Lekkage en draagarm bevestiging

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Drake wrote:komt bijna 100% zeker bij de ruit vandaan zoals ik al eerder zij :wink:
Ik gaat het denk morgen wel horen. Hij staat nu weer bij de schade hersteller. Die vermoeden ook de ruit. Maar die kun je toch ook van buiten uit beter kitten? Ze gaan echt niet heel dat dashboard eruit halen. Dan is nieuwe ruit voor hun veel goedkoper.

Hoop alleen dat als het bijgekit wordt dat dat geen gevolgen heeft voor roesten. het feit dat het water niet binnenkomt wil niet zeggen dat je hele raamstijl niet wegrot.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

kit over oude kit houdt niet :!:
dan moet je eerst de huidlaag wegsnijden.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

JeaN
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by JeaN »

ik had precies dezelfde lekkage, bij mij liep het over het plastic stukje wat tegen de buitenkant van de auto zit (net voor de deur) bij het voeteneind van de bijrijder.

Dit kwam door de A-stijl heen gelopen, dus ik heb het wat hoger op gezocht.

Als eerste het raamrubber er helemaal omweg getrokken, met de gieter wat water erover, maar geen lekkage. Dan proberen het rubber weer terug te zetten (maar dat kan je vergeten), dus maar een tube zwarte kit gepakt, en het hele raam rondom gekit.

Toen verder gezocht naar de lekkage. Heb ik de 2 strippen van het dak af getrokken (voor de dakdragers ofzo), en hieronder was het dak ingescheurd.
Het is echter maar een klein beetje, maar hier komt toch behoorlijk water door.

Dit laatste zou ik even checken als ik jou was, ik heb dit op sloop-axjes ook veel vaker gezien, dus de kans is groot dat het bij jou ook zo is.

GR.

Jean

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

Heb al bericht gehad van de schadehersteller. Dit kit van de vooruit is losgegaan... Fijn...

Geen idee hoe ze dit gaan verhelpen. Zal er niet beter op worden.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

als de voorruit er zonder beschadigingen uitkomt, zal deze opnieuw gekit worden.

maar dan zul je wel van alle problemen afzijn, het duurt nog even, dit zijn enkel de naweeën, hierna heb je een super-Ax !! :wink: 8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Mark »

DuFF wrote:als de voorruit er zonder beschadigingen uitkomt, zal deze opnieuw gekit worden.

maar dan zul je wel van alle problemen afzijn, het duurt nog even, dit zijn enkel de naweeën, hierna heb je een super-AX !! :wink: 8)
Zo ist precies gegaan. De ruit is er heel uit gekomen en opnieuw gekit. De bestuurdersdeur is strakker gesteld. Wind hoorde je suizen.

Alleen de blindering is beschadigd. Dat moet opnieuw gebeuren. Maar de rekening wordt vergoed door de schadehersteller.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak

Wie ben ik.... Klik.

Image

Post Reply