Roest onder de deurrubbers

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Roest onder de deurrubbers

Post by killer »

Na het koppeligsavontuur vandaag de Ax een uitgebreide wasbeurt gegeven en tevens de dorpels schoongemaakt.

Nu viel mij een roest plek op die behoorlijk nat was. Na het deurrubber te hebben verwijderd viel me op dat er wat kleine plekjes waren en 1 grotere plek (instaplijst niveau tegen de rand waar het deurrubber overheen zit). Er blijft daar wat vocht achter.

Nu is mijn vraag eigenlijk wat het meest verstandig is om te doen. Ik wil het zoiezo vrij snel aanpakken om verder roesten te voorkomen. Moet ik het gewoon schuren/schoonmaken en in de menie zetten ofzo of moet ik meteen met RX5 aan de gang?
Is het verder ook handig om de deurrubbers te vervangen (althans deze misschien), of heeft iedereen hier dat zelfde euvel met het vocht wat er een beetje blijft staan?

Iemand tips wat het beste te doen?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

de contstructie is niet echt ideaal..
dus je bent zeerzeker niet de enige (meestal zie je het vooral bij het rubber vd kofferbak)

je moet gewon zo goed mogelijk doen..
dus als jij denkt dat je het in de RX5 moet zetten, dan moet je dat gelijk doen! alles wat je aan roestbehandeling laat wachten krijg je spijt van ;) geloof me :roll:
Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Dat denk ik dus ook inderdaad. Gewoon direct doen ander vallen er straks gaten en dat willen we ook niet.

Wat zijn hier de ervaringen met diverse roestomvormingsproducten? RX5 is er 1, ik kwam Noverox tegen en HG schijnt ook spul te maken...

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

en rogier zweert weer bij Owatrol..

volgens mij werkt het allemaal wel :)
Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Hmm Owatrol was ik nog niet tegen gekomen :lol:

Nou ik ga maar eens wat proberen binnenkort dan.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

q01z wrote:en rogier zweert weer bij Owatrol..


Ach, dat heb ik toevalig staan ;)

Als je nog owatrel rls kunt krijgen, meteen kopen! Dat wordt namelijk niet meer gemaakt.
Anders owatrol cip vragen.

Zie ook: http://www.owachem.nl/
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply