Contactslot monteren zonder sleutels...
Moderator: webmasters
Contactslot monteren zonder sleutels...
Ik weet hoe je je contactslot vervangt met sleutel, maar hoe doe ik het zonder sleutel?
Zit een beetje spoed achter want ik wordt min of meer platgebeld
Zit een beetje spoed achter want ik wordt min of meer platgebeld
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Re: Contactslot monteren zonder sleutels...
Rob GT wrote:Ik weet hoe je je contactslot vervangt met sleutel, maar hoe doe ik het zonder sleutel?
Zit een beetje spoed achter want ik wordt min of meer platgebeld
Volgens mij gaat dat niet zonder sleutel, een auto stelen zou dan wel erg gemakkelijk zijn.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Re: Contactslot monteren zonder sleutels...
Henk Bats wrote:Rob GT wrote:Ik weet hoe je je contactslot vervangt met sleutel, maar hoe doe ik het zonder sleutel?
Zit een beetje spoed achter want ik wordt min of meer platgebeld
Volgens mij gaat dat niet zonder sleutel, een auto stelen zou dan wel erg gemakkelijk zijn.
Groetjes, Henk
Klopt, maar gelukkig heb ik een slijptol (nou ja, mijn vader dan...) Kwestie van het pinnentje wegslijpen en klaar!
6pack (www.6pack.tv maar kon 'm niet vinden net) had een videohandleiding "auto stelen" gemaakt, daarin zag ik een methode waarin ze eerst een boor in het slot draaiden, dan een schroevendraaier erin rammen en omdraaien. Als je eenmaal kunt draaien kun je dus het contactslot op de normale manier eruit halen...
Kijk uit, een Cactussssss
vaak zit dat pinnetje van 't stuurslot IN je stuurstang.
Toen ik mijn auto kocht waren de sleutels ook kwijt e.d. Ik heb toen 't voorste gedeelte van de stuurstang (vanaf je stuur t/m je pedalen ongeveer) vervangen. Dit is niet zo gek veel werk opzich. Even wat dashboard weghalen, stuurstang losmaken, uit de knelkoppeling en een nieuwe stuurstang incl startslot erin zetten.
Toen ik mijn auto kocht waren de sleutels ook kwijt e.d. Ik heb toen 't voorste gedeelte van de stuurstang (vanaf je stuur t/m je pedalen ongeveer) vervangen. Dit is niet zo gek veel werk opzich. Even wat dashboard weghalen, stuurstang losmaken, uit de knelkoppeling en een nieuwe stuurstang incl startslot erin zetten.
1721 cc
Strafpunten Rob! Tenzij jou contactslot EXTERIEUR zit....
Maarehh, waar zijn je sleuteltjes dan?
Maarehh, waar zijn je sleuteltjes dan?
Last edited by HellDuke on MonJan23, 2006 7:42:35 PM, edited 1 time in total.
Citroën AX 1.1 Plaisir Runner GT Style
Honda Transalp XL 600v
Shit Happens
143.333
Honda Transalp XL 600v
Shit Happens
143.333
GTE wrote:vaak zit dat pinnetje van 't stuurslot IN je stuurstang.
Toen ik mijn auto kocht waren de sleutels ook kwijt e.d. Ik heb toen 't voorste gedeelte van de stuurstang (vanaf je stuur t/m je pedalen ongeveer) vervangen. Dit is niet zo gek veel werk opzich. Even wat dashboard weghalen, stuurstang losmaken, uit de knelkoppeling en een nieuwe stuurstang incl startslot erin zetten.
Niet eens aan gedacht & ook een goed idee!
Maar hij is er al uit zie ik
Kijk uit, een Cactussssss
ik heb al 3x (ja echt..) een slot eruit moeten slopen.. makkelijkst is denk om een redelijk scherpe schroevendraaier/bijtel te bakken en eerst het metalen plaatje te verwijderen en daarna met een paar flinke tikken jezelf toegang tot het stuurslot pinnetje te verschaffen.. sla deze ff plat en dan kan het slot eruit ;P
Joost wrote:hahahah nou Rob ik zal het topic hier laten staan bij Exterieur aangezien het slot inmiddels buiten de auto is good job. heb je veel verneukt?
Tja, stom... ik had haast denk ik. Maar de sleutels waren ook buiten de auto. Ik heb trouwens niets vernield, nou ja ??n schroevedraaier dan!
Maar je ziet er niets van. Ik heb zo'n puntig steenje op de slijptol gezet (omdat ik niets beters kon vinden) en toen heb ik gewoon dat puntje zo ver ingeslepen dat ik hem naar beneden kon drukken (hij kon wel ietsjes) zodat ik het slot eruit kon trekken. Je ziet natuurlijk wel dat er ook een stukje van dat slothuis is geslepen, maar dan moet je wel alle kappen (wat fragiel trouwens bij zo'n type 1) eraf halen.
Sander wrote:met een platte schroevendraaier was het ook gelukt hoor Rob. Alhoewel ze wel de hele tijd vragen of mijn auto gejat is geweest
Ik heb idd eerst met diverse schroevedraaiers gestoeid, maar dat lukt mij niet. Toen kreeg ik dus het heldere idee van een slijptol. De benzinedop kreeg ik trouwens wel heel simpel met de schroevendraaier los dat is wel een beetje beangstigend...
Ik ben best trots op mezelf eigenlijk, zonder jullie hulp een contactslot eruit gesloopt als een echte crimineel! Pas maar op straks op de meeting
Last edited by Rob GT on MonJan23, 2006 9:04:05 PM, edited 1 time in total.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 72
- Joined: MonMay29, 2006 10:02:56 AM
- Location: Oss
Zie dat dit al een ouder topic is, maar goed.
Moest onlangs ook mijn contactslot vervangen (zonder sleutel, ging er niet meer in). Was eerst radeloos, nieuwe slot bij dealer 120 E!.
Ben naar de sloop gegaan. Slot + deursloten 35 E, ah das beter. Maar goed ik heb een type 2 en dit was een type 1 slot. Type 1 twee stekkers, type 2 drie stekkers. Gelukkig was het electrische gedeelte over te zetten. Heb het stuurslot gedeelte eruit gelaten, er sprong een veertje weg en had geen vertrouwen meer in een goed werkend stuurslot.
Het contact slot heb ik er uit kunnen krijgen door het metalen plaatje te verwijderen en daarna heb ik ter hoogte van het palletje flink lopen boren. Ik kon daarna moeiteloos het palletje wegtikken. Slot er uit, andere erin. Nu nog de deuren...daar heb ik helaas niet zo'n zin in.
Gr. Martino
Moest onlangs ook mijn contactslot vervangen (zonder sleutel, ging er niet meer in). Was eerst radeloos, nieuwe slot bij dealer 120 E!.
Ben naar de sloop gegaan. Slot + deursloten 35 E, ah das beter. Maar goed ik heb een type 2 en dit was een type 1 slot. Type 1 twee stekkers, type 2 drie stekkers. Gelukkig was het electrische gedeelte over te zetten. Heb het stuurslot gedeelte eruit gelaten, er sprong een veertje weg en had geen vertrouwen meer in een goed werkend stuurslot.
Het contact slot heb ik er uit kunnen krijgen door het metalen plaatje te verwijderen en daarna heb ik ter hoogte van het palletje flink lopen boren. Ik kon daarna moeiteloos het palletje wegtikken. Slot er uit, andere erin. Nu nog de deuren...daar heb ik helaas niet zo'n zin in.
Gr. Martino