dakhemel verkleuring

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

dakhemel verkleuring

Post by chieltje »

hallo allemaal
het hemeltje van mn ax heeft een rare verkleuring.
in het midden is het ligt en een rand erom heen is donkerder.
zijn er meer mensen die dit hebben.
foto's volgen nog :)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

meestal zou je zeggen dat zoiets een teken van vocht is..
maar dan moeten we toch echt eerst ff de foto's zien :D

misschien had de vorige eigenaar gewoon hele vieze handen?

overigens; soms (helaas niet altijd) gaan die dakhemels er heel makkelijk uit.. (als ze dus NIET gelijmt zitten..) en dan zijn ze dus heel makkelijk schoon te maken..
bij veel schoonmaakspul moet je borstelen, dat zou ik NOOIT doen, aangezien je dan je hele bekleding sloopt.. gewoon goed nat sponzen en dan lekker laten drogen in het zomerse zonnetje :)
Image

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

Image
img]http://uploadjefoto.axclub.nl//images/2 ... .58-66.JPG[/img]
Image
Image

hierbij wat foto's
het zit echt in de bekleding
zou hier wat aan te doen zijn :?:

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

dit ziet er erg schimmellig uit..

ik zou m dr es voorzichtig uithalen en proberen schoon te maken :)
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik zou persoonlijk even een clublid afwachten die een GT-tje stript.
Schoonmaken is klotewerk en het wordt er niet supermooi van. Een GT hemeltje is donker en ziet er ook beter uit. Kost je weinig tijd om te vervangen, weinig geld en je hebt 10pk meer. :wink:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Lijkt inderdaad op schimmel....

Of schoonmaken of een nieuwe zoeken, maar volgens mij is beide een kutwerk want het moet eruit. Ik heb mijne er toendertijd niet heel uit gekregen.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

om een dakbekleding er heel uit te halen;

-haal alle handvaatjes los
-haal je zonnekleppen los
-haal je klokje/lampje bij de voorruit los

-trek handschoenen aan en een shirt met lange mouwen (ja echt!)
-doe de achterklep open en maak voorzichtig de bekleding aan de achterzijde los..
met een beetje geluk gaat het eerste stukje makkelijk
nu kan je proberen met je handen en armen voorzichtig de bekleding naar beneden te drukken..

soms zit de dakbekleding alleen vast met een paar rupsjes kit in het midden, soms hebben ze het halve dak ingesmeert met lijm..

uiteraard kan je ook voorzichtig met een plamuurmes de bekleding lossteken vh dak.. maar dan moet je de krassen die je maakt in de lak wel behandelen, anders gaat het roesten..

succes!
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.

Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

q01z wrote: soms zit de dakbekleding alleen vast met een paar rupsjes kit in het midden, soms hebben ze het halve dak ingesmeert met lijm..
dan ben ik die 3 of 4 keer enorm gematst, ik had ze iedere keer zo los, en er zaten inderdaad maar een paar streepjes kit tussen.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

IceByte wrote:Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.

Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
ik heb destijds bison spuitlijm gebruikt..

waar ik die handschoenen/lange mouwen voor bedoel is de glasvezelstructuur vh dak.. dat doet wellus pijn ;)
Image

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

q01z wrote:
IceByte wrote:Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.

Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
ik heb destijds bison spuitlijm gebruikt..

waar ik die handschoenen/lange mouwen voor bedoel is de glasvezelstructuur vh dak.. dat doet wellus pijn ;)
Toen totaal geen last van gehad, heb een type2, mss dat daar verschil in zit?

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

bedankt voor de vele reacties
ik gaat ff wat rommelen
of schoonmaken of een andere ff kijken

bedankt zover

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

IceByte wrote:
q01z wrote:
IceByte wrote:Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.

Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
ik heb destijds bison spuitlijm gebruikt..

waar ik die handschoenen/lange mouwen voor bedoel is de glasvezelstructuur vh dak.. dat doet wellus pijn ;)
Toen totaal geen last van gehad, heb een type2, mss dat daar verschil in zit?
Kan best, mijn type 2 had ik ook geen last van mijn armen, maar met het sproeikopje aansluiten achter bij mijn GT had ik 2 dagen ontbruikbare armen/handen. Waren helemaal opgezwollen en voelde als brandwonden....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

FmXXX-STanie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 309
Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
Location: sellingen

Post by FmXXX-STanie »

alles is weer schoon te krijgen maar wil je er veel werk van hebben of niet ??
zo niet dan zal ik er gewoon een andere in leggen :P
______________________________________
Wie niet Snell is,
Is laag !!

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

En dit is een topic van 9 maanden oud.......... :?
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Post Reply