Kuipstoel monteren...

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Kuipstoel monteren...

Post by betterman »

Ik heb gisteren een sparco kuipstoel gekocht en vraag me nu af hoe ik die in godsnaam ga bevestigen.
zou het mogelijk zijn om gewoon een stuk plaatstaal op driekwart 90 te buigen zodat ik in het midden "console" de twee schroeven vertikaal erin kan draaien en aan de buitenkant de twee schroeven horizontaal, of zou dit te labiel zijn, zodat dat stuk plaatstaal gaat doorzakken ??


grtz,
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik weet niet precies hoe de bevestiging van de sparco eruit ziet maar ik zou een bestaand frame aanpassen. dan is ie nog verstelbaar ook.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

nou, de bevestiging van een sparco bestaat uit:
4bouten aan de onderkant 35cm van elkaar af in een vierkant.

En ik heb de sparco geleiders erbij, zodat ik ze kan stellen, deze op hun beurt kunnen ook met vier schroeven worden vastgezet.

misschien toch maar een stuk dik plaatstaal halen :P
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Stuk plaatstaal is wel zwaar voor zoiets. Kan je niet van strip iets maken (Ik ga er even vanuit dat je de beschikking hebt over een werkplaats) Dat lijkt me ook iets sierlijker.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

ik heb niet echt een werkplaats, gen echte staal bewerkings gereedschappen en zelfs geen bankschroef, door het gebrek aan middelen wod mijn creativiteit sterk geremd 8)

vandaar :P

ik heb wel een muurtje waartegen ik een stuk staal kan buigen :lol:
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

betterman wrote:ik heb niet echt een werkplaats, gen echte staal bewerkings gereedschappen en zelfs geen bankschroef, door het gebrek aan middelen wod mijn creativiteit sterk geremd 8)

vandaar :P

ik heb wel een muurtje waartegen ik een stuk staal kan buigen :lol:


best lastig idd..
Vraag anders aan master-arnie hoe hij dit heeft opgelost, ok hij heeft geen Sparco. maar wel een adapterplaat gemaakt!
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

betterman wrote:ik heb niet echt een werkplaats, gen echte staal bewerkings gereedschappen en zelfs geen bankschroef, door het gebrek aan middelen wod mijn creativiteit sterk geremd 8)

vandaar :P

ik heb wel een muurtje waartegen ik een stuk staal kan buigen :lol:


Dan wordt het tijd dat je hulp inroept van iemand die dat wel heeft. uhhh ow wacht ik heb dat. naja oke dan. Als jij zorgt voor een beetje duidelijke tekening dan kan ik wel wat voor je maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

ik heb t voor elkaar, gelukkig dat ik van improviseren hou, ik heb bij de karwei twee aluminium hoeklatten gehaald van twee mm dik, hiervan aan elke kant een deel van de hoek verwijdert zodat ik ze kan buigen deze vastgeschroeft op de bestaande bevestigingspunten, hierop de stoel met geleiders vastgezet en vervolgens m'n vierpuntsgordel vastgezet op de bestaande gordelbevestiging links, rechts aan de bijrijdersstoel en de rol achter aan het bevestigingspunt van de gordel van de achterbank, k hopp dat ik hiermee door de keuring kom :P


toch bedankt,
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

fotos fotos fotos!!

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

komen eraan, moet ff camera lenen maandag van het werk :P
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

2mm :shock: . Ik wil je wel even waarschuwen. Bij een beetje botsing scheurt dat echt los. Ik betwijfel of een apk meester met verstand van zaken dat goed zou keuren. Ik zou het zo iig nooit oplossen. 2mm aluminium en dan zeker die decoratieve strips van een bouwmarkt houdt echt helemaal niets. Ik zou het zelf van minstens 5mm staal of rvs maken. Alu is beslist ongeschikt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

euhh,..... Oops


moet ik me toch iets anders laten invallen, misschien toch staal ofzo :( , damn kan ik t weer niet zelf maken :cry:
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Oef gelukkig neem je het van me aan. Mijn aanbod staat nog steeds hoor. Als je even de maten doormailt en waar het midden van je stoel moet komen enzo. Dan kan ik wel even een subframpje maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Ik zal de maten opnemen, en vertalen in een tekening, zet ik m daarna wel ff op dit topic.

thnx,
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Is goed. Op zulke dingen moet je niet bezuinigen. Het kost je denk ik anderhalve meter strip ofzo. zal iets als 2 euro wezen ofzo.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

zit het trouwens een beetje lekker zo;n kuipstoel?

beter als bijvoorbeeld een GT stoel?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ga eens naar een winkel toe waar ze die dingen hebben staan. Ik kan je verzekeren het zit heeeeel veel beter dan een standaard stoel. Veel meer zijwaartse steun beijvoorbeeld. Je moet alleen wel een tijdje zoeken naar een goed passende stoel. Ik vind zelf de autostyle stoel heel lekker zitten.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

Ik heb axirally ff naar mn stoelbevestiging laten kijken, hij zegt dat het stevig zat is, ik ga m deze week een laten apk-en 8)


valt naturlijk te proberen
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

APK Direct in Heerlen. Daar betaal je niets als ie afgekeurd wordt.

User avatar
Ralf
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 369
Joined: MonMay10, 2004 6:17:08 PM

Post by Ralf »

stoel lekkerder zitten als een GT stoel???

ik heb ook in verschillende gezeten en wat mij irriteert bij de goedkopere stoelen is dat je ze niet kan verstellen en 400 euries per stoeltje is mij te duur,..... MAAR het kijkt natuurlijk wel super blits

Post Reply