stuur wil niet los
Moderator: webmasters
stuur wil niet los
Omdat er intussen een tweede lampje van mijn dashboard verlichting kapot is wilde ik het spul maar eens gaan vervangen.
Moer van het stuur los ... hard trekken ... geen beweging ... nog harder trekken ... nog steeds geen beweging ... wrikken ... nog steeds geen beweging ... uiteindelijk de boel maar weer vastgezet en nog steeds kapotte lampjes.
Heeft er iemand tips??
Hij zou er zonder die moer toch gewoon afgeschoven moeten kunnen worden?!
Moer van het stuur los ... hard trekken ... geen beweging ... nog harder trekken ... nog steeds geen beweging ... wrikken ... nog steeds geen beweging ... uiteindelijk de boel maar weer vastgezet en nog steeds kapotte lampjes.
Heeft er iemand tips??
Hij zou er zonder die moer toch gewoon afgeschoven moeten kunnen worden?!
Met een dopsleutel de moer losdraaien maar wel nog op het schroefdraad laten zitten..
Dan heel hard wrikken en trekken ! (doordat je de moer een deel laat zitten bespaar je wat mooie witte tanden)
Moet willen.. Maar goed, Ik had alles er wel af, alleen de hele unit wilde niet ver genoeg naar buiten komen (vanwege de stekkers en draden vermoed ik) Waardoor ik niet achter de unit kon kijken en de lampjes niet kon vervangen!
Overigens heb ik type 2 dashboard!
Dan heel hard wrikken en trekken ! (doordat je de moer een deel laat zitten bespaar je wat mooie witte tanden)
Moet willen.. Maar goed, Ik had alles er wel af, alleen de hele unit wilde niet ver genoeg naar buiten komen (vanwege de stekkers en draden vermoed ik) Waardoor ik niet achter de unit kon kijken en de lampjes niet kon vervangen!
Overigens heb ik type 2 dashboard!
Rik wrote:Sorry WD40? Is dit niet net zoiets als je remmen smeren, of je koppeling?
Ik zou het eerst nog maar eens zo proberen, het gaat lastig. Gewoon even net iets harder wrikken als je wilt doen bij je AX. Ben niet bang, je maakt niks kapot.
WD40 is zo'n smeermiddeltje... Word veelal gebruikt om vaste moeren/bouten los mee te krijgen!
Rik wrote:Sorry WD40? Is dit niet net zoiets als je remmen smeren, of je koppeling?
Ik zou het eerst nog maar eens zo proberen, het gaat lastig. Gewoon even net iets harder wrikken als je wilt doen bij je AX. Ben niet bang, je maakt niks kapot.
Nee Rik, is niet ziets als je remmen smeren. In het gat in je stuur zitten tandjes, deze tandjes zitten ook op de as waar je stuur op zit. Gaat dus niet over elkaar glijden als je er WD40 in gooit in tegenstelling met je remmen smeren
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
Brutus wrote:Rik wrote:Sorry WD40? Is dit niet net zoiets als je remmen smeren, of je koppeling?
Ik zou het eerst nog maar eens zo proberen, het gaat lastig. Gewoon even net iets harder wrikken als je wilt doen bij je AX. Ben niet bang, je maakt niks kapot.
WD40 is zo'n smeermiddeltje... Word veelal gebruikt om vaste moeren/bouten los mee te krijgen!
= kruipolie
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2744
- Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
- Location: Fijnaart (West Brabant)
- Contact:
q01z wrote:Kakelbont wrote:dat dat toch zo vast kan zitten zeg. Heb al verschillende malen sturen losgehad, (van me eigen en op de sloop) en allen waren met wat rukken zo los
tsja als jij je gewicht in de strijd gooit haha nee flauw..
mijn fenomenale superkrachten zul je bedoelen
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Kakelbont wrote:mijn fenomenale superkrachten zul je bedoelen
Nou, zo kan die wel weer jongens...
off-topic: Trouwens... heb je foto's nog niet gezien @ forum geloof ik (van meeting)
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Moet willen.. Maar goed, Ik had alles er wel af, alleen de hele unit wilde niet ver genoeg naar buiten komen (vanwege de stekkers en draden vermoed ik) Waardoor ik niet achter de unit kon kijken en de lampjes niet kon vervangen!
Overigens heb ik type 2 dashboard!
Hoe vervang je nu uiteindelijk de dashboardlampjes van dashboard type 2?
Vanmiddag heb ik hetzelfde geprobeerd ( stuur wil ook niet los) en heb hetzelfde probleem: "ik kom er niet bij". Lukt het via het zekeringenkastje?
Hopelijk weet iemand wat !
Jeroen
AX 1.5 diesel 5d 05/95 256000 km.
Xantia Break 19 TD 05/1997 224000km.
Ami6 Berline 11/67 120000km
Xantia Break 19 TD 05/1997 224000km.
Ami6 Berline 11/67 120000km
Hij kan er gewoon uit hoor. Dat ie blijft steken komt niet door de stekkertjes en snoeren, maar door de KM teller kabel. Die springt gewoon los als je aan je dash trekt. Je kan ook kijken of je met je hand erachter kan komen om hem zo zelf los te rekken. Je kan hier op geen enkele andere manier bij.
Succes ermee
Succes ermee
Lees wrote:Hij kan er gewoon uit hoor. Dat ie blijft steken komt niet door de stekkertjes en snoeren, maar door de KM teller kabel. Die springt gewoon los als je aan je dash trekt. Je kan ook kijken of je met je hand erachter kan komen om hem zo zelf los te rekken. Je kan hier op geen enkele andere manier bij.
Succes ermee
beide type1 kan je die kmteller kabel vrij eenvoudig losmaken.. ik zou dr niet te hard aantrekken om m niet te beschadigen [schijnt snel te gaan]
maar je kan de klem met een platte schroevendraaier over het klemrandje heenwippen, dan issie zo los..