slot van mijn koffer

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Post Reply
Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd

slot van mijn koffer

Post by Verooke »

Hallo iedereen,
Ben al lang niet meer hier geweest. Maar heb nu een probleem. Ik wou iets uit mijn koffer halen, maar ik kreeg mijn koffer niet open. Dus wat doe ik, nog even proberen. en dat proberen heeft als gevolg dat mijn koffer nog niet open is en dat ik het slot in mijn handen heb.
Hoe kan ik dit het beste oplossen zonder al te veel kosten graag?

groetjes Verooke

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

hoi verooke!

welkom 'terug'

euhm naar alle waarschijnlijkheid is er binnen iets losgegaan..
dus achterbank van binneuit plat en neem eens plaats in je achterbak (zit je daar ook eens.. :roll:)

misschien zit er aan de binnenkant van jou achterklep een extra (zwarte) kunstof afwerkplaat.. hoe deze precies los moet weet ik niet, omdat ik ze niet heb, maar volgens mij zitten er een aantal (6 ofzo) zwarte plugjes die je even met een platte schroevendraaier of een schaar eruit moet halen (met een schaar: de schaar net onder het plastic dopje proppen en dan de schaar omhoog kantelen zodat je het dopje eruit trekt.. niet knippen he!)

he slotsysteem is vrij eenvoudig.. je hebt het slot (dat je al in je handen gehad hebt, dit wordt aan de binnenkant van de klep op de plek gehouden met een metalen klemmetje in U-vorm, deze zit vast geklemt waardoor het blijft zitten.
vanaf het slotje loopt er een stangetje naar beneden, naar de sluiting zelf. dit stangetje is wellicht losgeraakt (door lading of slijtage ofzo) waardoor je klep niet meer open ging.

als dit allemaal nog wel werkt, dan zou je sluiting nog kapot kunnen zijn. tsja kan, je zou dan van de sloop een sluiting van een AX af kunnen halen, dit is niet zoveel werk en zal je hoogstens een paar euro kosten (vrouwelijke charme he!)

mocht je er nog niet uitkomen, dan heb ik hier volgens mij nog wel een compleet achterslot inclusief sluiting enzo (ikheb het, maar of ik het kan vinden is wat anders). Maar je woont voglens mij neit echt in de buurt?
Image

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

Van binnenuit opendoen = het lange ijzeren stangetje naar boven trekken. Dan kun je van buiten de auto naar je slot kijken. Als je eenmaal de plastic plaat eraf hebt zie je dat het eigenlijk heel makkelijk is.

Ik heb ook gehoord van iemand wiens AX alleen van het slot afging als je de klep eerst naar beneden duwde.
Kijk uit, een Cactussssss

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

dat laatste is bij mijn rode ook het geval..
Image

Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Verooke »

alvast bedankt voor de tips, ik ga morgen en anders woensdag kijken wat ik kan doen.

groetjes Verooke

first
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by first »

Maar het geval van de klep was een schroefje bijstellen....trouwens wel een voordeel dat hij nu wel fatsoenlijk open en dicht gaat.
nieuwe auto? nah...ik knap liever mijn ax op!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Kakelbont »

Ik heb nog een cilinderslotje met sleutel voor de achterklep liggen mocht dat het euvel zijn :idea:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Verooke »

ik had gehoopt morgen er naar de kijken, maar ik heb zaterdag een examen. Ik denk dat ik volgende week woensdag pas kan kijken of ik een nieuw slot of zo nodig heb.
Maar ik laat wel weten of het gelukt is of zo.

groetjes Verooke

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

haha blijkbaar kan je wel zonder :P
Image

Verooke
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Verooke »

het is te doen zonder. maar het is best irritant dat ik alles op de achterbak moet deponneren .maar ik heb ook geen zin om snachts te moeten leren.

Post Reply