AX lichter maken.
Moderator: webmasters
AX lichter maken.
Weet iemand hier op het forum of er polyestrer deuren en een motor kap bestaan voor de ax.
En zo ja waar kan ik die kopen.
En zo ja waar kan ik die kopen.
Zomaar ff een vraagje hoor, maar weet je zeker dat je je DEUREN van polyester wilt? Als er dan een Opel via de zijkant naar binnen rijdt (en dat gebeurt nogal eens...
), blijft er gegarandeerd niets van je over. Bij 'n plaatstalen deur blijven in ieder geval de brokken nog buiten. Poyester plaat versplintert gewoon.
't Is maar ff een veiligheidsvraagstukje hoor...

't Is maar ff een veiligheidsvraagstukje hoor...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
maar die deuren kosten meer dan 1,000 eu per stuk. ..johnvt wrote:Ja ik weet zeker dat ik polyester deuren wil.
Er zit een rolkooi in de auto.
En dat versplinteren van de deurenvalt wel mee deze scheurt in.
Bij het auto racen rijden er diverse alfa's ook met polyester deuren.
Maar in ieder geval bedankt voor het mee denken.
en dat is niet zomaar polyester. ..
dat is veel sterker. ..
dat wat jij denk ik bedoelt dat is van dat dunne spul . ..
ik denk dat als je die er in gezet hebt dat bij de eerste vrachtwagen die jouw met een gang voorbij gaat je deuren er uit gezogen worden =(
maar dat denk ik ik weet het niet
maar kijk er wel mee uit

______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Wie niet Snell is,
Is laag !!
Gek idee:
Deur eruit, dwarsbalk erin. Soort van Smart crossblade idee, maar dan vast.
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... eken&gbv=2
Deur eruit, dwarsbalk erin. Soort van Smart crossblade idee, maar dan vast.
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... eken&gbv=2
AX GTI '91
Ik heb al een site gevonden waar ze kunstof delen voor de ax maken.
http://www.politecnic.com/Citroën_ax_carrosserie.htm
http://www.politecnic.com/Citroën_ax_carrosserie.htm
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
als ik nu frans kon lezen had ik er iets aan 

King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen
maareuhh, btw on-topic...als je de ruitem vervangt door die van een ax 1.0 schijnt ook wel gewicht te besparen, en nog steeds de luxe dat niemand je auto leeg haalt :P
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
die site waar je ook de maxi kit kan bestellen kan je dus plexi ruiten bestellenbetterman wrote:maareuhh, btw on-topic...als je de ruitem vervangt door die van een AX 1.0 schijnt ook wel gewicht te besparen, en nog steeds de luxe dat niemand je auto leeg haalt :P

waarom zouden 1.0 ramen btw lichter zijn?
Wat bij een normale (straat) ax heel veeel helpt in gewichtsbesparing is iig alle isolatie eruit halen (en daar zit er VEEEEL van in) :P Licht gewicht kuipjes, verder alles eruit, blok met alu onderblok en altijd halfvol tanken helpt ook aanzienelijk. Lichter dan dat is op de weg met te brede banden en gefuckte motor toch al niet leuk meer.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
minder dan halfvol rijden is k*t met een originele tank. in bochten heb je dan continu gesputter. dan moet je een alu tank monteren of schotten in de tank proberen te maken ofzo..
isolatie, dashboard, achterbank, te zware stoelen en alle andere troep die je niet direct nodig hebt is bij elkaar bijna TACHTIG kilo. Alsof dat al niet scheelt. Met doorlassen en een rolkooi ram je er dan wel een dertig kilo's aan staal bij, maar goed. Dan kan je idd nog plexiglas ruitjes nemen en een polyester motorkap. Is allemaal niet zo moeilijk te maken. Let er wel op dat je met het demonteren van ruiten weer wat stevigheid wegneemt die je dus met lassen of een rolkooi moet terughalen.
Een aluminium 1.4 onderblok scheelt twaalf kilo met een gietijzeren 1.6. Dit vind ik zelf net iets te weinig verschil om een paar honderd euro prijsverschil bij de sloper te rechtvaardigen.
Verder: ga ook eens rennen als je fors bent en echt toptijden wil rijden. Een AX zo licht mogelijk maken en zelf 60 kg overgewicht hebben gaat niet zo lekker
Hoe minder gewicht je verplaatst maakt je motor het leven niet alleen makkelijker, maar je remmen ?n onderstel worden ook minder belast en kunnen dus lichter blijven. Met een lichte bestuurder in een leeggehaalde AX met alle andere beschreven gewichtsbesparingen doet gewoon GT-remsysteem met goodridge slangen en geperforeerde schijfjes doet 't dan ineens nog best aardig...
P.S.: Over die 1.0 ramen; ze zijn inderdaad lichter. Van kleur....
isolatie, dashboard, achterbank, te zware stoelen en alle andere troep die je niet direct nodig hebt is bij elkaar bijna TACHTIG kilo. Alsof dat al niet scheelt. Met doorlassen en een rolkooi ram je er dan wel een dertig kilo's aan staal bij, maar goed. Dan kan je idd nog plexiglas ruitjes nemen en een polyester motorkap. Is allemaal niet zo moeilijk te maken. Let er wel op dat je met het demonteren van ruiten weer wat stevigheid wegneemt die je dus met lassen of een rolkooi moet terughalen.
Een aluminium 1.4 onderblok scheelt twaalf kilo met een gietijzeren 1.6. Dit vind ik zelf net iets te weinig verschil om een paar honderd euro prijsverschil bij de sloper te rechtvaardigen.
Verder: ga ook eens rennen als je fors bent en echt toptijden wil rijden. Een AX zo licht mogelijk maken en zelf 60 kg overgewicht hebben gaat niet zo lekker

Hoe minder gewicht je verplaatst maakt je motor het leven niet alleen makkelijker, maar je remmen ?n onderstel worden ook minder belast en kunnen dus lichter blijven. Met een lichte bestuurder in een leeggehaalde AX met alle andere beschreven gewichtsbesparingen doet gewoon GT-remsysteem met goodridge slangen en geperforeerde schijfjes doet 't dan ineens nog best aardig...
P.S.: Over die 1.0 ramen; ze zijn inderdaad lichter. Van kleur....

Re: AX lichter maken.
je kan ook de motor eruit halen en er trap aandrijving in bouwen . resultaat ax is vele male lichterjohnvt wrote:Weet iemand hier op het forum of er polyestrer deuren en een motor kap bestaan voor de AX.
En zo ja waar kan ik die kopen.
Ax voor het ultieme rijgedrag op de wegen
Als je ax sputterd in bochten met half lege tank moet je je brandstof pomp vervangenkevin.broke wrote:minder dan halfvol rijden is k*t met een originele tank. in bochten heb je dan continu gesputter. dan moet je een alu tank monteren of schotten in de tank proberen te maken ofzo..
Dit hoort zeker NIET!
Blauwe deed het idd ook, pomp vervangen, en nu met praktisch lege tank kan ik haakse bochten veeeeel te hard nemen zonder ook maar een beetje gesputter
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).