Achterband loopt aan: 185/55/R14

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

Mark wrote:Ik heb gisteravond een flink stuk van de bumpersteun eruit gezaagd.

Dat hielp ook niks. Was blijkbaar niet de plek waar ie het meest aanliep.
Op de band zie je wel een flink spoor. Dat zat precies ter hoogte van de bumper steun. Maar gisteravond laat zag ik met een zaklamp waar het probleem lag.

Het is waar je achterwielkas begint. Hij loopt vast op het eerste stuk sideskirt wat nog tegen je wielkas aanzit. Heb daar nog wel wat weggezaagd maar veel kun je er niet weghalen want dan zit je binnen.

Hij is 4 cm verlaagd. Maar een bandhoogte van 55 is eigenlijk te veel.
En de ET waarde is volgens mij perfect. Ik heb aan de binnenzijde nog maar 3 mm speling tussen band en achterbrug. Meer naar binnen kan dus niet.

Hoop dat het niet als een gek gaat roesten. Wielkassen rondgezaagd. En een stuk bij de bumpersteunen weggehaald. Flink roestgevoelig aant worden natuurlijk.


weer even een oud topic opgehaald, ik ga namelijk binnenkort beginnen met het aanlopen te verhelpen achter.

Waar liep hij bij jouw precies aan mark? je zegt aan het begin van je wielkast, welk stukje bedoel je daar precies mee?

Zowieso loopt hij bij mij in de ronding van de wielkast niet aan, daar hebben we rubbers overheen geplakt. Er is nog iets wat in mijn band snijdt... Dit kan dus alleen maar de bumpersteun zijn, of dat stukje wat jij bedoelt? zit er verder niks wat aan kan lopen?

groetjes Sander

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

saxo100 wrote:Je hebt waarschijnlijk deze AEZ Ecco 6Jx14 ET10 3x98.
(ik ga er van uit dat je drie gaats hebt gezien de recht wielkasten die je achter had)
Deze hebben een ET 10 waarde. Is dat wel de juiste waarde voor een AX?


Mark wrote:Een vriend had die banden nog liggen. Kon ze voor 100 euro overnemen. Semperit Sport 185/55/14.

Vandaar die 55 hoog. Scheelde bakken met geld.

Wel 10x meer grip dan mijn vorige Michelin Energy 155/70/13 bandjes. (-:


Die Ecco's heb ik momenteel ook in de keuken klaar liggen. :)
't Is de bedoeling dat daar Michelin Energy 185/55/14 om komen (Kleinere wang hebben ze niet in die breedte en velg maat).

Als ik het goeD heb, heeft Speederdd dezelfde Ecco's, maar zijn AX heeft standaard al ronde wielkasten achter (net als mijn Volcane). Mijn AX is ook (nog) niet verlaagd, dus zou ik geen problemen moeten krijgen met aanlopen?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Geen idee welke banden-maat ik heb, zal zo eens ff kijken. Ik kan er gewoon met 4 man in zitten en dan loopt er niks aan.
Freude am Fahren.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

MNM(tm) wrote:Die Ecco's heb ik momenteel ook in de keuken klaar liggen. :)
't Is de bedoeling dat daar Michelin Energy 185/55/14 om komen (Kleinere wang hebben ze niet in die breedte en velg maat).

Als ik het goeD heb, heeft Speederdd dezelfde Ecco's, maar zijn AX heeft standaard al ronde wielkasten achter (net als mijn Volcane). Mijn AX is ook (nog) niet verlaagd, dus zou ik geen problemen moeten krijgen met aanlopen?


Kleinere wang hebben ze wel, ik heb 50 achter, van yokohama...

maar daarmee is mijn probleem nog niet beantwoord, dus iemand?(en bij voorbaat Mark)

groetjes Sander

Post Reply