Ik ben van plan nieuwe banden te kopen voor mijn 5 deurs AX TGE uit 93.. Nu heb ik 185/55/14 banden er onderliggen maar ik wil eigenlijk toch een iets smallere band omdat de band toch net aanloopt achter als ik iets te hard over een drempel ga. (dit doordat voor de stootstrip over de auto heen een soort vouw is gemaakt naar binnen toe)..
Ik wil dus smaller (175 0f 165 ofzo)maar ik zou niet weten welke bandenmaat ik dan moet hebben? Het liefst wil ik natuurlijk dat me band zelf wat platter wordt. Kan niemand mij helpen ?
Grtzz Cees
mooie maat is 165/60/R14 of 175/55/R14 vrij platte band die dus ietsje smaller is.. hou er trouwens wel rekening mee dat een plattere band stugger is en je dus iets comfort inleverd.
ook presteerd een plattere band meestal iets minder op nat wegdek, maar dit hoeft niet en hoef je ook zeker neit te merken..
kijk eens op www.autobandenmarkt.nl voor de mogelijkheden en richtprijzen! hier staat vaak ook extra informatie over de banden en cijfers voor de hoeveelheid grip enzo
Ik heb uiteraard 3gats GT (of GT imitatie) velgen. Tenminste dat denk ik.. Op het plaatje naast mijn naam zie je beetje wat ik heb..
Het zijn de velgen die bijna helemaal dicht zijn op 4 halve maantjes na. Ik weet niet of het stale velgen zijn of alu? De velgen die ik van Joost toen der tijd heb gekocht zijn idd weg...
Maar als ik dus alu heb kan ik dan alleen 65 pakken of ook 60? Zoals ik al zei wil ik ut liefst zo plat mogelijk!
Had op autobandenmarkt.nl banden gezien van het merk linglong.. Toevallig nog iets waar ik op moet letten met de banden? Slijten ze sneller of maken ze meer herrie? Wat krijg ik meer voor een hogere prijs?
dat is een geweldige band, mjah das zomerband, die zijn nu wel lekker goedkoop, maar je zag vrijdag waar zomerbanden op de nederlandse wegen voor zorgen he
Zorg overigens wel voor een beetje bekend merk.. het hoeft niet altijd beter te zijn mar die Chaptsjoi merken zijn veelal niet banden die uitmunten in kwaliteit..