frontpaneel vervangen.

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
snowy1871
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: MonJan29, 2007 1:35:24 PM
Location: H.I. Ambacht

Deel dashboard vervangen.

Post by snowy1871 »

Ik heb een vraagje, ik ben nu al een tijdje aan het klooien geweest om een deel van mijn dashbord te demonteren. Heb namelijk 2 ax-en (1 uit 92 en de nieuwe uit 94). Bij de 'nieuwe' is het gedeelte waar de radio komt te zitten kapot/gescheurd. Wil nu dat frontgedeelte, vanaf de asbak tot aan de radio verwisselen. Hoe krijg ik dat front eruit. Ik weet dat naast de asbak aan de binnenzijde 2 schroefjes zitten en daar rechtsboven, naast de ventilatieschuif, nog 1. Heb alleen geen idee hoe ik die los ga krijg omdat ze aan de binnenzijde zitten. Heb voor de duidelijkheid maar een foto bijgevoegd. :lol:
Ik hoor het graag.

Image
Image
Witte pijltjes is de plaats waar nog 3 schroefjes zitten aan de binnenzijde.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

dat paneeltje zit vast met 6 schroeven, die er idd achter zit.

Volgens mij is de enige echte manier het hele dashbord eruit halen en dan de schroeven losmaken. Want zolang als dat ie erin zit kan je er nooit met een schroevendraaier achter omdat de kachelhuis in de weg zit....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

1 post in enkel interieur is ruim voldoende
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

snowy1871
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: MonJan29, 2007 1:35:24 PM
Location: H.I. Ambacht

Post by snowy1871 »

grietje wrote:dat paneeltje zit vast met 6 schroeven, die er idd achter zit.

Volgens mij is de enige echte manier het hele dashbord eruit halen en dan de schroeven losmaken. Want zolang als dat ie erin zit kan je er nooit met een schroevendraaier achter omdat de kachelhuis in de weg zit....
Hmmm dat is dan weer een beetje jammer... Wat is meer werk, het kachelhuis weghalen of het complete dashboard? En in geval van het dashboard is daar dan een soort handleiding of tutorial o.i.d. voor?

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

snowy1871 wrote:
grietje wrote:dat paneeltje zit vast met 6 schroeven, die er idd achter zit.

Volgens mij is de enige echte manier het hele dashbord eruit halen en dan de schroeven losmaken. Want zolang als dat ie erin zit kan je er nooit met een schroevendraaier achter omdat de kachelhuis in de weg zit....
Hmmm dat is dan weer een beetje jammer... Wat is meer werk, het kachelhuis weghalen of het complete dashboard? En in geval van het dashboard is daar dan een soort handleiding of tutorial o.i.d. voor?
Kachelhuis krijg je er zo niet uit, dus de enige oplossing is het dashboard eruit halen.
Op zich niet zo lastig, onder de kap zitten onder de parafaan 2 moeren die losmoeten, in het midden zit ook nog een bout, maar als je het kachelhuis laat zitten, dan kan die blijven zitten.
Verder heb je links en rechts onderaan het dashboard nog 2 lange bouten zitten die eruit moeten. De bekleding om het stuur moet eraf, daar zit het dashboard nog met 2 bouten aan de stuurkolom vast. Verder zitten er nog 2 kleine schroefjes achterin het radio gat waarmee het kachelhuis aan het dashboard vastzit. Als laatste zul je de middenconsole rondom je pook los moeten halen, achter het bakje zit een steun , die moet ook los.
Dat zijn zo even uit mijn blote hoofd de punten waarmee het dashboard vastgeschroefd zit. Je hebt natuurlijk de tellerbak en alle stekkers los te halen, en alle stekkers achter bij de zekeringenkast, de grote draaistekker links onderin bij de zekeringenkast, en de 3 stekkers bij het contactslot + massastekker op de stuurkolom.

Ik heb het zelf een aantal keer gedaan, en ik heb hem dr met een klein half uurtje uit, het klinkt moeilijker dan het is, het vervelendste klusje is de tellerbak, de tellerkabel kan je echt amper loskrijgen tenzij je kinderhandjes hebt.

Post Reply