Type 2 stuur in een type 1

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Type 2 stuur in een type 1

Post by Rooney »

Ik wil alles van binnen veranderen in dat van een type 2. Nu alleen nog het dashboard en het stuur. Ik zit nu met een sportstuurtje in me ax en staat wel leuk maar als me type 2 dash erin zit wil ik ook gewoon een type 2 GT stuur.

Wat heb ik hier voor nodig? Hoe past dit moet er wat aangepast worden. Kortom tips;

mvgr,

Ronald
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

zoek even rond op het forum, zat te vinden aan info. hint: 2 topics lager op dit moment

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Browny wrote:zoek even rond op het forum, zat te vinden aan info. hint: 2 topics lager op dit moment


Dat topic staat niet veel in over een stuur.

Maar goed ik had de zoek funtie dus gebruikt en kwam er niet uit. Nu wil ik weten:

Type 2 GT stuur, die past niet op type 1 naaf van een GT? Dus zou ik een GT type 2 naaf moeten monteren dit past wel zonder enige aanpassingen????

Het plan is dus om hele dashboard over te zetten maar stuurkolom van een type 2 zie ik niet zo zitten.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

het stuur past wel op de naaf, weet niet of de rest anders is ivm aansluitingen voor hendels e.d.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Het past normaal niet omdat het niet uitkomt met het dashboard, maar die zet je nu over dus is er geen probleem.
Succes

Bertram
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: TueFeb15, 2005 12:18:35 PM
Location: Tolkamer

Post by Bertram »

Volgens mij hoef je alleen dat kapje direct achter het stuur aan te passen

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Bij je t1 dash zitten de hendels op 2 horizontale plaatjes vast. Bij een t2 dash is dit een verticale ronde schijf.

Als je het t2 stuur erop draait komt het uitsteekseltje, wat ervoor zorgt dat je knipperlicht uitgaat, tegen die horizontale plaatjes aan.

Ik had dat dus niet door en dat ding brak af :?
Ik ben er nog niet achter hoe je dit probleem moet oplossen.

Maarre, ff offtopic, hoe komt het dat iedereen in 1 keer een t2 dash erin wil gaan zetten? :wink:
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

bad_my84 wrote:Bij je t1 dash zitten de hendels op 2 horizontale plaatjes vast. Bij een t2 dash is dit een verticale ronde schijf.

Als je het t2 stuur erop draait komt het uitsteekseltje, wat ervoor zorgt dat je knipperlicht uitgaat, tegen die horizontale plaatjes aan.

Ik had dat dus niet door en dat ding brak af :?
Ik ben er nog niet achter hoe je dit probleem moet oplossen.

Maarre, ff offtopic, hoe komt het dat iedereen in 1 keer een t2 dash erin wil gaan zetten? :wink:


Hmm als je goed kijkt was 1 van mijn 1e posts het idee om een ander dash erin te doen :wink:. Heb al een paar dashboards op het oog gehad maar ja die waren allemaal gaar vanwege carkits etc. Heb ook al bijna een keer een 106 xsi dash nog gehad maar ging ook niet door. En nu heb ik een mooi dashboard op het oog met alles erbij dus vandaar.
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


Post Reply