Trillende knopjes/rammeltjes

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Trillende knopjes/rammeltjes

Post by WouterL »

Ik denk dat iedere ax er wel een beetje last van heeft maar mijn interieur maakt nogal wat geluid.

Het geluid komt voor het overgrote deel uit het zwarte plastic "kuipje" wat rond het instrumentenpaneel zit.

Met name het knopje van de achterruit verwarming trilt regelmatig, met bijbehorende geluiden ... Ook het knopje van mijn mist achterlicht hoor ik weleens. En het hele "kuipje" rammelt ook weleens.

Het probleem is overduidelijk dat het spul aan het trillen is. Ik voel de knopjes gewoon trillen namelijk en zodra je ze vastpakt is het geluid weg.


Maar wat doe ik eraan??? Het is uitermate irritant namelijk!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

:lol:
als je later je ax wegdoet en een andere wagen gaat rijden, dan ga je het gekraak en gerammel nog missen :wink:

je zou tochtstips tussen de delen kunnen plakken....... of goede Audio die je goed hard kan zetten :wink:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Een openbrul pijp als uitlaat wil ook werken om het gekraak niet meer te horen. :lol: :lol: :lol: Maar goed, ik denk dat je ermee zal moeten leren leven, zo'n beetje elke AX heeft wel een kraakje hier of daar. Je moet maar zo denken, als 't nog kraakt is 't in ieder geval nog niet kapot :wink: :wink: :wink:
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

idd, iedere AX kraakt, de een iets meer dan de ander. Het hoort er gewoon bij. Je kunt natuurlijk alles goed vast gaan maken maar ik denk dat er altijd nog wel iets blijft rammelen.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

ok, iedere ax kraakt.

Maar ook op een vlakke asfaltweg??
Ik ga maar eens proberen er iets tussen te stoppen. Het geluid is namelijk behoorlijk hard en vreselijk irritant

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Neem dan zoals Rock's al zei van die rubberentochstrips.. Te koop bij elke kluswinkel... Ik had een bruine en de doorsnede had de vorm van een "b" ... Ideaal, tussen de kappen en metaal gezet waar mijn speakers in kwamen.. Nu kraakt het niet meer... :lol:

siem
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedOct29, 2003 7:00:23 PM
Location: Almere

Post by siem »

:lol: siem heeft dat probleem ook gehad :lol:

mare je kan gewoon ook nieuwe schakelaartjes kopen die dingen koste niks op de sloop offuh gewoon ff je muziek harder aan zetten ik heb namelijk bijde gedaan

groetjes siem
You thought the AX was over, You thought wrong!!!!

Komt een man bij de garage. Vraagt hij aan de garagehouder :
"Ik wil graag twee spiegels voor m'n VW Golf".
Zegt die garagehouder : "Lijkt me een goede ruil" :)

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Schroefies

Post by Rik »

Zitten beide schroefjes nog in het kapje (rond dashboard). Ik was er laatst ook ineens eentje kwijt, en toen begon het ook flink te rammelen.

----------------------------------
grtz, Rik

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Schroefies

Post by Handjes »

Vreemd genoeg hoor ik in mijn AX GT helemaal geen kraakjes. Mijn vorige 1.1 was wel een en al gekraak. Ik ben sowieso niet zo tevreden met het lelijke megagrote blok hard plastic uit een stuk dat zich dashboard noemt van type I. Type II is echt een vooruitgang.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Mijn dashboard is ook 1 en al gekraak maar ik weet gelukkig waar het allemaal vandaan komt.

En het is niet alleen bij een Ax zo! Iedere oude auto kraakt en piept, op een paar duitsers na (doet pijn om dat te zeggen) neem het voor lief het hoort erbij, maar als het te erg wordt stripjes kopen zoals hier alwordt aangeraden!
Freude am Fahren.

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Het is geen gekraak, maar een knopje wat aan het resoneren is.

Ben zaterdag even met wat stukjes tochtstrip bezig geweest en het lijkt in ieder geval een stuk beter zo!

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Zelf mijn wagen piept af en toe, zit 1 schroefje een beetje los :? en ik weet niet welk (te lui om te zoeken) maar zoals het gezegde zegt:

Krakende wagens lopen het langst!

huubske
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2003 2:40:36 PM
Location: Loon op Zand
Contact:

Post by huubske »

Ik heb 2 jaar AX gereden. Ik rij nu een pug 306, en IK MIS DAT HEERLIJKE GEKRAAK!!!!! Oh men, die 306 is te stil gewoon, als ik erin rij dan moet ik steeds aan mijn axie denken, ik weet zeker, als je een andere wagen rijd dan mis je dat heerlijke geluid van een wagen die leeft, en blijft leven, in je hart, en zeker in je gedachten.

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

IK MIS DAT HEERLIJKE GEKRAAK!!!!!

Snik, snik....... snotter...... Wordt beetje emotioneel van deze mooie verhalen :wink:

Als je je AX echt zo mist ruil je die peugeot natuurlijk gewoon in voor een mooie GTI. Dan ben je een echte DIE HARD :P

Wedden dat auto's die niet kraken langer leven! Kijk naar die duitsers, die kraken nooit en leven minimaal 300.000 km. Want daar worden de auto's op gemaakt tegenwoordig, ze moeten min. 300.000 km mee gaan anders wordt er iets aant blok veranderd (turbodruk, ECU enz. enz.)
Freude am Fahren.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

kraken

Post by AX_Powah »

KRAKEN

Ik heb met me oude dashbord wel wat kraken maar niet zo veel, Bij me nieuwe dashbord stop ik overal isolatiemateriaal tussen en kit ik alles vast en schroeven natuurlijk maar das standaard. Ik probeer m zo stil mogelijk te maken zodat ik van me cituning pijp kan genieten :lol: ~
Ik heb nu toch alles los liggen dus is nu een kleine moeite...

AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by leij78 »

Ik had met mijn type 1 geen gekraak in dashboard.
Wel achter gerammel van de hoedenplank, etc. Dat zat niet zo vast..

Type 2 ook trouwens geen dashboardgerammel.
Elders ook nauwelijks!!

Vind persoonlijk type 1 dashboard wat meer hebben.
Gewoon dat simpele (durf bijna niet te zeggen maar ouderwetse)
HEERLIJK!

Oh, ik mis mijn eerste autootje/ax zo.... :(
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

master-arnie wrote:
IK MIS DAT HEERLIJKE GEKRAAK!!!!!

Wedden dat auto's die niet kraken langer leven! Kijk naar die duitsers, die kraken nooit en leven minimaal 300.000 km. Want daar worden de auto's op gemaakt tegenwoordig, ze moeten min. 300.000 km mee gaan anders wordt er iets aant blok veranderd (turbodruk, ECU enz. enz.)



die rotten alleen maar, ik moet zeggen de oude golfjes zijn toch erg hard aan het verdwijnen!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by leij78 »

die rotten alleen maar, ik moet zeggen de oude golfjes zijn toch erg hard aan het verdwijnen!


Kwam in Groningen op de sloop een heleboel van die dingen tegen. :lol:

Trouwens, ook veel Ford op de sloop.
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: ThuSep18, 2003 4:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?

Post by (A)X-men »

is een belgische ax beter? :D De mijne krakt niet alleen hoor ik wel cd doosjes ratelen in men handschoenkaste en dat is het geen gekraak en gepiep voor mij :P

Post Reply