spoorverbreders

Alles aan de buitenzijde van de AX (spiegels, gril, bumpers enz)

Moderator: webmasters

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

mm, ik ben dus al 2 dagen aan het pielen met die velgen monteren. Voor is niet een probleem, alleen achter :twisted: :twisted: :twisted: .
Ik word helemaal gestoord van die velgen, maar ze zijn zo mooi, ik wil ze eigenlijk niet kwijt, maar ik wil wel gewoon normaal kunnen rijden en iemand mee kunnen nemen achterin. 2 personen moet ook kunnen maar die enkele keer wil ik best wat rustiger over hobbels gaan.
Hoe los ik dit nou op?
Ik heb achter dus 14mm opgevuld. (met de extra verdikkingen op de velg van 11mm(misschien wel origineel) en 3mm. spacers.
Alleen mijn wielkast rechts lijkt wel misvormd te zijn. Hij loopt alleen rechts nog aan namelijk en links niet meer. :twisted: :twisted:
Er zit in die wielkast ook een soort van verdikking, net een spatader, waar die op aanloopt, maar gewoon wegtimmeren gaat niet, het zit echt in het metaal gevormd.
Kortom: Ik wordt gek!
Ben haast in staat die velgen het meertje in te flikkeren hier om de hoek.
(maar daar waren ze toch te duur voor)

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

15" is lastig

oplossing is om te gaan slijpen, vaak zijn de wielkasten achter niet hetzelfde aan bijde kanten van binnen.

ik heb eventueel van de week wel tijd om eff te komen helpen als het echt niet gaat lukken.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

slijpen? Maar het gaat om de binnenkant, das toch niet verstandig om te gaan wegslijpen.
Ik ben bang dat het komt omdat ik geen origineel ronde wielkasten heb, dat de hele wielkast gewoon iets anders is, zou dat niet kunnen?

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

niet echt, mits je echt de hele rand heb weggehaald dan zou hij niet verschillen van een ronde, maar aan de binnenkant slijpen kan prima mits er zoals jij aangeeft een uitsteeksel opzit die er eigenlijk voor noppes opzit.

wie mooi wilt zijn moet pijn lijden ;) :lol:

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Drake wrote:niet echt, mits je echt de hele rand heb weggehaald dan zou hij niet verschillen van een ronde, maar aan de binnenkant slijpen kan prima mits er zoals jij aangeeft een uitsteeksel opzit die er eigenlijk voor noppes opzit.


maar het probleem is dat die verdikking niet een dikker stuk plaat is, maar gewoon een kromming in de plaat, dus als ik dat ga wegslijpen is het gewoon een open gat.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

mhhhh, zou je er een foto kunnen van maken?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Drake wrote:mhhhh, zou je er een foto kunnen van maken?


kan wel, maar heb ik nu geen zin meer in eigenlijk.
Wordt dan morgen, ik ben al de hele dag met die dingen bezig met kijken, zoeken naar een oplossing, monteren, demonteren, met spoorverbreder, zonder spoorverbreder etc. :twisted:
Nu zitten gewoon de 13" er weer onder zodat ik nog ff naar de aldi kan boodschappen doen etc.
:)
Bedankt voor de aangeboden hulp trouwens.

Slick
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 149
Joined: TueNov02, 2004 8:35:09 PM
Location: Boxtel

Post by Slick »

ik had het zelfde probleem ook eens... heb toen blokjes gemonteerd tussen de veing zeg maar. dan veert ie minder in want dan knalt die rubber op het blokje..

werkt perfect. en nog veel beter wegligging ook want hij veert een stuk minder in.
nog wel het comfort
SLICK STYLE.... 8)


GROTE VERKOOP COMMING UP!

Post Reply