Spuiten van bumpers niet mogelijk met 'gewoone'verf?

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Spuiten van bumpers niet mogelijk met 'gewoone'verf?

Post by AphexTwiins »

mede AX liefhebbers.
NU heb ik een aantal vragen, en ja heb het hele forum al doorgespit, maar

1. Kun je de bumpers niet gewoon goed vetvrvij maken en dan over spuiten met zwarte lak/verf? Of is dat echt geen gezicht/hecht dat niet?

Met gewone lak bedoel ik lak van Wurth: Mat zwart of hoogglans, net wat ;)

2. Zijn die skirts en die spatbord skits ook te halen op de sloop, of kun je die ergens online bestellen, en zo ja wat is dan ongeveer de prijs en wat is die website? Heb me nu t apenzuur gezocht bij sloperijen maar kan niets vinden, wel de voor bumper maar niet de skirts en zo :(

Fijne kerst :D
Image
Citroën AX 1.1i TGE

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

Ik heb het trouwens al gevonden, van het spuiten. Nu dus nog mijn vraag over die skirts, iemand een idee :)?
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

gewoon forum in de gaten houden of gezocht plaatsen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Skirts nieuw bestellen is niet te betalen....
Kijk uit, een Cactussssss

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

Nee dat dacht ik dus ook al, Ik hoop dat iemand ze binnekort hierzo weg doet :) Had om marktplaast wel n advertentie gezien van iemand die een AX wegdeed in losse onderdelen, dus misschien daar eens wat scharrelen :) Waar kun je eigenlijk die plamuur halen om krassen mee weg te halen en putjes mee dicht te maken??
Image
Citroën AX 1.1i TGE

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

he maar vertel ons je antwoord over het spuiten is dan? ben wel benieuwd...

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

skirtsetje kost je 2e hands via de club iets van 3 tientjes. Op veel sloopjes zijn ze wel te vinden. Ff bellen of ze een sport (dan mij ook bellen :lol: ), GT(i), furio of volcane hebben staan.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik stel mijn vraag ook maar in dit topic:

er zijn spuitbussen van Motip met steenslagwerende verf, een soort tectyl-verf.
hiermee heb ik ook m'n booskijkers gespoten, uitstekend dik materiaal en gewoon over te spuiten met lak zonder problemen.

nou vroeg ik me af of ik hiermee ook me bumpers kan spuiten? want aangezien deze smurrie wel droog word net als normale verf, en het erg dik is, zou het denk ik meteen de structuur van een standaard gt-bumper moeten kunnen opvullen tot het glad word, toch? of kan ik beter heel de bumper gladschuren en dan spuiten met verf ? en die steenslagwerende verf gewoon laten staan ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

ik weet wat je bedoelt.. ik heb een paar bussen hier staan.. antichip-off paint.. is haast soort tectyl. maar is nie aan te raden om daarmee te spuiten.. blijft altijd beetje zacht dus is geen goede ondergrond om op te spuiten.. ik gebruik zelf om de bumpers te spuiten een kunststof primer van motip om daarna meerdere lagen te spuiten met de acrylverf. gewoon kopen op kleurcode.

Image
Image
1.1carb 4-bak:)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

van die doktershandschoentjes aan, fles thinner bij de hand en een aantal poetsdoeken,

ff flink te keer gaan op de skirts en bumpers tot ze goed schoon en ontvet zijn, daarna 8 spuitbusjes primer van de Action erop leegspuiten, 2 of 3 lagen tot het goed dekkend is.

vervolgens naar de spuiter brengen, die het geheel in de kleur spuiten die jij wenst :)

en dat spraychipprut van motip zit nog steeds op me koplampen, en 't is dus alleen handig voor in je wielkasten ja, of om booskijkers te spuiten :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

Daan wrote:ik weet wat je bedoelt.. ik heb een paar bussen hier staan.. antichip-off paint.. is haast soort tectyl. maar is nie aan te raden om daarmee te spuiten.. blijft altijd beetje zacht dus is geen goede ondergrond om op te spuiten.. ik gebruik zelf om de bumpers te spuiten een kunststof primer van motip om daarna meerdere lagen te spuiten met de acrylverf. gewoon kopen op kleurcode.



en als jij ze spuit, schuur je vantevoren of laat je de textuur erin? Ik vind het mooi met de textuur erin, en wil mijn bumper in de kleur van m'n auto hebben, of zwart glanzend. Net als duff, die heeft alleen ontvet en laten spuiten. Wat voor effect zou dat geven met mijn metallic kleur?

En hoe zit het met afbladderen eigelijk? hecht het goed op de textuur...

Dan iets anders, wat als je ze gewoon ontvet, primert en met zwarte lak verft met een roller? Doordat de textuur erin zit zie je de kwastlijnen niet, maar hecht het goed en zou het mooi worden?

groetjes Sander

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

verf met roller krijg je nooit zo strak en glanzend als lak wat je spuit/laat spuiten.

verf hecht goed, en moet redelijk flexibel zijn, want je moet er rekening mee houden dat je het ook weer moet bevestigen(skirtdelen op deur moet je een stukje buigen bij demonteren en monteren.)

kortom, er zijn vele mogelijkheden, moet het normaal beetje dof zwart worden, moet het glanzend zwart worden, moet het glanzend metallic zwart worden? (als je de bumpers metallic zwart doet, staat dit erg raar tegenover de gehele auto die niet metallic gespoten is.)
ik zou het niet metallic doen, maar dat zijn natuurlijk jouw keuzes :D denk er is goed over na, en doe net zoals de booskijkers die je aan je motorkap wilt lassen, gewoon is wat rondkijken voor idee?n :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

mijn auto is natuurlijk wel metallic he...

Maar wat voor buigzame verf moet je dan gebruiken? Heb jij ook buigzame verf? Ik denk dat als ik het laat spuiten, dat ik dan gelijk in de kleur laat spuiten van mijn auto, met textuur erin...

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

wist niet dat ie metallic was, dacht gewoon bordeaux-rood

excuses, wacht gewoon tot op een meeting en kijk naar me voorbumper, kun je altijd nog zegge of je t mooi vind of niet, en probeer is die foto te bekijken waarom cindy dr gt-bumper net is roodgespoten, dat is met de spuitbus gedaan, die is namelijk ook goed gelukt, en die is gespoten dmv spuitbussen. 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply