Lichtverklikker

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
axgt_1.4
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: TueOct19, 2004 5:25:32 PM
Location: Bleiswijk

Lichtverklikker

Post by axgt_1.4 »

Hey,

ik heb al een tijdje een citroen ax GT waar al het 1 en ander aan is gebeurd. Hij rijdt perfect en er is niks over op te merken behalve dan de lichtverklikker. Als ik mijn deur opendoe zonder het licht uit te doen word je gelijk gestraft! Een enorme *bieppppppp* krijg je om je oren!
Nou zou je zeggen; mooi toch? Kun je ook nooit je licht vergeten! MAAR als er dus iemand die naast mij zit de auto uitgaat wordt ik dus alsnog gestraft! Mijn vraag is dus of hier geen alternatief voor is.
Ik wil wel een verklikker maar dan met een gewoon zacht deuntje (zoals je in de meest nieuwe auto's ook hebt).

Opzich is dit geen probleem, maar ik kan nergens maar dan ook nergens een andere verklikker vinden! Heeft iemand nog ideeen?


Alvast bedankt!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Re: Lichtverklikker

Post by Brutus »

axgt_1.4 wrote:Hey,

ik heb al een tijdje een Citroën AX GT waar al het 1 en ander aan is gebeurd. Hij rijdt perfect en er is niks over op te merken behalve dan de lichtverklikker. Als ik mijn deur opendoe zonder het licht uit te doen word je gelijk gestraft! Een enorme *bieppppppp* krijg je om je oren!
Nou zou je zeggen; mooi toch? Kun je ook nooit je licht vergeten! MAAR als er dus iemand die naast mij zit de auto uitgaat wordt ik dus alsnog gestraft! Mijn vraag is dus of hier geen alternatief voor is.
Ik wil wel een verklikker maar dan met een gewoon zacht deuntje (zoals je in de meest nieuwe auto's ook hebt).

Opzich is dit geen probleem, maar ik kan nergens maar dan ook nergens een andere verklikker vinden! Heeft iemand nog ideeen?


Alvast bedankt!


Kijk eens achter je zekeringenkast.
Bij mij zit hij daar in de buurt, maar ja ik heb ook type 2 (bouwjaar 1995)

En tja.. er zijn alternatieven! Zorgen dat de bijrijdersdeur open gaat en niet het ligt aan laat gaan! Dus pinnetje in de deurpost saboteren! Zodoende gaat die nog wel piepen op je eigen deur!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mijne zit zo (of zat) dat hij ging piepen als ik het contact uitzette..

je moet even in de kluwer kijken welke zekering je moet hebben.. het is niet moeilijk, alleen ff zoeken enlogisch denken
Image

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

q01z wrote:mijne zit zo (of zat) dat hij ging piepen als ik het contact uitzette..

je moet even in de kluwer kijken welke zekering je moet hebben.. het is niet moeilijk, alleen ff zoeken enlogisch denken


Meestal zit de piepding op de zekering van de binnenverlichting aangesloten en op het contact!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ik had jouw probleem ook (enorme buzzer voor dat signaal) maar vond op de sloop een mooi beschijden djingeltje als alternatief :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

User avatar
Thunder
AX Starter
AX Starter
Posts: 19
Joined: WedDec29, 2004 4:58:09 PM
Location: Flevoland
Contact:

Post by Thunder »

Ik heb een buzzzzzertje die alleen op de linkerdeur reageert en pas dan als ik het contact afzet. Nou moet ik ook eerlijk bekennen dat ie er al inzat toen ik hem kocht 8)
>>>>>>>>>>Lurker pur sang<<<<<<<<<<<
>>>>>>>> http://www.off-topic.nl <<<<<<<<

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

In mijn 92-er zit gewoon een normaal geluidje als je het licht vergeet. Het verbaasde met trouwens al dat het er uberhaubt op zit!
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Mijn type 2 heeft dr ook 1, zit een wit relais achtig ding in de zekeringenkast, dat is de pieper, sloop die dr maar uit, en het is ineens heerlijk stil als je aan het kloten bent met de lampen aan en de deur open :D

Post Reply