Klusdag, maar toch weer problemen met dashboard!

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Klusdag, maar toch weer problemen met dashboard!

Post by Brutus »

Beste mensen,

Ik ben bezig met mijn dashboard.. Er moeten zoveel lampjes vervangen worden.. Dus dan maar druk bezig..

Ik krijg alleen het klokken set er echt niet uit.. Kan niet bij de kabels komen en kan het klokkenset maar een beperkt stukje naar voren trekken..

Verder moeten de lampjes achter de verwarmingsunit vervangen worden!

HELLUP>? :? :(


Maar omdat jullie ook foto's willen zien!

Image

Image

Image

Duidelijk een probleem, krijg die ronde knop er niet vanaf...Ook niet met een stukje fietsband.. Leek te werken...

Image

U ziet hier dat het setje er niet uit wil... Kan het net voorbij de pootjes (boven aan) trekken.. En dan zijn de kabels te kort... Wie weet raad?


Ik piel wel even door.. maar hoop toch serieus op wat antwoorden... :(

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Ow ja..

en weet iemand waarom daar links boven mijn temperatuurmeter (boven de unit dus) een geel stekkertje los hangt? :S

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Heb je aan de km kabel gedacht brutus?!

verder zit t klokkenhuis aan de bovenkant met 2 schoefjes torx maar die heb je er al uit zie ik! Beetje de kabel aan de achterkant draaien en anders op de versnellingsbak los halen!

De verwarmingsunit gaat zo los:
* Trek de draaiknop eraf! Voor mijn part met een tang (wel doekje ertussen!) Kan vast zitten maar moet eraf kunnen!!
* Daarachter zit een schroefje
* Dan kan alles los!!
* Achter je verwarmingselement zie je de lampjes/ledjes direct zitten!

Succes brutus!
Last edited by AX_Powah on TueFeb01, 2005 3:16:09 PM, edited 1 time in total.
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

AX_POWAH wrote:Heb je aan de km kabel gedacht brutus?!

verder zit t klokkenhuis aan de bovenkant met 2 schoefjes torx maar die heb je er al uit zie ik! Beetje de kabel aan de achterkant draaien en anders op de versnellingsbak los halen!

De verwarmingsunit gaat zo los:
* Trek de draaiknop eraf!
* Daarachter zit een schroefje
* Dan kan alles los!!

Succes brutus!


Thanks... Maar die km-kabel die krijg ik dus niet los.. Laat staan dat ik wellicht bij de verkeerde kabel zit te grijpen :oops: :?

Wat betreft die verwarmingsknop, die krijg ik er dus niet af :evil: Dat daar achter een schroef zat had ik net gelezen.. Maar dan moet die knop er echt eerst af!

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Die draaiknop krijg hij er dus niet af!
Als het echt niet meer lukt zou ik hem gewoon saboteren en op de sloop even een nieuw knopje halen.

Verder als je alle boutjes los hebt dan kun je de tellerunit eruit trekken.
Het lijkt in het begin vrij zwaar te gaan omdat die km kabel niet mee werkt.
Maar er is wel muziek in te krijgen als je een beetje door trekt.
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Dirk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 211
Joined: SatNov06, 2004 2:55:32 PM
Location: Utrecht

Post by Dirk »

ik heb de km kabel eraf kunnen krijgen door vanonderuit bij de pedalen met mijn hand de kabel te volgen en vervolgens bij de teller flink te trekken.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Yeah... In het motto alles kan stuk , maar het hoeft niet heb ik de draaiknop een klein beetje beschadigt... Maar dat lampje is vervangen...

Ik ben erachter gekomen dat ik de kmkabel kan bewegen door het schutboard heen! Dus die kabel moet los op het blok!

Antoine, bedankt voor de telefonische ondersteuning en Geert voor de msn ondersteuning :)

Achter de km-unit wil het net niet...We gaan weer verder pielen!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

go brutus go brutus go. Owja met een stukje fietsband oid heb je meer grip op het draaiknopje
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Sander wrote:go brutus go brutus go. Owja met een stukje fietsband oid heb je meer grip op het draaiknopje


Jaaaaa..... Dat wisten we :)

Maar alles is klaar buiten het dashboard! :evil:

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Graag gedaan brutus maaruh wel balen dat t nie af is, ik zou zeggen jas aan, lamp aan en doorgaan tot je echt moe bent!! :)

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: ThuSep18, 2003 4:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?

Post by (A)X-men »

terwijl we toch bezig zijn, hoe haal je het hele midenstuk eruit? zou dit ook willen spuiten maar krijg het er niet uit!

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Aan de achterkant zitten 6 schroefjes. Het makkelijkste is het hele dashboard eruit halen
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

freewheeler
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 131
Joined: WedOct20, 2004 9:59:55 PM
Location: Belgi?

Post by freewheeler »

inderdaad, heb dit ook al geprobeerd uit te krijgen, maar sommige schroefjes zijn blijkbaar echt onbereikbaar.. :?

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

om je tellerunit er goed uit te krijgen moet je ook dat gedeelte achter je stuur met je richtingaanwijzerschakelaar en je lichtschakelaar los halen, heb het ook gedaan en toen ik dat los had gehaald ging het wel goed.

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Je kun het middenconsole eruit halen:
* je roosters van de lucht eruit
* Draaiknop eraf van kachel en voorplaatje weghalen
* 6 schroefjes zijn er van de achterkant ingedraaid en je moet een hele korte schroevendraaier hebben dan gaat t
* Als je n radio erin hebt zitten moet je die erook uithalen

bes wel n klusje dus!

groetjes geert
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

TB
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 513
Joined: TueJan18, 2005 2:58:31 PM
Location: Zuid Holland

Post by TB »

Echt die tellerkabel loshalen. Linksonder de klokken kun je er met je hand wel door en voorzichtig de kabel lostrekken. Dan kun je de tellerbak er in z'n geheel uithalen. Zo heb ik het gedaan tenminste.

Die knop van de kachel kun je recht naar voren aftrekken, de twee schuifknopjes trek je er op dezelfde manier vanaf. Achter de grote knop zit een torq en dan trek je het geheel er zo uit en vervang je het lampje. Het is ff zoeken maar goed te doen.

Groeten Tom.
Citroën 2cv6 Sp?cial - 1984 (in restauratie)
Daihatsu Charade 1.0 TS - 1991

(A)X-men
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 132
Joined: ThuSep18, 2003 4:37:48 PM
Location: Torhout/belgi?

Post by (A)X-men »

een kleine schroeven draaier heb ik! maar die roosters willen er nie uit! ik kan ze helemaal rond hun as draaien maar er niet uit! moet je r aan trekken, draaien,... ? en waar zitten die schroefjes ongeveer?

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

(A)X-men wrote:een kleine schroeven draaier heb ik! maar die roosters willen er nie uit! ik kan ze helemaal rond hun as draaien maar er niet uit! moet je r aan trekken, draaien,... ? en waar zitten die schroefjes ongeveer?


Met een kleine schroevendraaier tussen het rooster en het systeem zetten en een beetje wikken.. Zo'n rooster heeft twee punten waarom hij heen draait..

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Brutus wrote:
(A)X-men wrote:een kleine schroeven draaier heb ik! maar die roosters willen er nie uit! ik kan ze helemaal rond hun as draaien maar er niet uit! moet je r aan trekken, draaien,... ? en waar zitten die schroefjes ongeveer?


Met een kleine schroevendraaier tussen het rooster en het systeem zetten en een beetje wikken.. Zo'n rooster heeft twee punten waarom hij heen draait..


idd gewoon de schroevedraaier aan 1 kant dr tussen zetten en dan een beetje spanning op zetten, komt ie dr als het goed is zo uit. Heb de mijne een tijdje terug schoongemaakt, aangezien de AX hiervoor van een kettingroker was volgens mij. Interieur is helemaal vervangen, dashboard schoongemaakt, kwam een partij bruine troep af :D

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

/edit is nieuw topic geworden
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply