achtermistlamp.

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

achtermistlamp.

Post by Daan »

ik heb een probleempje. ik had met een collega afgesproken om morgen mijn apk ff te regelen.. maar ik heb mijn achterlichten donkerder gemaakt met een backlightspray. dit is apk afkeur dus ik dacht vanavond: ik wissel ze ff met de ax van me zusje. dus ik daarheen en gewisseld maar alleen een remlicht en t mistachterlicht was stuk. ik naar huis om daar nieuwe lampies in te zetten maar nu zag ik dat de lichtunit maar 3 aansluitingen heb voor lampjes en niet 4. je heb er echt 4 nodig voor de linkerlamp (remlicht, knipperlicht, gewoon achterverlichting en natuurlijk mistlicht) wat nu? waarom heb deze ax dit niet.. ?? misschien weten jullie er wat van? groeten Daan
Image
1.1carb 4-bak:)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: achtermistlamp.

Post by q01z »

Daan wrote:ik heb een probleempje. ik had met een collega afgesproken om morgen mijn apk ff te regelen.. maar ik heb mijn achterlichten donkerder gemaakt met een backlightspray. dit is apk afkeur dus ik dacht vanavond: ik wissel ze ff met de AX van me zusje. dus ik daarheen en gewisseld maar alleen een remlicht en t mistachterlicht was stuk. ik naar huis om daar nieuwe lampies in te zetten maar nu zag ik dat de lichtunit maar 3 aansluitingen heb voor lampjes en niet 4. je heb er echt 4 nodig voor de linkerlamp (remlicht, knipperlicht, gewoon achterverlichting en natuurlijk mistlicht) wat nu? waarom heb deze AX dit niet.. ?? misschien weten jullie er wat van? groeten Daan


blijkbaar heeft je zusje een oud axje.. volgens mij (maar dat moet je even opzoeken) heb je geen mistachterlicht nodig verplicht.. tenminste, niet voor de ax van jouw bouwjaar!
volgens mij staat het tegenwoordig allemaal op de rdw site, www.rdw.nl
Image

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

idd een achtermistlamp is verplicht vanaf '91 de mijne is een '89er en die van me zusje is uit '88. blijkbaar was het optie.. maar is dus geen apk afkeur geweest. heb doodgewoon de schakelaar afgeplakt 8)
Image
1.1carb 4-bak:)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

ja maar dan nog had het apk afkeur kunnen zijn... ze weten namelijk vanaf welk bouwjaar het verplicht is.. en als ze steekproef krijgen :wink:

verder, je had ook alleen de units kunnen verwisselen, zonder het paneeltje met de lampjes lijkt me?

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

ik heb de achterlichten gewisseld (naar paneeltjes zonder mistachterlicht) en de schakelaar+controle lamp niet zichtbaar/bruikbaar gemaakt. mijn auto is van '89 en mistachterlicht is verplicht vanaf '91 dus had geen afkeur geweest. mijn auto had officieel geen mistachterlicht en schakelaar+controlelamp :lol:
Image
1.1carb 4-bak:)

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

oke op die fiets, dacht dat jouw auto van na '91 was, maar dan is het gewoon goed gefixt dus :)

groetjes Sander

Post Reply