dashboardverlichting

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

betterman
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 444
Joined: SatNov08, 2003 3:02:24 PM
Location: geleen
Contact:

Post by betterman »

btw, heeft al iemand uitgevonden hoe je in een GT dash een andere kleur verlichting kunt zetten ipv het stabndaard oranje-gelige.

natuurlijk zonder het het hele armatuur te mollen, dat gebeurde mij dus bij mn oude dash.

voor het oranje lichtbalkje eruit te halen moet dus de doorzichtige voorkant los van t witte bakkie en dat zit aan elkaar gesmolten/geplakt.
King for a day, Fool for a lifetime.

alles te koop...voor AX
06-20412458
foto's : Http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=707

aapje63
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: MonJun14, 2004 9:00:11 PM
Location: almere

lampjes

Post by aapje63 »

Even duidelijkheid alsjeblieft waar zijn de lampjes nu goedkoop???


Zijn de lampjed van de verwarming hetzelfde als achter de km teller?

Ik hoop op een concreet en duidelijk antwoord waar kan ik ze het beste kopen de naam van de zaak? :lol:

Gr Arnold

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: lampjes

Post by Joost »

aapje63 wrote:Even duidelijkheid alsjeblieft waar zijn de lampjes nu goedkoop???


Zijn de lampjed van de verwarming hetzelfde als achter de km teller?

Ik hoop op een concreet en duidelijk antwoord waar kan ik ze het beste kopen de naam van de zaak? :lol:

Gr Arnold

BP tankstation

en nee die achter de verwarming is dacht ik groter
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Bij mij zij ze allemaal even groot (MK2)
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

bij de mijne zijn ze ook allemaal hetzelfde, en bij de meeste auto's zijn ze wel identiek, dus je zou op de sloop kunnen kijken, als je een beetje schappelijke sloper hebt moet je die dingetjes zo mee kunnen nemen, het enige waar je dan naar moet kijken is dat ze uit de fitting te halen zijn, of anders dat de fitting past in het tellerwerk van een AX (als je bij citroen/peugeot blijft zou dat moeten passen)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

die lampies hebben ze ook bij het tankstation hoor! Zit gewoon in het philips assortiment :) Dan heb je nieuwe, en zoveel kosten ze nou ook niet...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Kakelbont wrote:die lampies hebben ze ook bij het tankstation hoor! Zit gewoon in het philips assortiment :) Dan heb je nieuwe, en zoveel kosten ze nou ook niet...


ach, ik vul mn zakken altijd wel op de sloop met dat soort klein spul, dan weer wat zekeringen, of wat ander klein grut

carel
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 79
Joined: TueApr06, 2004 4:18:16 PM
Location: eindhoven
Contact:

Post by carel »

Kun je die schuifjes van je verwarmingspaneel lostrekken? Bij mij zat dat aardig vast, met als gevolg dat ik niet goed genoeg bij dat witte halfronde ding kon komen. :?
1.1 spot, bj 1996, 9700 km!

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

jah gewoon bruut trekken. Maar trek wel recht naar voren en niet scheef...
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

carel wrote:Kun je die schuifjes van je verwarmingspaneel lostrekken? Bij mij zat dat aardig vast, met als gevolg dat ik niet goed genoeg bij dat witte halfronde ding kon komen. :?


WD40!!!!!

Ron
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: FriJun04, 2004 7:13:53 AM
Location: Alphen

Post by Ron »

Mijn vraag hoort hier wel thuis lijkt mij zo.
Hoe kan ik de lampjes vervangen bij de benzine meter. Bij de snelheidmeter en het klokje zijn ze te vervangen via de openingen bij de zekeringen kast, maar dan ben ik nog niet bij de benzine meter.

Alvast bedankt

Ron

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Ron wrote:Mijn vraag hoort hier wel thuis lijkt mij zo.
Hoe kan ik de lampjes vervangen bij de benzine meter. Bij de snelheidmeter en het klokje zijn ze te vervangen via de openingen bij de zekeringen kast, maar dan ben ik nog niet bij de benzine meter.

Alvast bedankt

Ron



je kan het hele teller paneel eruit pakken van de type 1 serie die jij ook hebt.
zie: http://www.axclub.net/how/dashboard/howto.htm
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Ron
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: FriJun04, 2004 7:13:53 AM
Location: Alphen

Post by Ron »

Aan de slag maar!

Bedankt Super!

Ron
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: FriJun04, 2004 7:13:53 AM
Location: Alphen

Post by Ron »

Een paar maanden later dan gepland, maar toch vandaag het dasboard er uit gehaald. Alle lampjes gewisseld. Nu blijft er toch nog ??n vraag over.
Hebben de brandstofmeter en klokje geen lampjes?
Wanneer ik nu contact maak heb ik verlichting bij de kilometerteller, maar niet bij de klok en brandstof meter. Ik heb nu wel een verkliklampje wanneer ik stadslicht en dimlicht aandoe :lol:
Alvast bedankt voor de reactie

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Heb je een type1 of type2 dashbord? Beide types hebben daar gewoon verlichting en bij type1 kun je deze er aan de achterkant gewoon uitdraaien als dat je bij de verklikkersl en waarschuwings lampjes doet. Alleen zit er dan een wat groter lampje in de fitting.

Het nadeel van type2 is dat je er niet zo aan de achterkant bij kan maar dat je eerst je tellerhuis moet open maken.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

dash een andere kleur verlichting kunt zetten


er zijn zoals ook in auto radios bij de betere electro technische zaken hoesjes voor over de lampjes te krijgen in elke kleur.

Ron
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: FriJun04, 2004 7:13:53 AM
Location: Alphen

Post by Ron »

Kakelbont wrote:Heb je een type1 of type2 dashbord?


Volgens mij een type 1. Aan de achterkant zit er (vanaf de achterzijde van het dash gezien) aan de rechterzijde van de kilometerteller een steeklampje. Deze geeft licht aan de kilometerteller. Aan de linkerzijde van de kilometerteller zitten zowel boven als onder drie lampjes op een rij. De eerste boven is stadslicht, de tweede dimlicht en de laatste grootlicht. Daar zit verder geen lampje voor m'n benzine meter.
Zie ik iets over het hoofd?

Ron
AX Starter
AX Starter
Posts: 15
Joined: FriJun04, 2004 7:13:53 AM
Location: Alphen

Post by Ron »

Eureka. Gister gelukt. Alle verlichting brand weer.
Voor de mede-dashboardverlichtingvervangleken onder mij. :lol:
Aan de achterzijde van het tellerhuis, zitten behalve de kleine barjonet-behuizingen ook een tweetal grotere met een draadaansluitng aan de achterzijde. Hier zit ook een lampje in. ??n voor de brandstofmeter, ??n voor het klokje.

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

Post by Dirk »

W600SV wrote:Het kan natuurlijk ook andersom;

Bij mij branden alleen de twee middelste lampjes van de klokkenwinkel nog, voor de rest zijn ze er allemaal uit (op klokje na).

Effect is dat s'avonds/s'nachts alleen nog de belangerijkste meters verlicht zijn, rijd een stuk relaxter, vooral op afstanden. Nu zou alleen nog de verlichting van de radio uit moeten kunnen en het verhaal is compleet.

Kwam erop omdat Saab al jaren een knop in de auto monteert waarmee hetzelfde kan. Ik vond het ook wel zonder knop kunnen.

Gr,
Les


Is helaas wel apk afkeur. Dus een hoop werk om voor de apk weer te herstellen

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

Alleen de snelheidsmeter hoeft volgens mij voor de APK ook in het donker afleesbaar te zijn.

Post Reply