Banden Sport

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Banden Sport

Post by Tijmen »

Ik ben eens aan het rondkijken voor andere bandjes onder de Sport. Die 165 bandjes zijn echt gewoon TE smal.

Wat zijn leuke banden(maten) voor op de Sport? Goede merken en leuke prijzen? Banden voor op de orginele velgen, 14 inchers dus. Worden alleen in de zomer gebruikt, in de winter staat de sport in de stalling.
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

gewoon std houden joh :wink: hij moest toch (zover mogelijk) origineel blijven/worden

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

breder dan 165 kan je beter niet doen onder een ax
Word zn wegligging niet beter van!

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

185/55/14 rijd het beste onder een ax.. althans onder een gti dan.. dat is mijn mening dan 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

grietje wrote:breder dan 165 kan je beter niet doen onder een AX
Word zn wegligging niet beter van!


Toch blijft de 1.1 met 185 breed veel beter op de weg dan de Sport, het stuurt alleen wat zwaarder. Met 165 breed heb je te weinig grip met een Sport vind ik. (Zal wel weer aan mij liggen)

Toch twijfel ik nog. De bandjes die er nu opliggen, Roadhog 165/60/14, hebben allemaal nog maar krap 1000km gehad. Op zich is het zonde om die er af te trekken nu, maar bredere bandjes vind ik geen overbodige luxe. Waarom wordt de GTI anders met bredere banden geleverd?

Ik twijfel dus tussen banden (165) laten zitten, 175 breed en 185 breed.
AX GTI '91

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Een GTI weegt meer, maarja roadhog is ook niet echt eeh.. een kwaliteitsband.
Altijd meer PK's dan jou!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Bas_S wrote:Een GTI weegt meer, maarja roadhog is ook niet echt eeh.. een kwaliteitsband.


Het zat bij de aankoopsprijs in, dus daar zal ook wel op bezuingd zijn.... Zal wel in de categorie RZG vallen (Rond, Zwart en Goedkoop). Toch lijken het me prima bandjes voor minder pk's.
AX GTI '91

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik denk dat Roadhog vervangen door Dunlop al een heleboel scheelt.
Stephan heeft Dunlopjes onder z'n Saxo en die is werkelijk niet van de weg te slaan. Heb 'm een tijdje terug eens gevolgd over de dijk met de GTI, en wat ik extra had aan vermogen (weliswaar alleen bij de allerhoogste toerentallen, maar toch zo'n 30 pk) moest ik direct weer inleveren op m'n toch ook niet misselijke Michelins.
Waar ik haakse bochten kon nemen met 50-55 neemt hij ze met 65-70...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

roadhogs had ik eerst ook, zitten nu nog op de witte velgen die citrocin/san hebben, of zitten die nu al bij Mr Dean eronder? maar die waren 185 breed, en ik had er geen problemen mee.

verder raad ik je Bridgestone Potenza's aan, dan plak je op de weg :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ikheb zowel met 165 michelins als nu met 185 semperit en toyos gereden en,

met de 165 glijd ie een stuk minder makkelijk, maar vooral, hij grijpt niet zo in sporen!!

185 is eigenlijk gewoon te breed, maja, ik vind het zo leuk staan.
Overigens heb ik wel een verbreedde spoorbreedte achter met de 185' ers

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

DuFF wrote:roadhogs had ik eerst ook, zitten nu nog op de witte velgen die citrocin/san hebben, of zitten die nu al bij Mr Dean eronder? maar die waren 185 breed, en ik had er geen problemen mee.

verder raad ik je Bridgestone Potenza's aan, dan plak je op de weg :D


Die Bridgestone Potenza's zijn niet eens zo extreem duur.
Bridgestone Potenza RE 71, 175/60 R14 = €61,80 @ autobandenmarkt.nl
Heb ook veel goede dingen gehoord over Falken Ziex bandjes, maar of die werkelijk zo goed zijn?

Wat moet het tweede nummer eigenlijk zijn? Die hoogte van de band, ervan uitgaande dat ik voor 175 zou gaan. 50, 55 of 60?
AX GTI '91

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

-Henry- wrote:
DuFF wrote:roadhogs had ik eerst ook, zitten nu nog op de witte velgen die citrocin/san hebben, of zitten die nu al bij Mr Dean eronder? maar die waren 185 breed, en ik had er geen problemen mee.

verder raad ik je Bridgestone Potenza's aan, dan plak je op de weg :D


Die Bridgestone Potenza's zijn niet eens zo extreem duur.
Bridgestone Potenza RE 71, 175/60 R14 = €61,80 @ autobandenmarkt.nl
Heb ook veel goede dingen gehoord over Falken Ziex bandjes, maar of die werkelijk zo goed zijn?

Wat moet het tweede nummer eigenlijk zijn? Die hoogte van de band, ervan uitgaande dat ik voor 175 zou gaan. 50, 55 of 60?


50 is lager, is mooier voor het oog, is dus wat duurder, meest gebruikte is 55/60 .. als het oog niks hoeft dan kun je het beste het goedkoopste nemen. ik heb 185-55-R14
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

-Henry- wrote:
grietje wrote:breder dan 165 kan je beter niet doen onder een AX
Word zn wegligging niet beter van!


Toch blijft de 1.1 met 185 breed veel beter op de weg dan de Sport, het stuurt alleen wat zwaarder. Met 165 breed heb je te weinig grip met een Sport vind ik. (Zal wel weer aan mij liggen)



Dan is er wat mis met je ophanging of dempers hoor. Een sport op 165/60 of 175/60 is echt stukken beter uit de voeten dan elke andere ax.
Of je hebt de meest kl*te banden die er bestaan. Origineel is michelin MXV in de maat 175/60/13 en 165 voor de M&S.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

grietje wrote:Ikheb zowel met 165 michelins als nu met 185 semperit en toyos gereden en,

met de 165 glijd ie een stuk minder makkelijk, maar vooral, hij grijpt niet zo in sporen!!

185 is eigenlijk gewoon te breed, maja, ik vind het zo leuk staan.
Overigens heb ik wel een verbreedde spoorbreedte achter met de 185' ers

165 Michelins zwalken standaard al zo veel dat je 't niet eens merk of 'ie sporen grijpt. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

MNM(tm) wrote:165 Michelins zwalken standaard al zo veel dat je 't niet eens merk of 'ie sporen grijpt. ;)


Haha, doe maar geen Michelins dan....

De keus staat tot nu toe op de Bridgestone Potenza 175 / 60 / R14. Net tussen te breed en te smal in en niet al te duur.

DuFF vindt die Potenza's goed begrijp ik, zijn er meer ervaringen mee?
AX GTI '91

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Die potenza's hoor ik heel goede dingen over. Ze gaan voor zomergebruik ook onder mijn MX-5.

Heb zelf met diverse verlaagde stugge projecten heel goede ervaringen met pirelli P6000 in 175/60-14 met een opgefokte 1600 nog voldoende grip. Maar niet te breed waardoor aanlopen en te zoekerig worden geen probleem opleveren.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Potenza's zijn een topkeus!

Heb met onwijs veel verschillende banden gereden, onder allerlei verschillende auto's. Zelf blijf ik ook bij de Bridgestone Potenza.
Kijk wel ff goed welke Potenza het wordt ;) Je hebt er namelijk verschillende type's van. Juiste keus zou zijn de Potenza RE720.

En die Roadhog's idd... die koop je voor een appel en een ei ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Post Reply