Tijd voor neije banden...

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Tijd voor neije banden...

Post by MNM(tm) »

Maar welk merk en type?

Continentals vallen sowieso af, want die maken gewoon een gruwelijke t*ringherrie.
Ben zelf altijd best wel voorstander geweest van Michelin, maar die kosten nogal.

Bas_S wrote:...Nu een setje fulda's voorop gezet en het is echt een stuk beter!

En die ken ik dus helemaal niet.

Suggesties?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Mijn hart zegt Michelin, Michelin hoort gewoon op een Citroën.

Groetjes,

Michel

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Citrosan wrote:
heerlijke banden als het droog is.. maar met een beetje vocht en profiel onder de 2,5mm komt is het echt eeh.. bagger


Dat zou best eens kunnen maar ik had ooit ook eens Bridgestone en daar werd het rubber zachter naar mate de band minder profiel had, werkte ERG goed, was wel de beste van Bridgestone en niet eens te duur.
Meeste banden worden merkbaar slechter als ze onder de 4mm komen, heeft geloof ik te maken dat de lamel werking van het rubber minder wordt.

Maken die Bridgestone banden veel kabaal? 't Fijne van Michelins vind ik nog altijd dat zo lekker stil zijn. Da's n'tuurlijk altijd een relatief begrip, hoewel iedereen weet dat Continentals echte lawaaischoppers zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Ik heb onlangs ook zeer goede verhalen van Kumho gehoord.

Goede site om eens te kijken is tyretest.com :wink:

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Er zijn zoveel goede banden merken, wat ook scheelt is de kwaliteit binnen het merk zelf, een standaard band zal anders presteren als een middenklasser....enz
Enne Kumho heeft bij mij volledig afgedaan, is vast geen slechte band hoor maar die hebben 3 jaar geleden een terugroep actie gehad omdat de geleverde banden SPONTAAN konden klappen, heb dus ook carvans gezien waar bij dit daadwerkelijk gebeurd is :twisted:
Ik heb goede ervaringen met: Goodyear, Bridgestone, Pirelli.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Dat zijn iig al weer 3 merknamen die mij bekend voor komen, maar ik heb verder geen flauw idee welke nou goede rij-eigenschappen heeft icm. de AX (En, z??r belangrijk: lekker stil!).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

heb zelf fulda. zijn naar mijn mening topbanden. Erg veel grip. Alleen slijten ze bij mij wat snel. Maar das alleen voor :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo let op geluid van de banden. Mijn motor maakt nogal herrie namelijk (zeker icm green openluchtfilter en sportuitlaat)

Maar goedkoop is duurkoop. Heb ooit Roadhocs gehad en dat komt er dus NOOIT meer onder bij mijn auto. Type wat ik had had echt geen grip bij nat weer, had zelfs last van aquaplanning in de stad. Zelfs met een 1.1 zou ik het niet aandurven. (sorry Paul en Cindy)

Heb een tijdje op Yokohama's gereden. Bevielen prima maar eigenlijk heb ik ze te kort gehad om daar echt iets van te zeggen. Heb ze in de winterperiode gehad maar ik rijd doorgaans niet veel in de winter, auto was verkeerd uitgelijnd dus waren ze naar een paar maanden volledig scheef afgesleten :oops:

Heb met de 2e GT een tijdje op Fulda's gereden (in ieder geval 1) maar je zou eigenlijk aan Marc moeten vragen hoe die bevielen, hij heeft later dezelfde velgen onder zijn 1e 1.0 gehad en hij boende daar behoorlijk mee. :D

Op de standaard GTI wielen heb ik 4 Mabor banden liggen, voldoet prima onder een GTI met aangepast onderstel (koni's e.d.) maar is duidelijk een goedkopere band. Zeker voor een niet al te sportieve standaard 1.1 zullen deze banden goed genoeg zijn.

Heb nu weer Saxo wielen met Michelin (voorop) liggen (Pilot Exalto) en daar ben ik supertevreden mee. Volop grip, ook bij nat. Kost wel wat maar dan heb je ook wel wat! Overigens, in de maat 185/55/14 wel wat last van spoorvorming ;)

Maatje van mij is, net als Joost, ernstig tevreden over Toyo.

Een en ander hangt natuurlijk ook af van de maten uiteraard. Hoe hoger hoe comfortabeler en misschien ook wel stiller.

Ook even hier kijken:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=8195

Dure merkbanden hoeven niet per s? beter te zijn, zijn ook mensen die bovenstaande Michelins niks vinden namelijk.
Image

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Rijdt zelf met Toyo's onder mijn Alfa. Die gummen ongelofelijk op droog, super band (zitten er ook al 50K onder maar kunnen hard slijten bij gooi en smijt werk) maar bij nat weer zeer weinig grip. Staat wel mooi dat V-profiel overigens (T1-S).

Ik zou voor Michelin gaan denk ik onder de Ax, blijft het toch een beetje Frans of Bridgestone

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Als je alleen van droog weer houd of van voorzichtig rijden op nat kan ik je Bridgestone Potenza's aanraden. Maar ander toch echt niet. Als het droog is is de grip bijna hemels :wink: . Als het regent moet je gewoon oppassen.
Ik heb nu voor Fulda Carat Assuro en achter die Potenza's (RE720 ofzo, ze zaten eerst voorop).
Die Potenza's wil ik in de winter echt niet meer als voorband hebben nu ze een beetje gesleten zijn, dan is remmen echt geen success.
Die fulda's zijn toch iets meer all-season.
Altijd meer PK's dan jou!

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Nou zie ik allemaal post's van mensen die zeggen droog gaat et prima maar nat is naatje, wil je droog en nat goede grip is er maar 1 oplossing, Goodyear Hydragrip, gegarandeerd dat je bergen met grip hebt, wij hebben ze ook en als het regent kun je nog steeds genadeloos hard de bocht door :) , dan merk je wel wat dat soort banden doen.
Vraag is wel of ze in jouw maat bestaan????

Enne Bas, pas je dan wel op met banden voor en (naar jouw zeggen) mindere banden achter, strakkies ga je drie maal in de ronte van je hopsasa :?
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

Mwa, dat was eerst nog erger met m'n verdroogde "marshall power racer II" 's achter. Dus het valt nu wel mee :)
Altijd meer PK's dan jou!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Citrosanfan wrote:Nou zie ik allemaal post's van mensen die zeggen droog gaat et prima maar nat is naatje, wil je droog en nat goede grip is er maar 1 oplossing, Goodyear Hydragrip, gegarandeerd dat je bergen met grip hebt, wij hebben ze ook en als het regent kun je nog steeds genadeloos hard de bocht door :) , dan merk je wel wat dat soort banden doen.
Vraag is wel of ze in jouw maat bestaan????

't Zijn nog steeds de standaard Volcane velgjes die eronder zitten...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

MNM(tm) wrote:Continentals vallen sowieso af, want die maken gewoon een gruwelijke t*ringherrie.


ja?
is dat zo erg? wie licht me in..

(ik heb een afspraak om er 4 x continental onder te laten leggen binnenkort...)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Ik vind dat persoonlijk heel erg, jah.
D'r liggen Continentals onder de T5 bus waar ik voor m'n werk in rij.
Kloteherrie. Ik kan er nix anders van maken.
Ik luister graag naar muziek, maar alleen al vanwege die herrie van de banden (die zo'n beetje boven het geluid van de (diesel-)motor uit komt!) moet de radio al een stuk harder. En dat vind ik gewoon stoM.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

killer
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 326
Joined: ThuSep21, 2006 1:01:34 PM
Location: Zwolle
Contact:

Post by killer »

Mijn ervaringen met Conti's zijn ook niet best, die dingen cuppen als een gek. En dan krijg je inderdaad een mega lawaai

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

wat is cuppen?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Over welk bandenmaatje hebben we het?

Toyo's, Bridgestone enzo...
Die maken in de smallere maten ook niet echt topbanden. Voor de brederen maten is er meer keus.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Simpele Ziel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 499
Joined: SatSep03, 2005 4:14:17 PM
Location: 040-079-073

Post by Simpele Ziel »

Heb er nu ook de Fulda's onder zitten en ze vallen me heel erg mee.
Nu op het nieuwe setje zitten er Toyo Proxxes achterop en ben ik nog opzoek naar voorbanden.
EX-Sofie-BX 1.9 GTI 16v'89
EX-Lisa-AX 1.4 GTI U9 '92
Lucy-AR 146 2.0TD Junior '99
beheerder van citroenax.hyves.nl

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Heb neije velgen gekoopt: Aez Ecco 6x14 ET 10.
Zover ik weet zijn dat dezelfde als die Speederdd eronder heeft zitten.
Heb bij de laatste meeting in Nieuwegein ff bij z'n auto gespiekt naar de bandenmaat: 185/50 R14 77 V.
(Ben alleen vergeten ook ff 't merk op te schrijven. :roll: )
Nou heb ik ff op de site van Michelin gekeken, maar voor de 185 hebben ze alleen maar de /55 en hoger.
Maar da's toch veel te hoog? Dat scheelt gewoon 9,25cm!

Dusseh... HELP?!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply