verlichting in klokje GT

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Roger Lambermon
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 6:28:59 PM
Location: Amsterdam

verlichting in klokje GT

Post by Roger Lambermon »

Wie kan me vertellen hoe ik bij het lampje kom voor het klokje bij een GT van 89.Ik kan wel aan van alles gaan trekken,beter even vragen toch?
trotse eigenaar van een Ax 14 GT

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

welk klokje, die in het dashbord of die digitale bij de verlichtingsunit tegen het dak?

Beide zijn trouwens goed te vervangen, bij de digitale alleen heel voorzichtig zijn dat niet alles uit het houdertje flikkert, dan moet je namelijk gaan puzzelen hoe het ook alweer zat :evil:

Die van het analoge klokje in het dashbord kan je volgens mij via je zekeringskastje al bij om te vervangen, anders de tellerunit even losmaken. Staat wel ergens beschreven op het forum hoe dat moet.

Gr Rob
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Roger Lambermon
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 6:28:59 PM
Location: Amsterdam

Post by Roger Lambermon »

Die tegen het dak.moet ik die hele unit vastpakken en lostrekken? :oops:
trotse eigenaar van een Ax 14 GT

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Die heb ik laasts van de sloop gehaald en gemonteerd in mijn k-way.

Lampje vervangen:

-haal de verlichtingsunit eruit (links een schroevedraaier/mes tussen lampje en houder steken, en eruit wippen.)
-Klap je zonneklepjes weg naar de zijkant (werkt makkelijker)
-Draai de 2 parkertjes los waarmee het plastic gedeeltje met lamp/klokje tegen het dak zit. PAS OP vang de parkertjes op, als ze op de grond vallen is het zoeken geblazen! :evil:
-Klik de klokunit uit zijn houder (gewoon lipjes een beetje uit elkaar duwen, zie je vanzelf)
NU KOMT HET
-Hou het klokje onderteboven en klik voorzichtig de achterkant eraf. Dan zie je het lampje zitten, met daaronder de printplaat van het klokje. Nu kan je het lampje er zo huithalen (beetje draaien/trekken) en vervangen.

Pas wel op dat de printplaat er niet uitvalt. Hieronder zit namelijk een groen viltje met daaronder het glaasje van de klok, en een connectortje naar de printplaat, en de twee knopjes. Dit zit alemaal los, en als van hun plek schiet zit is het gepriegel om het weer goed te krijgen.
Ik moest hierbij m'n vriendin inschakelen met fijne handjes want ik kreeg het niet voor elkaar :oops: :)

groete rob!
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Roger Lambermon
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: SunMay09, 2004 6:28:59 PM
Location: Amsterdam

Post by Roger Lambermon »

:rave ik ga eens lekker prutsen,dank je
trotse eigenaar van een Ax 14 GT

Post Reply