Aansteker demonteren en monteren
Moderator: webmasters
Aansteker demonteren en monteren
Helaas is mijn aansteker stuk en daarmee bedoel ik echt stuk. Weet iemand hoe ik een aansteker uit een sloop ax kan halen en deze in mijn eigen ax kan zetten.Alvast dank. Het lukte mij vandaag helaas niet. Gelukkig was de trip niet voor niks want ik had in ieder geval een nieuwe zonneklep voor de bijrijder. exact de goede kleur en in perfecte staat.
Dat zit idd in de weg.
D'r zal vast wel een handigheidje voor zijn om dat -ding eruit te krijgen, maar mij is het tot op heden nog niet gelukt.
(Moet ik er wel ff bij vertellen dat ik 't alleen geprobeerd heb toen 't dash nog in de auto zat.)
D'r zal vast wel een handigheidje voor zijn om dat -ding eruit te krijgen, maar mij is het tot op heden nog niet gelukt.
(Moet ik er wel ff bij vertellen dat ik 't alleen geprobeerd heb toen 't dash nog in de auto zat.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
MNM(tm) wrote:Dat zit idd in de weg.
D'r zal vast wel een handigheidje voor zijn om dat -ding eruit te krijgen, maar mij is het tot op heden nog niet gelukt.
(Moet ik er wel ff bij vertellen dat ik 't alleen geprobeerd heb toen 't dash nog in de auto zat.)
Het houdertje voor het lampje heeft een 'gleuf' waar die precies doorheen kan. Je moet hem +/- 20 graden draaien endan kan hem eruit halen...
Maar er zit een groot verschil tussen type 1 en 2! Ik zou iig het hele paneel eruithalen danzie je teminste wat je doet. En, miss is de stekker los of beschadigt?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
DLS wrote:dat kan.
Even de asbak eruit halen, dan de ombouw van de asbak eruit schroeven ( 2x Torx T10 of T15) en dan kun je de aansteker er zo uit duwen, ontkoppelen (stekker eruit halen). Een nieuwe aansluiten en de boel weer terug zetten.
Dank voor de reacties. Aangezien dat klussen helemaal nieuw voor mij is ga ik ongetwijfeld nu een domme opmerking plaatsen.
De aansteker is groter dan het gat (groen omhulsel waar stalen deel in zit heeft stekker aan de achterkant_, er even uit duwen is er dus helaas niet bij. Is de aansteker in delen uiteen te halen zodat deze er wel uit kan?
jagert wrote:De aansteker is groter dan het gat (groen omhulsel waar stalen deel in zit heeft stekker aan de achterkant_, er even uit duwen is er dus helaas niet bij. Is de aansteker in delen uiteen te halen zodat deze er wel uit kan?
Oef ik weet het niet meer helemaal zeker, maar ik heb ooit het schroefje achterin die aansteker losgemaakt. Maar weet eigenlijk niet meer of dat hielp bij het losmaken. Uiteindelijk ging ie er wel uit... Als je dat schroefje gaat losmaken, haal dan eerst de minpool van je accu los, want zodra je schroevendraaier de achterkant én de zijkant van die aansluiting raakt ben je een zekering kwijt Was een klein torx-schroefje.
Kijk uit, een Cactussssss
pcrodent wrote:jagert wrote:De aansteker is groter dan het gat (groen omhulsel waar stalen deel in zit heeft stekker aan de achterkant_, er even uit duwen is er dus helaas niet bij. Is de aansteker in delen uiteen te halen zodat deze er wel uit kan?
Oef ik weet het niet meer helemaal zeker, maar ik heb ooit het schroefje achterin die aansteker losgemaakt. Maar weet eigenlijk niet meer of dat hielp bij het losmaken. Uiteindelijk ging ie er wel uit... Als je dat schroefje gaat losmaken, haal dan eerst de minpool van je accu los, want zodra je schroevendraaier de achterkant én de zijkant van die aansluiting raakt ben je een zekering kwijt Was een klein torx-schroefje.
Ik geloof dat het mij nu ook wel wat zegt. Volgens mij als je die torx losschroeft kan je de binnenste metalen huls uit het groene omhulsel halen. Vervolgens heb je aan de achterkant extra speling en kan hij er hopelijk uit. Ik ga straks nog maar eens naar de autosloper en kijken of het lukt
pcrodent wrote:... Als je dat schroefje gaat losmaken, haal dan eerst de minpool van je accu los, want zodra je schroevendraaier de achterkant én de zijkant van die aansluiting raakt ben je een zekering kwijt Was een klein torx-schroefje.
of trek de zekering eruit
Spreken is goud, Ductape is zilver.
jagert wrote:Nou aansteker is in de pocket, helaas plofte mijn zekering alsnog toen ik hem er later weer in stak. Iemand idee van de oorzaak?
Heb iig een nieuw achterlicht te pakken. Zit er op en in perfecte staat
dat duid op kortsluiting, dus nu moet je de kortsluiting opzoeken.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
toevallig vandaag mee bezig geweest, die aansteker:
handigste is idd de asbak eruit halen (als je niet genoeg zicht hebt: handschoenenvak van de bijrijdersstoel kun je ook nog eruit halen, een zee van licht en ruimte!!! )
kortsluiting had ik ook, de aansteker heeft de grond/aarde aan de zijkanten... daarnaast zit de aansteker vast met een schroefje aan de spanning.. om dit schroefje zit ook een stukje metaal, wat op 1-2mm van de aarde zit.. met een klein beetje speling heb je al kortsluiting :S dus dit metaaltje heb ik gewoon niet teruggestopt... en dat werkt prima
handigste is idd de asbak eruit halen (als je niet genoeg zicht hebt: handschoenenvak van de bijrijdersstoel kun je ook nog eruit halen, een zee van licht en ruimte!!! )
kortsluiting had ik ook, de aansteker heeft de grond/aarde aan de zijkanten... daarnaast zit de aansteker vast met een schroefje aan de spanning.. om dit schroefje zit ook een stukje metaal, wat op 1-2mm van de aarde zit.. met een klein beetje speling heb je al kortsluiting :S dus dit metaaltje heb ik gewoon niet teruggestopt... en dat werkt prima
hee,
weet iemand of er een weerstand ofzo in het aansteker-dingetje zit?
ik had een lichtslang, die je in de aansteker-unit kon stoppen, maar ik wil hem rechtstreeks op de bedrading *achter* de aanstekerunit aansluiten (met schakelaar, zodat ik 'm aan-uit kan zetten). Maar uit de eerste test bleek dat mijn lichtslang het dan niet doet :S
weerstandje ofzo?
dank voor reacties
weet iemand of er een weerstand ofzo in het aansteker-dingetje zit?
ik had een lichtslang, die je in de aansteker-unit kon stoppen, maar ik wil hem rechtstreeks op de bedrading *achter* de aanstekerunit aansluiten (met schakelaar, zodat ik 'm aan-uit kan zetten). Maar uit de eerste test bleek dat mijn lichtslang het dan niet doet :S
weerstandje ofzo?
dank voor reacties