SPeciaal metertje
Moderator: webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
SPeciaal metertje
Heey,
weet je wat iediaal spul is??
nou dit,
die heb k er ook in zitten noujah bijna de mijne zitten meer lampjes op dus kan je nog presier afstellen
dat sluit je aan op je lamba sonde,
en als t weer vochtiger is etc kun je t dara op aflezen dat je auto meer of minder benzine moet,
handig dingetje
is precieser als vermogen bank want daar is t altijd de zelfde temperatuur.
Groetjes Jeffrey
PS srry kan nu geen foto maken van de mijne want die staat in de bus en de bus staat bij Oma
weet je wat iediaal spul is??
nou dit,
die heb k er ook in zitten noujah bijna de mijne zitten meer lampjes op dus kan je nog presier afstellen
dat sluit je aan op je lamba sonde,
en als t weer vochtiger is etc kun je t dara op aflezen dat je auto meer of minder benzine moet,
handig dingetje
is precieser als vermogen bank want daar is t altijd de zelfde temperatuur.
Groetjes Jeffrey
PS srry kan nu geen foto maken van de mijne want die staat in de bus en de bus staat bij Oma
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 113
- Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
- Location: Alkmaar
Wow, met 5 draatjes er aan.....
Ik vraag me nu al af hoe ik dat ga aansluiten op mijn labda sensor
Maar voor zover ik weet, heeft de AX een Koude sensor, met 2 aansluitingen. Deze geeft 0 Volt als je arm rijd en 1 volt als je rijk rijd.
Ik was er niet van op de hoogte dat er iets tussen zat ?
Ben zeer beniewd naar de werking van dit apparaatje.
Ut Paterke
Ik vraag me nu al af hoe ik dat ga aansluiten op mijn labda sensor
Maar voor zover ik weet, heeft de AX een Koude sensor, met 2 aansluitingen. Deze geeft 0 Volt als je arm rijd en 1 volt als je rijk rijd.
Ik was er niet van op de hoogte dat er iets tussen zat ?
Ben zeer beniewd naar de werking van dit apparaatje.
Ut Paterke
http://users.pandora.be/yourico/lucht_benzine_meter.htm
http://www.quickshifter.com/mi_howitworks_nl.htm
http://www.quickshifter.com/mi_howitworks_nl.htm
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Volgens mij kan dat allemaal nooit kloppen als dat apparaat het signaal van de lambda neemt. Deze geeft namelijk een spanning af als de verhouding lucht/brandstof te hoog is (iets van 800 mV) en een spanning af als de lucht/brandstofverhouding te laag is (iets van 100 mV)
Dus 2 spanningen. En dat kan nooit 10 verschillende ledjes aansturen.
Of kan iemand mij overtuigen van een andere werking van het apparaat!?
Dus 2 spanningen. En dat kan nooit 10 verschillende ledjes aansturen.
Of kan iemand mij overtuigen van een andere werking van het apparaat!?
-
- AX liefhebber
- Posts: 403
- Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
- Location: vlijmen
- Contact:
axgt-er wrote:Volgens mij kan dat allemaal nooit kloppen als dat apparaat het signaal van de lambda neemt. Deze geeft namelijk een spanning af als de verhouding lucht/brandstof te hoog is (iets van 800 mV) en een spanning af als de lucht/brandstofverhouding te laag is (iets van 100 mV)
Dus 2 spanningen. En dat kan nooit 10 verschillende ledjes aansturen.
Of kan iemand mij overtuigen van een andere werking van het apparaat!?
neej er branden geen 10 lampjes tegelijk
er branden als t goed is 1 of 2 lampjes
als ie groen brand dan is t goed
dus veel preciezer als vermogen bank want dara is t weer altijd t zelfde
-
- AX liefhebber
- Posts: 483
- Joined: SunAug29, 2004 8:30:15 PM
- Location: Harderwijk
- Contact:
q01z wrote:maar de lambda, geeft die dus ALLEEN 0,1 OF 0,8?
Dit heb ik wel op mijn opleiding geleerd. Als het mengsel te rijk is geeft hij 0,8 mV aan, en zal de computer ervoor zorgen dat er steeds minder brandstof wordt inspoten totdat hij verspringt naar 0,1mV. Dan regelt hij weer dat er iets meer wordt ingespoten tot het signaal verspringt naar 0,8 mV. En dat gaat natuurlijk heel, heel snel.
Maar misschien dat er wel breedbandsondes worden toegepast in de ax
Allereerst heb je 2 soorten lambda sensoren. Een smallband en een wide band.
Allebei de sensoren geven een waarde af tussen de 0 en 1 volt afhankelijk van het zuurstofgehalte in je uitlaatgassen. Alleen de manier waarop verschilt. Bij een wide band gaat dit lineair en bij een small band via een soor hysteresus. In de buurt van Lambda 1 heb je dus een hele hoge nauwkeurighed maar groter dan 1,1 of kleiner dan 0,9 wordt deze vreselijk onnauwkeurig.
Allebei de sensoren geven een waarde af tussen de 0 en 1 volt afhankelijk van het zuurstofgehalte in je uitlaatgassen. Alleen de manier waarop verschilt. Bij een wide band gaat dit lineair en bij een small band via een soor hysteresus. In de buurt van Lambda 1 heb je dus een hele hoge nauwkeurighed maar groter dan 1,1 of kleiner dan 0,9 wordt deze vreselijk onnauwkeurig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Bij een carb is het alleen maar nuttiger omdat je die kan afstellen bij een injection kan je alleen maar kijken. Je zal alleen even de downpipe van een injectie model af moeten slopen want anders kan je die sensor nergens kwijt.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.