Type 2 rijders opgelet ..... k'ep hulp nodig

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ok,........we zijn weer een jaar verder,......ik heb weer bijna APK nodig....en geloof me,....ik heb het hele jaar gezocht,....ik ben een aantal type 2 AXjes tegen gekomen op de sloop.....maar aan deze gordels heb ik niets :?

Ik heb echt Volcane gordels nodig !

Als iemand een AX Volcane op de sloop tegenkomt wiel die dan aub de voorgordels eruit halen ?.... ik geef er 35,- euro voor, dus als je op de sloop 20 moet betalen dan kan je de overige 15 in je zak douwen... :D

aub vergeet mij niet als je er op de sloop 1 ziet !.....(code oranje)

Ik heb ook 3-puntsgordels gekocht,.......als back up....maar ik heb geen idee hoe ik die moet monteren....en of ik hiermee APK goedkeuring krijg.

Cheers,
R
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

is het niet veel makkelijker om gewoon dus standaard type2 gordels te kopen, en dus ook de sluitingen?

----
dat je gordels het niet doen als je ze heb gedemonteerd klopt.. dit komt omdat er een kogeltje inzit, die op een palletje valt en deze blokkeert een tandwiel.. wat ervoor zorgt dat je zo min mogelijk hoofdpijn hebt als je opsekop ligt..

oplossing, gordel verticaal tegen een muur aanhouden ==> gordel kan nu weer uitrollen!
Image

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

q01z wrote:is het niet veel makkelijker om gewoon dus standaard type2 gordels te kopen, en dus ook de sluitingen?

----
dat je gordels het niet doen als je ze heb gedemonteerd klopt.. dit komt omdat er een kogeltje inzit, die op een palletje valt en deze blokkeert een tandwiel.. wat ervoor zorgt dat je zo min mogelijk hoofdpijn hebt als je opsekop ligt..

oplossing, gordel verticaal tegen een muur aanhouden ==> gordel kan nu weer uitrollen!


De sluiting is het probleem niet,....... het gaat hem meer idd om het blokerings kogeltje.

Dat de gordel tegen een muur kan uitrollen is prettig, maar het gaat erom dat hij in mijn AX gaat uitrollen. :wink: .....en dat doet hij niet ! :?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

ax_mania
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 164
Joined: TueDec14, 2004 7:57:58 PM
Location: Den haag

Post by ax_mania »

hou je die riem ook wel recht tenopzichte van
dat oprol ding :D

want het kan een beveiliging zijn
Grtn
Sebas

-9 cm grondspeling :P
-eindelijk morrete's

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

ax_mania wrote:hou je die riem ook wel recht tenopzichte van
dat oprol ding :D

want het kan een beveiliging zijn


Als ik een type 1 gordel monteer, dan rolt hij niet
Als ik een type 2 gordel monteer, dan rolt hij niet
als ik een gordelrol van een AX uit 95 monter rolt hij niet

Mijn AX is er 1 uit eind 94......Volcane uitvoering, aan mijn gordelrol zit een Alu. geleidestukje.....dit zit er bij de andere uitvoeringen niet op.....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

mmmm ok

I rest my case. hij moet dus onder een andere hoek gemonteerd worden bij jou..

kan je bij eric geen gordels lenen?> is zn ax gelijk lichter en sneller ;)
Image

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

kan je bij eric geen gordels lenen?> is zn AX gelijk lichter en sneller


had al een pb verstuurd, maar dan uit de categorie :
die groene volcane op het dak heeft gordels, en ja, het is licht...
maar je volcane brengen zonder achterbank en gordels achter = apk afkeuren.
:roll:

<als rocks echt niet verder komt mag ie natuurlijk mijn gordels lenen voor goedkeur, alleen wonen we nogal ver uit elkaar>

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Mijn Garagis vertelde mij.......

Geen achterbank ?......dan hoef je ook geen gordels achterin...

Was vorig jaar OK,....dit jaar ook vast wel...

Ik neem mijn 3-punts mee naar Nieuwegein,.....ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe en waar ik die kan monteren.......
Kep nl geen idee hoe ik hem moet monteren bij het slotje ("vrouwtje")...

Cheers,
R.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

De gordel werkt idd alleen in een bepaalde positie, als ie tever afwijkt blokkeert de gordel, want verder zijn alle AX gordels hetzelfde, alle type2 gordels tenminste, hetzelfde zal ook wel voor de type1 gordels gelden

max
AX Starter
AX Starter
Posts: 16
Joined: WedApr14, 2004 7:28:26 PM

Post by max »

Als je de gordel demonteert moet je er gelijk een knoop inleggen of in ieder geval zorgen dat de band er niet helemaal inschiet. Als dat wel is gebeurd zit ie vast. (komt er teveel materiaal op de rol) Je kunt het huis uit elkaar halen en de boel weer vrijmaken. Moet lukken.

Mark

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

max wrote:Als je de gordel demonteert moet je er gelijk een knoop inleggen of in ieder geval zorgen dat de band er niet helemaal inschiet. Als dat wel is gebeurd zit ie vast. (komt er teveel materiaal op de rol) Je kunt het huis uit elkaar halen en de boel weer vrijmaken. Moet lukken.

Mark


PAS ENORM OP, als je de gordel gaat demonteren, er schiet met een rotgang een enorme veer uit, veiligheidsbril is g??n overbodige luxe!!

Ik zou idd proberen om de gordel te monteren en dan kijken of ie het doet. In uiterste noodzaak kan je ook het kogeltje uit de xtra beveiliging halen, dan kan je hem onder willekeurige hoek monteren.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Marc01 wrote:Ik zou idd proberen om de gordel te monteren en dan kijken of ie het doet. In uiterste noodzaak kan je ook het kogeltje uit de xtra beveiliging halen, dan kan je hem onder willekeurige hoek monteren.


van die veer vond ik een goede tip.. ik had een flinke snee in mn vinger.. maar van dat kogeltje dan weer niet :?

die beveiliging zit er niet voor niets en dat weet je APK garage ook.. en die kunnen dat vast wel testen op een vage manier!
Image

Post Reply