slot bijrijders deur.

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Armando
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 151
Joined: SunFeb06, 2005 7:00:01 PM
Location: lelystad
Contact:

slot bijrijders deur.

Post by Armando »

Mijn slot van mijn bijrijders deur doet beetje moeilijk..

Toen ik het kocht zat er niet een een plasticje op en heb er zelf 1 op gezet .. maja dat si het probleem niet.

van buiten is het goed te openen en te sluiten met de sleutel.
Aleen van binnen is het minder.. openen en sluiten gaat heet zwaar en moeilijk niet fijn.. is het een aanrader om deur panelen er af te halen en ff een kijkje te nemen??
Zo ja hoe haal je die panenlen zonder dat ik ze sloop er af??
2 Schroefjes van de beker houder had ik al gevonden.

Grz Armando
ax 1.0 GT ombouw. weg :-(
Fiat bravo 1.4 12V

WWW.ARMANDOO.NL

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

raamslinger eraf trekken

in het handvat zitten ook nog 2 schroeven; Torx-40 uit m'n hoofd. Om hierbij te kunnen moet je eerst 'n plastic balkje weghalen, wat ervoor zit.

Ook moet je het lijstje van de deuropener erafhalen (schroevendraaier eronder zetten.

Dan kan je met beleid het paneel erafhalen.

ome_kiwi
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuAug17, 2006 6:20:17 PM
Location: Zoetermeer

Post by ome_kiwi »

ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar bij mij is dat stokje aan de binnenkant helemaal niet te gebruiken, ik kan em niet van binnenuit op slot doen of de deur van buiten op slot doen zonder de sleutel ( indrukken en dichtgooien), het lijkt wel alsof hij dan geblokkeerd is.

is dit echt zo if heb ik gewoon het gevorderde stadium van het eerdergenoemde probleem>?

en het deurpaneel is idd torx40, handvat en bak eraf schroeven en de hardboardplaat zit gewoon met drukknopjes, met beleid lostrekken en voil?
Live fast, Die Young

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

ome_kiwi wrote:...of de deur van buiten op slot doen zonder de sleutel ( indrukken en dichtgooien), het lijkt wel alsof hij dan geblokkeerd is.

Bij AX-en kun je sowieso nooit een deur op slot doen als die nog open is.
Dat wordt idd in het sluitwerk geblokkeerd, zodat je je sleutels niet kunt vergeten. ;)
Als de deur dicht is, moet je echter wel gewoon het pinnetje naar beneden kunnen duwen. Zit op hetzelfde stukje mechaniek als het slot aan de buitenkant.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

MNM(tm) wrote:Bij AX-en kun je sowieso nooit een deur op slot doen als die nog open is.
Dat wordt idd in het sluitwerk geblokkeerd, zodat je je sleutels niet kunt vergeten. ;)


Toch wel, aan de passagierkant lukt het op mijn GT ph1, maar idd lukt het niet op mijn D ph3 ...

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Nah, da's dan eerder de uitzondering die de regel bevestigt. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

MNM(tm) wrote:
ome_kiwi wrote:...of de deur van buiten op slot doen zonder de sleutel ( indrukken en dichtgooien), het lijkt wel alsof hij dan geblokkeerd is.

Bij AX-en kun je sowieso nooit een deur op slot doen als die nog open is.
Dat wordt idd in het sluitwerk geblokkeerd, zodat je je sleutels niet kunt vergeten. ;)
Als de deur dicht is, moet je echter wel gewoon het pinnetje naar beneden kunnen duwen. Zit op hetzelfde stukje mechaniek als het slot aan de buitenkant.


alleen bij een de voordeuren kun je niet van buiten op slot doen door de pin de achterdeuren van een 5-deurs wel, overigens van onze slopen lukte het wel om van buiten de pin naar beneden te duwen en ja het raam was dicht en de deur stond open :?

Groetjes,

Michel

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Voor het probleem met die deurpin zul je echt heel je slot mechanisme eruit moeten halen. Ben ik inmiddels zeer ervaren in. Aangezien ik ongeveer om het halfjaar een CV motor moet vervangen. :twisted:

Je komt het volgende tegen:

Image

Image

Image

Image

Kun je je slot mechanisme buiten de deur ff testen.
En alssie stuk het slot mechanisme van een sloop ax erin zetten.
Gedeelte waar je de sleutel insteekt komt los van je deur. Daar zit alleen een balkje aan die in het slotmechanisme wat omduwt. Zit vrij simpel in elkaar. Ow ja. 1 raamgeleider moet je ook ff eruit halen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply