Kofferbak verlichting & Schakelaar achterklep
Moderator: webmasters
Kofferbak verlichting & Schakelaar achterklep
Ik wil mijn alarm doorlussen op de kofferbak. En tevens mijn kofferbak neon laten branden op het moment dat ik de klep open doe.
Ik heb standaard geen kofferbak verlichting. En vind daarbij ook nog eens dat de AX een vrij beroerde achterklep heeft.
Je kan zowat nergens een goed verbreek contact plaatsen.
Waar zit standaard het verbreekcontact dat het lampje aangaat als je je kofferbak open doet?
Heeft iemand daar een foto'tje van. Dan ga ik het contact op die plek zelf proberen aan te leggen. Nu reageren de bewegings sensors van het alarm als de je klep open doet. Werkt wel. Maar liever op het verbreek contact.
Ik heb standaard geen kofferbak verlichting. En vind daarbij ook nog eens dat de AX een vrij beroerde achterklep heeft.
Je kan zowat nergens een goed verbreek contact plaatsen.
Waar zit standaard het verbreekcontact dat het lampje aangaat als je je kofferbak open doet?
Heeft iemand daar een foto'tje van. Dan ga ik het contact op die plek zelf proberen aan te leggen. Nu reageren de bewegings sensors van het alarm als de je klep open doet. Werkt wel. Maar liever op het verbreek contact.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Dat het zo werkt wist ik al ja.
Maar waar is die schakelaar standaard geplaatst?
Maar waar is die schakelaar standaard geplaatst?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Ik heb m gevonden links van het slot, als je de bekleding binnenin los haalt(plastic klem schroeven/spijkers) dan zie je m snel genoeg..
oh nee je hebt er geen , ehm ik moet binnenkort nog wat klussen aan mijn slot, kan dan wel foto voor je nemen, kan wel ff duren..
maar volgens mij zit ie aan een van de boujtes van de ruitenwisseunit vast
oh nee je hebt er geen , ehm ik moet binnenkort nog wat klussen aan mijn slot, kan dan wel foto voor je nemen, kan wel ff duren..
maar volgens mij zit ie aan een van de boujtes van de ruitenwisseunit vast
Als je een foto zou kunnen maken graag.
Wel vaag. Er zit dus een contact puntje bij het aan de klep naar zegmaar je bumper.
Wel vaag. Er zit dus een contact puntje bij het aan de klep naar zegmaar je bumper.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Zal dat lampje soms reageren op de positie van je slot?
Dat als je kofferbak niet op slot zit dat dan het lampje brand?
Lijkt me niet zo logisch maar ja...
Anders zou je toch echt een contact punt van de klep naar de carroserie moeten zien zitten.
Dat als je kofferbak niet op slot zit dat dan het lampje brand?
Lijkt me niet zo logisch maar ja...
Anders zou je toch echt een contact punt van de klep naar de carroserie moeten zien zitten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het bij het slot zit. Waarom?
Bij mij gaat het lampje pas branden als ie bijna helemaal open is. Dus ik vermoed dat het iets met het rubber slangetje met snoeren van de achterruitverwarming te maken heeft. Zeker weten doe ik het echter niet zo uit m'n hoofd...
Bij mij gaat het lampje pas branden als ie bijna helemaal open is. Dus ik vermoed dat het iets met het rubber slangetje met snoeren van de achterruitverwarming te maken heeft. Zeker weten doe ik het echter niet zo uit m'n hoofd...
Kijk uit, een Cactussssss
Waarom hebben ZOVEEL ax'en kofferbak verlichting!!!
En die van mij niet! Was zeker wel het ALLERKAALSTE model voor de verbouwing. Een 1.1i First Impression 1994.
Als iemand een foto'tje kan posten van de kofferbak verlichting kan ik ff kijken hoe ik het op ga lossen. Of op de sloop ff zoeken.
En die van mij niet! Was zeker wel het ALLERKAALSTE model voor de verbouwing. Een 1.1i First Impression 1994.
Als iemand een foto'tje kan posten van de kofferbak verlichting kan ik ff kijken hoe ik het op ga lossen. Of op de sloop ff zoeken.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Master Spammer
Mark wrote:Waarom hebben ZOVEEL AX'en kofferbak verlichting!!!
Mijn 1.4 diesel heeft het ook niet hoor, wil het wel hebben, heb namelijk een achterpaneel voor de hoedeplank met zo'n aansluiting, kon alleen ook de schakelaar niet vinden
IceByte wrote:Mark wrote:Waarom hebben ZOVEEL AX'en kofferbak verlichting!!!
Mijn 1.4 diesel heeft het ook niet hoor, wil het wel hebben, heb namelijk een achterpaneel voor de hoedeplank met zo'n aansluiting, kon alleen ook de schakelaar niet vinden
Mijne heeft het ook niet een 1.1 TRE 1989, wat ik hier zo gehoord heb is de TRE 1 van de luxere uitvoeringen. Elke keer als ik 's avonds m'n klep opendoe, ben ik me aant irriteren dat ik geen lampje heb.
Dus ik ben ook benieuwd hoe het zit, kan ik het ook gaan maken
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...
Nu in de testfase beland...
En wil het een beetje lukken met de pics?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
Aaargh.. ik ben zaterdag bezig geweest met mijn kofferbakverlichting...
Dat zou een lekstroom punt zijn...
Maar er staat keurig 12.6v op.. Balen? Ja en nee....
Maar lampjes doen het niet! Dus ik kijken naar die schakelaar... Maar nog steeds niet gevonden.. Zie wel dat er een groene kabel naar boven loopt...
<Maar waar zit die freakin schakelaar?
Dat zou een lekstroom punt zijn...
Maar er staat keurig 12.6v op.. Balen? Ja en nee....
Maar lampjes doen het niet! Dus ik kijken naar die schakelaar... Maar nog steeds niet gevonden.. Zie wel dat er een groene kabel naar boven loopt...
<Maar waar zit die freakin schakelaar?
Zou het iets zijn waar het slot in de bumper valt?
Daar maakt ook metaal op metaal contact...
Daar maakt ook metaal op metaal contact...
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
Wie ben ik.... Klik.
het is een wit plastic kokertje van ongeveer 3 cm lang en 0.5 cm dik en zit precies achter de ruitewissermoter. Bij mij loopt er een groene en een bruine draad heen.zoals eerder gemeld een metalen palletje wat verschuift als de klep open is en daardoor contact maakt. zoiets kan je waarschijnlijk bij iedere elektronerd halen.
Met strepen ga je harder.