dakhemel verkleuring
Moderator: webmasters
dakhemel verkleuring
hallo allemaal
het hemeltje van mn ax heeft een rare verkleuring.
in het midden is het ligt en een rand erom heen is donkerder.
zijn er meer mensen die dit hebben.
foto's volgen nog
het hemeltje van mn ax heeft een rare verkleuring.
in het midden is het ligt en een rand erom heen is donkerder.
zijn er meer mensen die dit hebben.
foto's volgen nog
meestal zou je zeggen dat zoiets een teken van vocht is..
maar dan moeten we toch echt eerst ff de foto's zien
misschien had de vorige eigenaar gewoon hele vieze handen?
overigens; soms (helaas niet altijd) gaan die dakhemels er heel makkelijk uit.. (als ze dus NIET gelijmt zitten..) en dan zijn ze dus heel makkelijk schoon te maken..
bij veel schoonmaakspul moet je borstelen, dat zou ik NOOIT doen, aangezien je dan je hele bekleding sloopt.. gewoon goed nat sponzen en dan lekker laten drogen in het zomerse zonnetje
maar dan moeten we toch echt eerst ff de foto's zien
misschien had de vorige eigenaar gewoon hele vieze handen?
overigens; soms (helaas niet altijd) gaan die dakhemels er heel makkelijk uit.. (als ze dus NIET gelijmt zitten..) en dan zijn ze dus heel makkelijk schoon te maken..
bij veel schoonmaakspul moet je borstelen, dat zou ik NOOIT doen, aangezien je dan je hele bekleding sloopt.. gewoon goed nat sponzen en dan lekker laten drogen in het zomerse zonnetje
img]http://uploadjefoto.axclub.nl//images/2 ... .58-66.JPG[/img]
hierbij wat foto's
het zit echt in de bekleding
zou hier wat aan te doen zijn
Lijkt inderdaad op schimmel....
Of schoonmaken of een nieuwe zoeken, maar volgens mij is beide een kutwerk want het moet eruit. Ik heb mijne er toendertijd niet heel uit gekregen.....
Of schoonmaken of een nieuwe zoeken, maar volgens mij is beide een kutwerk want het moet eruit. Ik heb mijne er toendertijd niet heel uit gekregen.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
om een dakbekleding er heel uit te halen;
-haal alle handvaatjes los
-haal je zonnekleppen los
-haal je klokje/lampje bij de voorruit los
-trek handschoenen aan en een shirt met lange mouwen (ja echt!)
-doe de achterklep open en maak voorzichtig de bekleding aan de achterzijde los..
met een beetje geluk gaat het eerste stukje makkelijk
nu kan je proberen met je handen en armen voorzichtig de bekleding naar beneden te drukken..
soms zit de dakbekleding alleen vast met een paar rupsjes kit in het midden, soms hebben ze het halve dak ingesmeert met lijm..
uiteraard kan je ook voorzichtig met een plamuurmes de bekleding lossteken vh dak.. maar dan moet je de krassen die je maakt in de lak wel behandelen, anders gaat het roesten..
succes!
-haal alle handvaatjes los
-haal je zonnekleppen los
-haal je klokje/lampje bij de voorruit los
-trek handschoenen aan en een shirt met lange mouwen (ja echt!)
-doe de achterklep open en maak voorzichtig de bekleding aan de achterzijde los..
met een beetje geluk gaat het eerste stukje makkelijk
nu kan je proberen met je handen en armen voorzichtig de bekleding naar beneden te drukken..
soms zit de dakbekleding alleen vast met een paar rupsjes kit in het midden, soms hebben ze het halve dak ingesmeert met lijm..
uiteraard kan je ook voorzichtig met een plamuurmes de bekleding lossteken vh dak.. maar dan moet je de krassen die je maakt in de lak wel behandelen, anders gaat het roesten..
succes!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.
Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
ik heb destijds bison spuitlijm gebruikt..IceByte wrote:Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.
Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
waar ik die handschoenen/lange mouwen voor bedoel is de glasvezelstructuur vh dak.. dat doet wellus pijn
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Toen totaal geen last van gehad, heb een type2, mss dat daar verschil in zit?q01z wrote:ik heb destijds bison spuitlijm gebruikt..IceByte wrote:Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.
Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
waar ik die handschoenen/lange mouwen voor bedoel is de glasvezelstructuur vh dak.. dat doet wellus pijn
Kan best, mijn type 2 had ik ook geen last van mijn armen, maar met het sproeikopje aansluiten achter bij mijn GT had ik 2 dagen ontbruikbare armen/handen. Waren helemaal opgezwollen en voelde als brandwonden....IceByte wrote:Toen totaal geen last van gehad, heb een type2, mss dat daar verschil in zit?q01z wrote:ik heb destijds bison spuitlijm gebruikt..IceByte wrote:Andere tip: Doe dit niet als je auto in de volle zon heeft staan bakken, heb ik dus gedaan en zoals Marc al aangeeft is het geen pretje met blote handen en korte mouwen.
Tevens maakt het hete dak het lastig om de hemel weer terug te lijmen, de bisonkit droogde in mijn geval nagenoeg meteen toen ik het op het dak smeerde.
waar ik die handschoenen/lange mouwen voor bedoel is de glasvezelstructuur vh dak.. dat doet wellus pijn
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX liefhebber
- Posts: 309
- Joined: TueJun05, 2007 9:21:58 PM
- Location: sellingen