first een aparte set bouten mee moeten leveren voor het reservewiel, aangezien dat gewoon staal is.grietje wrote:het is ook niet perse nodig maar voor de veiligheid en je velgen wel aan te raden.
Bij mij zitten ze ook vast met staalbouten omdat k geen LM bouten heb, maar het is beter om conische te gebruiken.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Voor de z.g.n. First velgen zijn wel degelijk speciale bouten nodig, konisch en wat langer. Het reserve wiel is ook een speciaaltje de gaten zijn opgedikt met een conische ring zodat de lange wielbouten b.v. niet bij de achterremtrommels de zaak binnenin stuk maken.IceByte wrote:Dat zijn geen standaard LM velgen, ik heb het nu specifiek over deze first velgjes. Daar zitten dus geen conisch gaten in, anders zou Citroën bij elke first een aparte set bouten mee moeten leveren voor het reservewiel, aangezien dat gewoon staal is.grietje wrote:het is ook niet perse nodig maar voor de veiligheid en je velgen wel aan te raden.
Bij mij zitten ze ook vast met staalbouten omdat k geen LM bouten heb, maar het is beter om conische te gebruiken.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl