Raamfolie

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
XIHIX
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: SunNov16, 2003 11:49:59 AM

Raamfolie

Post by XIHIX »

Goodday all...

Een vraagje over raamfolie.
Ik wil mijn achter en zijachter ramen donker maken met behulp van raamfolie.

Wat is volgens jullie het beste voor een zwarte AX?
Ik zelf denk aan 10%, maar is hier een wetgeving voor?

Jullie mening wordt gewaardeerd.

Groet

XIHIX

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Achterste zijramen en achterraam mag je net zo donker maken als je zelf wilt, voorste zijruiten mag maar voor 30% geloof ik....
Image

XIHIX
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: SunNov16, 2003 11:49:59 AM

Post by XIHIX »

THNX Peter...

Smoelt dat, 30% rondom? (behalve voorruit natuurlijk)

Ervaringen iemand?

Groet,

XIHIX

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ik heb alles getint... Dat smoelt het beste...

Maar mocht ik het zeggen, dan achter zo donker mogelijk.. En de zijruiten voor 30% :)

XIHIX
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: SunNov16, 2003 11:49:59 AM

Post by XIHIX »

THNX Brutus,

Dus... Morgen maar even een aantal velletjes halen. :)
30% voor zij en 3% of 10% voor achter en zijachter.

...Of is iemand anders van mening?

Groet,

XIHIX

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: Raamfolie

Post by Joost »

XIHIX wrote:Goodday all...

Een vraagje over raamfolie.
Ik wil mijn achter en zijachter ramen donker maken met behulp van raamfolie.

Wat is volgens jullie het beste voor een zwarte AX?
Ik zelf denk aan 10%, maar is hier een wetgeving voor?

Jullie mening wordt gewaardeerd.

Groet

XIHIX



let op bij achterruit tinten de verwarming niet gebruiken want het smelt gewoon vast
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

XIHIX
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: SunNov16, 2003 11:49:59 AM

Post by XIHIX »

THNX Joost,

Ik heb net gebeld met 0900-TUIG, het landelijke nummer voor politie. (wel politie, geen spoed)

Officieel (puur wettelijk) mag je de ruiten van een bestaande, voor de EU goed gekeurde auto, niet aanpassen.
Maar, de RDW (dus ook APK) accepteert het wanneer zijruiten 70% lichtdoorlatend zijn. Getinte ruiten
mogen officieel niet verder getint worden. Achter en zij-achter ruiten mogen wel donkerder mits de auto
een linker en een rechter zij spiegel heeft.

Ik heb begrepen dat met een APK keuring de lichtdoorlatende waarde van de zijruiten wordt gecontroleerd.
Wanneer er tijdens de keuring daglicht en/of kunstmatig licht aanwezig is, wijkt de meting natuurlijk af in
vergelijking met de zelfde keurig zonder deze lichtfactor.

Een behoorlijk discutabel punt dus. Ook begreep ik dat er 'op dit moment' testen worden uitgevoerd met
getinte ruiten wat moet leiden tot een nieuwe richtlijn.

Tot zover houd ik mij aan het niet meer dan 30% donkerder maken van mijn zijruiten, dan blijft mijn geweten rustig... :)

Groet,

XIHIX

atmozz
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 173
Joined: ThuJun12, 2003 4:37:43 PM
Location: Sint-Oedenrode

Post by atmozz »

dus zijramen mag je zo donker maken als je wilt??? heb namelijk folie liggen van 5 % , mag ik hier ook de zijramen in het portier mee blinderen???????
Mzzls Jeroen :)
www.axtreme.photosite.com

- Full RVS spaghettispruitstuk
- GTI CUP chip
- Brock b2 velgen
- Carzone special voorbumper
- Dtm onderlip achter

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

atmozz wrote:dus zijramen mag je zo donker maken als je wilt??? heb namelijk folie liggen van 5 % , mag ik hier ook de zijramen in het portier mee blinderen???????


Als je een 5 deurs hebt mag je op de achterste helft idd die folie plakken :D

Maar dat heb je niet, dus nee, op de voorste portieren cq zijruiten max 30% verduistering!

Ik heb het er op gehad, voor + achter 50%, maar je ziet in het donker bijna niks meer. Voor de mooi is het leuk maar als je aanrijdingen wilt voorkomen, tint ze dan licht, of niet.
Image

axbabe
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: MonMay31, 2004 6:57:37 PM
Location: Zwijndrecht

Post by axbabe »

ik weet niet of dit alles al gebeurt is maar ik heb het door een erkend iemand laten doen en heb mn achterruit 5% mn achter zijruiten 20% en mn voor zij ruiten 35% en een zonneband alles zwart op een zwarte auto en das best donker maar de politie moet als ze naast je staan naar binnen kunnen kijken 20% mag ook alleen je kan gezeik krijgen ook met je keuring!!! en o het er weer vanaf te halen :(
Drive fast, now you can!!

jolanda
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunApr04, 2004 11:11:40 PM
Location: dr888888

folie moeilijk verhaal

Post by jolanda »

licht puur aan de gene die je voor je hebt ,de een heeft er een gruwlijke hekel aan en de andere vind het wel mooi ! mijn vriend moest ter plekke zijn folie van de ramen scheuren om det meneer agent het niet mooi vond , maar bij de apk vonden zij het geen probleem , raar he
politie agent zij wij hebben niks met de apk te maken , wij hebben andere richt lijnen dan zij . einde discusie en 40 euro aan strak geplakte folie kwijt !!!

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Re: folie moeilijk verhaal

Post by Ax_Dude »

jolanda wrote:licht puur aan de gene die je voor je hebt ,de een heeft er een gruwlijke hekel aan en de andere vind het wel mooi ! mijn vriend moest ter plekke zijn folie van de ramen scheuren om det meneer agent het niet mooi vond , maar bij de apk vonden zij het geen probleem , raar he
politie agent zij wij hebben niks met de apk te maken , wij hebben andere richt lijnen dan zij . einde discusie en 40 euro aan strak geplakte folie kwijt !!!



Als het hierbij ging om de voorste zijruiten dan had die agent wel degelijk gelijk :wink:

Post Reply