Plaatsen telefoonhouder van de carkit

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
User avatar
martinw
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuAug25, 2005 1:47:51 PM
Location: Dinteloord

Plaatsen telefoonhouder van de carkit

Post by martinw »

Waar kun je het beste de telefoonhouder van de carkit in een AX plaatsen?
Ik heb overigens een type 2 AX.
De meest gebruikte plek rechts naast de autoradio is door de verdiepte montage van de radio niet fraai (en voor mij ook te ver weg.

Plaatsing naast de kachelbediening zou een optie zijn, maar hoe demonteer je dit deel van het dashboard om de houder tussen de naad te kunnen plaatsen?

Tips van harte welkom!
Geluk is een keuze!
Pech overkomt je gewoon :-(

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

bij mij zit de carkit op tussen het rechtse kachelrooster in het midden. Hij zit geklemd tussen het kachelrooster en de rest van het dashbord. Enige nadeel is dat ik dat rechtse rooster niet meer in hoogte kan verstellen.


De kachelbediening is trouwens heel makkelijk te demonteren. De schuifknopjes trek je er zo af, de ronde draaiknop ook. Alleen is dat effe prullen omdat je vingers er af glijen :?

Ennieweej, achter die draaiknop zit een torx waarmee je het hele zooite losdraait.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

User avatar
martinw
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuAug25, 2005 1:47:51 PM
Location: Dinteloord

Post by martinw »

Thnx Kakelbont,

Vind het nadeel van het niet kunnen verstellen van het rooster te groot.
Ga morgen ff kijken of montage naast de kachelbediening een werkbare situatie oplevert.
Geluk is een keuze!
Pech overkomt je gewoon :-(

User avatar
martinw
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuAug25, 2005 1:47:51 PM
Location: Dinteloord

Post by martinw »

Heb eindelijk begin deze week de telefoon netjes ingebouwd. Voor die tijd hing het los in de voetenruimte te bungelen.'

Het is mij wel gelukt om de kachelbediening te verwijderen, maar het lijkt alsof het gedeelte vanaf het din-vak voor de radio tot en met de asbak uit een stuk bestaat. En ik kon met de beste wil van de wereld niet ontdekken waar de sleutel tot succes zat :-(.
(Ik heb een type 2 met een gesloten dashbordkasje en een doorlopend middenconsole met bakje)

Ik heb de telefoonhouder uiteindelijk naast het bakje van de middenconsole geplaatst. Dit staat heel netjes, maar is eigenlijk net iets aan de lage kant. Als iemand weet hoe je het hele stuk middengedeelte (netjes) demonteert dan hoor ik het graag!

Er is verder wel lekker ruimte om de hoofd unit netjes achter het dashbord weg te werken. Even het dashbordkastje met 7 torxschroefjes losdraaien en je kunt er riant bij! Draad van de microfoon en antenne is makkelijk weg te werken in de A-stijlen. De speaker kan keurig in de loze ruimte achter het middenconsole.

Kortom ik ben een tevreden mens :lol:
Geluk is een keuze!
Pech overkomt je gewoon :-(

Post Reply