Blinderen

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

prijzen?
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

En wat kostte het die maat van jou, Brutus? Daar zijn we nu allemaal ook benieuwd naar...
Kijk uit, een Cactussssss

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Zal het maandag direct even navragen!

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Ramen laten plakken kan erg in prijs vari?ren. Als die 150,00 E incl. folie is, zou ik het gelijk laten doen. Je bent voor goede folie al iets van 25,00 E per rol kwijt. Mits het goed gebeurt natuurlijk. Ik heb de mijne ook laten doen, maar helemaal tevreden ben ik niet. 1 Raam moet opnieuw gedaan worden. En eigenlijk ook de achterruit. Ik mag niet klagen. Totale kosten waren maar 50,00 pleuro. 8)

Image
Image

AX 1.5D powered by Citroën

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

OMG 5-gaats wieldoppen! :shock: ;)
Dat zijn nog eens leuke prijzen, 50 euro. Ben alleen bang dat als ik m'n ramen laat blinderen ik het komende halfjaar niet van de Sjonnie-grappen van mijn vrienden af kom. (die hebben rijbewijs noch auto, en snappen dus niet hoe leuk het is om dingetjes te veranderen...)
Kijk uit, een Cactussssss

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

Ik heb alleen maar positieve reacties gekregen na blinderen. Ze vonden het allemaal lekker koel achterin en dat dan in hartje zomer :)
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

chendy
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 74
Joined: FriFeb11, 2005 8:14:05 PM
Location: Holland

Post by chendy »

Ja, je moet er ook een coole gast voor zijn. 8)
Ik laat al mijn oto's plakken met folie. Het ziet er ook veel mooier uit met tints. Of het ook koeler is in de zomer...? Don't think so. Maar ik heb ook geen last van de zon meer als ik rijd.
Image

AX 1.5D powered by Citroën

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Ik heb het op de ZX zelf gedaan (alleen voor niet en achter moet nog (MOEILIJK!)) en dat wil best met wat geduld en een paar rollen folie :)

Image
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Bij die folie-plakkerts wordt de folie (vaak) op geplakt en op maat gesneden terwijl de ramen er nog in zitten.

Als je je ruiten er uit haalt, goed ontvet, dan inspuit met een mengsel van water en een paar druppels afwasmiddel dan is het blinderen zo gefixt, vooral bij een ax lijkt me dat geen groot probleem. Folie erover ijscostokje aan een stanleymesje bevestigen ofzo om de folie een milimeter of 2 van de zijkant van de ramen recht af te snijden. Alles netjes gladstrijken met iets wat niet krast, dus geen bijgeleverde plastic dingetjes.

Het nadeel is dat je het wel een dag of langer moet laten drogen voordat je ze weer kunt monteren.

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

ZX-Cruiser wrote:Ik heb het op de ZX zelf gedaan (alleen voor niet en achter moet nog (MOEILIJK!)) en dat wil best met wat geduld en een paar rollen folie :)

Image


Ziet er goed uit!
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Perconte
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 184
Joined: TueFeb08, 2005 9:44:27 AM
Location: Nieuw Vennep
Contact:

Post by Perconte »

chendy wrote:Ja, je moet er ook een coole gast voor zijn. 8)
Ik laat al mijn oto's plakken met folie. Het ziet er ook veel mooier uit met tints. Of het ook koeler is in de zomer...? Don't think so. Maar ik heb ook geen last van de zon meer als ik rijd.


Ik weet wel zeker dat het koeler is je zit dan niet direct in het zonlicht en dus is het koeler in de auto.
Heey het is dat wel een 106 maar er zit hetzelfde hartje in hoor.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Perconte wrote:
chendy wrote:Ja, je moet er ook een coole gast voor zijn. 8)
Ik laat al mijn oto's plakken met folie. Het ziet er ook veel mooier uit met tints. Of het ook koeler is in de zomer...? Don't think so. Maar ik heb ook geen last van de zon meer als ik rijd.


Ik weet wel zeker dat het koeler is je zit dan niet direct in het zonlicht en dus is het koeler in de auto.


Dat is psychisch grotendeels... :)
Dat zwarte folie absorbeert dan wel, maar het zal niet per direct koeler worden ... :)

bad_my84
AX Master
AX Master
Posts: 1514
Joined: ThuJan13, 2005 8:05:14 AM
Location: Meerssen (Limburg)

Post by bad_my84 »

Brutus wrote:
Perconte wrote:
chendy wrote:Ja, je moet er ook een coole gast voor zijn. 8)
Ik laat al mijn oto's plakken met folie. Het ziet er ook veel mooier uit met tints. Of het ook koeler is in de zomer...? Don't think so. Maar ik heb ook geen last van de zon meer als ik rijd.


Ik weet wel zeker dat het koeler is je zit dan niet direct in het zonlicht en dus is het koeler in de auto.


Dat is psychisch grotendeels... :)
Dat zwarte folie absorbeert dan wel, maar het zal niet per direct koeler worden ... :)


Het zal vooral zijn dat de zon niet op je brand, dat is ook het principe van die dingen die je met een zuignap(kom ff niet op de naam) aan de ruit kunt hangen. Hierdoor zal het zeker koeler aanvoelen.
Harttransplantatie is geslaagd!
Nu in de testfase beland...

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Hey, ik heb een achter-zijraampje geblindeerd, superstrak opzich. Alleen tussen de folie en het glas zitten honderden ieniemienie stofjes waardoor je heeeeeeele kleine bubbeltjes krijgt. Op zich zie je dit niet alleen als je met je gezicht tegen het raam aan geplakt zit.

Heeft iemand dit ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb mijn ramen tenslotte nog ontvet en met een stofverwijderende doek afgedaan, die was er speciaal voor!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

warmte komt enkel op je ruit en folie te zitten en niet meer op bekleding etc. het zal zeker schelen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

:?:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Figuur wrote::?:


hoe heb je het aangebracht?

Met veel water en druppie zeep?
Normaal gesproken word zoiets ontzettend nat aangebracht... Als je zoiets laat doen word je het advies gegeven twee weken met gesloten ramen te rijden voor het drogen!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou ik ga dr ook aan geloven vandaag wat folie gehaald en nou maar eens kijken wanneer het er op komt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Figuur
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: ThuFeb10, 2005 10:34:41 PM
Location: Hapert

Post by Figuur »

Ja ik heb het er goed op aangebracht, veel water inderdaad en een druppel afwasmiddel. Ik denk dat de ruimte niet stofvrij genoeg was. Verders is het superstrak gelukt, nergens vouwen en luchtbellen. Alleen die kleine stofjes eronder dan. Maar goed, morgen weer een poging.

ZX-Cruiser
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 483
Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by ZX-Cruiser »

Het moet SUPER schoon zijn, strak is niet moeilijk maar het superschoon krijgen en houden is heeel lastig..
AX GT 16V '87 | AX GTi '91 | C5 Exlusive '05

Post Reply