Slot portier kapot
Moderator: webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: ThuMay21, 2009 10:46:38 PM
Slot portier kapot
Ik heb een groot probleem. Vanmorgen de dichtgevroren auto via de achterklep open moeten maken (achterklep, rechterachterdeur, rechtervoordeur). Die rechtervoordeur viel alleen niet meer in het slot. Toen gekeken of het slot met de deur open nog vergrendelde. Dat werkte, te goed. Ik krijg die deur nu niet meer dicht. ANWB al langsgehad en die konden er niks mee.
Iemand anders die dit probleem kent? En zijn er suggesties voor de beste oplossing:
- deur vervangen.
- deur laten zitten, slot vervangen.
- deur eruit halen andere deur halen, slot overzetten, deur terugmonteren.
- slot opentollen, deur dichtdoen en vastlassen..
Iemand anders die dit probleem kent? En zijn er suggesties voor de beste oplossing:
- deur vervangen.
- deur laten zitten, slot vervangen.
- deur eruit halen andere deur halen, slot overzetten, deur terugmonteren.
- slot opentollen, deur dichtdoen en vastlassen..
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: ThuMay21, 2009 10:46:38 PM
Ik weet inmiddels zeker dat het erger is dan dat. In ieder geval geldt voor de linker voordeur, en ik ben bang ook voor rechts dat deze perfect te bedienen is, uitgezonderd de deurgreep aan de buitenkant. Ik ben eerlijk gezegd bang dat ik het mechaniek eerder heb kapot getrokken.
Daarbovenop heeft rechts dus het probleem dat die niet in het slot kan vallen.
Beide voordeuren zijn nu dus waardeloos. Ik baal als een stekker.
De vraag kan inmiddels op het volgende neerkomen:
Is het slotmechaniek (of delen daarvan) behoorlijk te vervangen?
Daarbovenop heeft rechts dus het probleem dat die niet in het slot kan vallen.
Beide voordeuren zijn nu dus waardeloos. Ik baal als een stekker.
De vraag kan inmiddels op het volgende neerkomen:
Is het slotmechaniek (of delen daarvan) behoorlijk te vervangen?
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: ThuMay21, 2009 10:46:38 PM
Dank voor de reacties. Prettig om te weten dat het niet onmogelijk is. Hoewel ik benieuwd ben of ook de deurgreep in het bijzonder makkelijk te vervangen is.
Morgen ga ik het zien. Dan even op zoek naar een 5-deurs op de slopen. Als er iemand in het Z.O. des lands (geen zuid- of midden-limburg) nog wat heeft liggen hoor ik het graag.
Morgen ga ik het zien. Dan even op zoek naar een 5-deurs op de slopen. Als er iemand in het Z.O. des lands (geen zuid- of midden-limburg) nog wat heeft liggen hoor ik het graag.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 62
- Joined: ThuMay21, 2009 10:46:38 PM
Gemaakt!
De bijrijdersdeur leek een drama te worden. Viel eerst niet in het slot, toen buiten de sponning geprobeerd om m met een schroevendraaier in het slot te krijgen. Dat lukte, maar kreeg m niet meer ontgrendeld. Daarmee zat ik met een deur die niet dicht kon. Erg zuur. Dacht dat het hele slot vervangen moest worden en dat leek me een hels karwij, vooral door de moeite die het kostte om een andere uit een sloopauto te halen.
Van de andere deur was de handgreep gebroken.
Vandaag, omdat het iets warmer is dan afgelopen tijd, moed verzameld om dat slot te vervangen. Gelukkig bleek die rechter deur het ineens weer te doen. Liep nog wat stroef, das alles. Helaas was grafiet uitverkocht. Binnenkort nog even mee vol spuiten.
De handgreep van de linker deur bleek echt gebroken. Gelukkig bleek dat redelijk makkelijk te vervangen. Alleen een beetje een gepiel om het hefboompje aan de greep in het daarvoor bestemde gaatje te krijgen.
Remschijven bleken na enige tijd stilstaan aangeroest en maakten een een schrapend geluid bij remloos rijden. Bij kwikfit is zelfs een aardig remverschil gemeten. Daarna nog wat kilometers gereden en toen voelde dat weer redelijk als vanouds aan, schrapend geluid is ook weg. Hoop dat er niks vastzit of uitgedroogd is. Over een paar dagen dus nog een keer laten meten.
De bijrijdersdeur leek een drama te worden. Viel eerst niet in het slot, toen buiten de sponning geprobeerd om m met een schroevendraaier in het slot te krijgen. Dat lukte, maar kreeg m niet meer ontgrendeld. Daarmee zat ik met een deur die niet dicht kon. Erg zuur. Dacht dat het hele slot vervangen moest worden en dat leek me een hels karwij, vooral door de moeite die het kostte om een andere uit een sloopauto te halen.
Van de andere deur was de handgreep gebroken.
Vandaag, omdat het iets warmer is dan afgelopen tijd, moed verzameld om dat slot te vervangen. Gelukkig bleek die rechter deur het ineens weer te doen. Liep nog wat stroef, das alles. Helaas was grafiet uitverkocht. Binnenkort nog even mee vol spuiten.
De handgreep van de linker deur bleek echt gebroken. Gelukkig bleek dat redelijk makkelijk te vervangen. Alleen een beetje een gepiel om het hefboompje aan de greep in het daarvoor bestemde gaatje te krijgen.
Remschijven bleken na enige tijd stilstaan aangeroest en maakten een een schrapend geluid bij remloos rijden. Bij kwikfit is zelfs een aardig remverschil gemeten. Daarna nog wat kilometers gereden en toen voelde dat weer redelijk als vanouds aan, schrapend geluid is ook weg. Hoop dat er niks vastzit of uitgedroogd is. Over een paar dagen dus nog een keer laten meten.
Last edited by shineslikesun on MonFeb22, 2010 12:56:08 AM, edited 2 times in total.