How To: Luchthapper in de motorkap
Moderator: webmasters
How To: Luchthapper in de motorkap
Heye, ik ben nu voor de derde keer bezig met m'n luchthapper in de motorkap.
Elke keer scheurt de plamur over de lin waar de motorkap eindigd en de luchthapper begint, ik heb al verschillende soorten plamuur geprobeer, waaronder 2 componenten plamuur met polyester vezels erin (sterkste plamuur die ze bij ons verkopen),maar dat kreng blijft scheuren.
Ik denk na 2 jaar aanklooien is het tijd voor een howto..
ik heb de luchthapper met 5 schroeven vastgezet op de motorkap(??n op elke hoek van de luchtinlaat) en vastgeplakt met polyester vezel over de gehele oppervlakte, vervolgens tot aan de rand van de motorkap geplamuurd (met die sterke plamuur), zodat de overgang van luchthappen naar motorkap niet te zien is (anngezien die er niet is als het tot het rand word geplamuurd), en vervolgens een anderhalve week elke avond minimaal twee uur geschuurd (sterke plamuur weer )
Maar niets wil baten...iemand hier die raad heeft ?????
picjes van de inlaat:
Elke keer scheurt de plamur over de lin waar de motorkap eindigd en de luchthapper begint, ik heb al verschillende soorten plamuur geprobeer, waaronder 2 componenten plamuur met polyester vezels erin (sterkste plamuur die ze bij ons verkopen),maar dat kreng blijft scheuren.
Ik denk na 2 jaar aanklooien is het tijd voor een howto..
ik heb de luchthapper met 5 schroeven vastgezet op de motorkap(??n op elke hoek van de luchtinlaat) en vastgeplakt met polyester vezel over de gehele oppervlakte, vervolgens tot aan de rand van de motorkap geplamuurd (met die sterke plamuur), zodat de overgang van luchthappen naar motorkap niet te zien is (anngezien die er niet is als het tot het rand word geplamuurd), en vervolgens een anderhalve week elke avond minimaal twee uur geschuurd (sterke plamuur weer )
Maar niets wil baten...iemand hier die raad heeft ?????
picjes van de inlaat:
King for a day, Fool for a lifetime.
alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707
alles te koop...voor AX
06-20412458
WAAR KAN IK DIE BESTELLEN ??????
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
of een inkoopactie , de link is niet echt bruikbaar, ik ben nu ff de staff aant uitvragen waar die dingen te krijgen zijn, de firma die ze maakt of maakte heeft niet echt een website die nog werkt
Ik ben dus benieuwd of die niet de fles op zijn (failliet dus )
Ik ben dus benieuwd of die niet de fles op zijn (failliet dus )
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
Ben ik ook wel heel nieuwschierig naar.
Motorkap is een van de laatste dingen die ik nog aan wil passen.
Dus als er standaard motorkappen zijn... Ben ik ook heel geintereseerd.
Motorkap is een van de laatste dingen die ik nog aan wil passen.
Dus als er standaard motorkappen zijn... Ben ik ook heel geintereseerd.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Ik zal zowiezo laten weten als ik iets uit die axoc mensen krijg, verder hebben ze een waardeloos forum, voor de mensen die niet betalen
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458
Je hebt die luchthapper in het midden, maar heb je het frame van je motorkap wel laten zitten?
Een motorkap is al niet heel erg stevig, doordat het een groot oppervlak is, en hij beweegt ook nog eens flink.
Zonder midden-framebalkje zal de plamuur nooit scheurvrij blijven!
Een motorkap is al niet heel erg stevig, doordat het een groot oppervlak is, en hij beweegt ook nog eens flink.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
-
- AX super weirdo
TwoTone wrote:Je hebt die luchthapper in het midden, maar heb je het frame van je motorkap wel laten zitten?
Zo logisch als wat! Idd, zo had i ker ook nog niet over na zitten denken. Als je een heel groot gat in die motorkap heb zitten zagen is alle stevigheid eruit waardoor hij aan de zijkanten heel flexibel is.
Misschien kun je die stevigheid terugbrengen door strippen te lassen aan je motorkap.
Freude am Fahren.
ja dat plamuren werkt van geen kant, en die tussen steun heeft er niet veel mee te maken, t gaat zich over het uitzettings coefficient van staal en polyester/plamuur, staal zet meer uit dan polyester als t warm word, vandaar dat m'n motorkap pas gaat scheuren als t warm word
Ik laat t weten als ik ergens zo'n kap kan bestellen..
Ik laat t weten als ik ergens zo'n kap kan bestellen..
alles te koop...voor AX
06-20412458
alles te koop...voor AX
06-20412458