Bekleding dak...

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Aros
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Bekleding dak...

Post by Aros »

Het plafond in mijn auto heeft een aantal vochtvlekken/plekken... Nu kan je dat spul opnieuw spuiten wie heeft er ervaring mee en wat gebruik je er voor!!! :?:

bad_my84
AX Master
AX Master

Post by bad_my84 »

Kun je dat spuiten :?:
Daar heb ik nog nooit gehoord, zou wel handig zijn, die van mij ik ook smerig :?
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

AX_powah heeft dat destijds bij zn turqoise AX ook gespoten.

beetje goed schoonmaken en ontvetten en dan moet je dan tgewoon met met speciale textiel verf kunnen spuiten hoor!
Image

patrick
AX Starter
AX Starter

Post by patrick »

of je koopt een nieuwe kost ook minder

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by (A)X-men »

is perfect te spuiten! hoeft zelfs geen textielverf te zijn! best wel een bleke kleur nemen en enkele lagen leggen! had da van mijn ax ook gedaan! greetz

the lone night rider
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by the lone night rider »

misschien ook een tip:
maak er een andere bekleding tegenaan.
ik zelf wil nog eens een velours (of iets in die richting) bekleding tegen het dak en zo maken.
misschien ook een idee :lol:
-vw mkIII '93 2.8 vr6. (for sale)
-vw mkIII '94 2.8 vr6 aut.
-vw mkIII '95 2.8 vr6...

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

the lone night rider wrote:misschien ook een tip:
maak er een andere bekleding tegenaan.
ik zelf wil nog eens een velours (of iets in die richting) bekleding tegen het dak en zo maken.
misschien ook een idee :lol:

Velours? Dan wordt je haar statisch geladen! :) Stap je als Einstein uit je AX :D

Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Joris »

Haha dat is wel gaaf!!
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Heb er ook wel eens aan zitten denken om mijn dak in een andere kleur te bekleden. Maar welke stof kun je daar het beste voor kopen? En hoe zet je het vast zodat het er net zo strak in komt als de "echte" dakbekleding?

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

Op discovery channel is zon programma waarin ze een "klassieker" kopen en helemaal opknappen en weer verkopen. Wheeler Dealers, heet het, dacht ik. Daarin zag ik een keer dat ze voor een 205 1.9GTI de hoedenplank opnieuw spoten, gewoon met een spuitbus! Dat werd netjes, de spuitverf komt tussen alle verzels.

In principe kun je alles tegen je plafond plakken lijkt me! Bij leen bakker en anderen, hebben ze vaak van die reststukken over van bijvoorbeeld vloerbedekking, zeil, stof... Kijk daar eens, het plafond is toch niet bijster groot, met zo'n reststuk van een paar euros kom je er wel.

Gewoon rechtstreeks op het dak plakken, of netjes op het andere plafond.

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by carel »

misschien is het dan handig om eerst de oude bedekking er af te halen. Dan heb je meteen de goede vorm om uit je nieuwe stof te snijden/knippen :)
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Eriks »

Ja, dat trek je er zo uit!

Anouschka
AX Master
AX Master

Post by Anouschka »

Het mag alleen wel heel goed vast gelijmd worden dan. Ook zo lullig als je op de snelweg rijdt en je dakbekleding pleurt ineens naar beneden. Wel origineel.... :wink:

Lon3
AX driver
AX driver

Post by Lon3 »

Dit is vrij makkelijk te doen. Ik heb pas geleden in mijn Fiat tipo het dak opnieuw bekleed. Ik had een soort stretch stof gebruikt in combinatie met spuitlijm. De stof was eerst bedoeld om thuis de stoel kussens opnieuw te bekleden :P maar deze gingen maar naar het grof vuil.

Ik weet niet of je het dakje er makkelijk uit krijgt. Maar als dat makkelijk gaat kan je het spuiten en lijmen in 1 dag. ik zou er wel ff niet aankomen totdat de lijm goed droog is.

Als je de spuitlijm gebruikt moet je vooral de hoeken en uitsparringen goed doen. Daarmee voorkom je dus de "Luchtbellen" die ontstaan door stof die niet plakt.

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

Lon3 wrote:Dit is vrij makkelijk te doen. Ik heb pas geleden in mijn Fiat tipo het dak opnieuw bekleed. Ik had een soort stretch stof gebruikt in combinatie met spuitlijm. De stof was eerst bedoeld om thuis de stoel kussens opnieuw te bekleden :P maar deze gingen maar naar het grof vuil.

Ik weet niet of je het dakje er makkelijk uit krijgt. Maar als dat makkelijk gaat kan je het spuiten en lijmen in 1 dag. ik zou er wel ff niet aankomen totdat de lijm goed droog is.

Als je de spuitlijm gebruikt moet je vooral de hoeken en uitsparringen goed doen. Daarmee voorkom je dus de "Luchtbellen" die ontstaan door stof die niet plakt.

Zo heb ik et ook gedaan in een andere auto, gaat prima.
Let wel goed op dat je lijm gebruikt van 3M of Pattex(permanent), geen bison spuitlijm, deze laat na verloop van tijd weer los :?
Tringgggg.....Tringgggg.....Ja, met de koppel gigant, zegt u het maar!

Mijn broer heeft een AX en ik maar zoeken naar spullen.

Post Reply