kachel ax

Alles wat in de auto zit en niet elektrisch is.

Moderator: webmasters

Post Reply
jolanda
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunApr04, 2004 11:11:40 PM
Location: dr888888

kachel ax

Post by jolanda »

help de kachel doet het niet meer
wie weet hoe hij er uit moet ??
heb er al een andere schakelaar in gezet maar dat maakte niks uit

en de kachel heb ik ook al thuis



email = cvocht@hotmail.com

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

wat is er precies aan de hand; Wordt hij niet warm of doet de ventilator het niet (blaast hij geen lucht)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

jolanda
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunApr04, 2004 11:11:40 PM
Location: dr888888

Post by jolanda »

blaast af en toe lucht

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Aansluiting van de motor al eens gecontroleerd om te kijken of die misschien niet helemaal fris meer is. Motor kan je vrij eenvoudig bij voor zover ik bij mijn type 2 kan zien, type 1 zal wel niet veel verschillen, bij mij zit ie rechts onder het dashboard, als dat opbergplankje dr uit is kan je dr zo bij volgens mij.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

waarschijnlijk de ventilator versleten (koolborstels)


met boutje 10 kan je hem los schroeven (hele huis)


let op als je hem los probeert hij draait echt HEEEL hard!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Joost wrote:waarschijnlijk de ventilator versleten (koolborstels)


met boutje 10 kan je hem los schroeven (hele huis)


let op als je hem los probeert hij draait echt HEEEL hard!


Nou heb ik een aansluitend vraagje;

Als blaast de motor van een type 2 harder als die van type 1, en zijn ze onderling uitwisselbaar?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

jolanda
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SunApr04, 2004 11:11:40 PM
Location: dr888888

kachel

Post by jolanda »

heb er een kachel van een 106 in gebouwt
en het probleem is verdwenen
paste niet allemaal zo lekker maar met het dremeltje er bij lukte het wel

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

handig om te weten dat dat dus ook past!

:)

foto's?
Image

Saxo.VTS.16v
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 254
Joined: TueMay11, 2004 11:43:07 PM
Location: Berkel en Rodenrijs
Contact:

Post by Saxo.VTS.16v »

Type 1 past ook in een type 2.
Het vreemde is dat een type 1 ventilator 2 kachelstanden heeft en een type 2 heeft er 3. Maar die type 1 ventilator had in de type 2 ook gewoon 3 standen :D Volgens mij blaast hij idd iets minder hard dan de originele type 2 ventilator.
Voorzitter Saxo 16V Club & Club C2 Sportive
Saxo 1.6i 16v '00
Saxo 1.6i 16v '03
Saxo 1.5 D X '97
AX 1.1i Volcane '94

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Aha dus toch. Ik zal eens een keer gaan proberen een type 2 motor in mijn type 1 te bouwen. Ben benieuwd oftie dan ook werkelijk harder blaast.


2 of 3 standen zit em trouwens niet in de motor, maar in de aansluiting;

Bij stand 1 zit er een weerstand tussen en bij stand 2 geen weerstand (=voluit).

Als je 3 standen hebt zit er dus nog een extra (iets lichtere) weerstand tussen voor stand 2 en is stand 3 voluit.
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Post Reply